فولکس واگن

آیا این نسل جدید فولکس‌واگن جتا است؟

فولکس‌واگن بازار بسیار بزرگی در چین دارد و به تولید محصولات متنوعی در این کشور می‌پردازد که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از جتا، ساگیتار و لاماندو. هر سهٔ این سدان‌ها پوستۀ مشابهی دارند که در زیر آن همان جتا قرار دارد. این سه خودرو در بخشی از اندازه و قیمت همپوشانی دارند که موجب می‌شود خریداران یک سدان کامپکت از فولکس‌واگن در چین کاملاً گیج شوند.

به ترتیب از راست به چپ: ساگیتار، لاماندو و نسخۀ چینی جتا

حال تصاویری غیررسمی از سدان پروتوتایپ فولکس‌واگن در چین منتشر شده که این هم بسیار گیج‌کننده بوده و تشخیص هویت آن بسیار دشوار است درحالی‌که کیفیت پایین تصاویر هم به این مشکل افزوده است. آیا این فیس‌لیفتِ نسخهٔ چینی جتا است؟ شاید؛ یا ساگیتار بروز شده است؟ ممکن است؛ یا اینکه نسخهٔ تازه‌سازی شدهٔ لاماندو است؟ احتمال دارد؛ و یا حتی ممکن است فیس‌لیفت مدل لاویدا باشد. از سوی دیگر، در خودروی موجود در تصاویر، خط شانه از بالای دستگیرهٔ درها رد شده است که نشان می‌دهد این نه جتا است و نه سدان کوپهٔ لاماندو چراکه در این دو خودرو دستگیرهٔ درها در مسیر خط شانه قرار دارند.

این خودرو هرچه که باشد، به نظر می‌رسد شبیه به مدل‌هایی است که تنها در بازار چین عرضه می‌گردند زیرا نسل جدید جتای جهانی نمای متفاوتی دارد یا حداقل امیدواریم که این‌طور باشد. این در حالی است که برای گمراهی جاسوسان، چراغ‌های جلو و عقب این پروتوتایپ زیر برچسب‌هایی پنهان شده‌اند که تقلیدی است از دیگر محصولات فولکس‌واگن؛ اما ظاهر کلی آشنای این خودرو کاملاً مشهود است و بیشتر به یک فیس‌لیفت شبیه است تا نسلی کاملاً جدید.

اما در مورد نسل جدید نسخهٔ جهانی یا همان آمریکایی جتا، مطمئنیم که تولید آن در ماه دسامبر امسال آغاز می‌شود اما در حال حاضر اطلاعات محدودی از آن در دست است. بااین‌حال گفته شده که جتا جدید بر روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن ساخته خواهد شد که درنتیجه موجب کاهش وزن آن خواهد شد درحالی‌که انتظار می‌رود در ابعاد بیرونی رشد را تجربه کرده باشد. انتظار می‌رود نسل جدید نسخهٔ آمریکایی جتا در نمایشگاه لس‌آنجلس امسال در ماه دسامبر رونمایی گردد درحالی‌که ممکن است کمی زودتر به‌صورت آنلاین معرفی شود.

فولکس‌واگن لاویدا

اگر جتای جدید واقعاً روی پلت‌فرم MQB ساخته ‌شده باشد، باید از همان موتورها، گیربکس‌ها و فناوری‌هایی استفاده کند که در گلف فیس‌لیفت بکار رفته است زیرا جتا اساساً همان گلف سدان است؛ اما در مورد این پروتوتایپ موجود در تصاویر، احتمال بالایی وجود خواهد داشت که از چین بیرون نرود. بااین‌حال هر چیزی ممکن است در مورد این ماشین وجود داشته باشد اما حتی اگر این یک جتای جدید باشد، لزوماً به این معنا نیست که نسخهٔ اروپایی و آمریکایی جتا هم مشابه این باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از نظر خیلیها محصولات فولکس خیلی ساده و معمولی از نظر طراحی هستن ولی من به این افراد میگم وقتی یک فولکس مدرن از نزدیک بینید کلا نظرتون عوض میشه خود من هم همینطوری بودم تا اینکه پاسات از نزدیک دیدم واقعا عالی بود از قیافش میشد کیفیت خودرو فهمید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من پاسات جتا و گلف تیگوان رو از نزدیک دیدم
      طراحی هاشون خیلی هم خوبه فقط نمای پشتشون نسبت به جلو ساده ترن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدي

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      من تقریبا تمام محصولات فولکس را دیدم از آپ ریزه میزه تا تئوراگ بزرگ کلا از نظر طراحی عالی منظم و بسیار هماهنگ و ساده هستن بخاطر همین تو عکس خشکل دیده نمیشن ولی وقتی از نزدیک میبینی نظرت عوض میشه من پولو 2007 با موتور 1.4 دارم خیلی ازش راضیم دوس دارم پول بیشتری داشتم پولو 2017 میخریدم وقتی از نزدیک یه پولو جدید میبینم از دیدنش لذت میبرم کلا ماشین گرونتری نشون میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    بورینگ…حتی بیشتر از کرولا
    هر چی پاسات جذابه این خسته کننده اس.
    با احترام ب دوست دارانش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    اصلا شک نکنید جتا مدل 2018 طراحی جدید پیدا میکنه نه فیس لیفت. من بشدت اخبار فولکس را دنبال میکنم. حتی موتور 1800 توربو 170 اسبی روی جتای جدید حذف میشه و تنها دو موتور بنزینی 1500 توربو حدود 160 اسب و 2لیتری 220اسب خواهد داشت. اگه قیمت خوبی داشته باشه و به ایران بیاد، سعی میکنم بتونم بگیرم. آخه النترا یا حتی پژو508 جلوی این خودرو هیچن. البته با توجه به اینکه چهره این خودرو واقعا بهبود پیدا میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ?Chalenger?

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    تو تصاویر غیر رسمیش چرا ماشین رو هواس؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا