فولکس واگن

نسل جدید فولکس‌واگن پولو هفتهٔ آینده رونمایی خواهد شد

فولکس‌واگن رسماً اعلام کرده است که نسل جدید مدل پولو در تاریخ ۱۶ ژوئن در رویدادی خاص در برلین در ساعت ۱۱ به‌وقت محلی رونمایی خواهد شد. این تاریخ برابر است با روز جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۱۳ به‌وقت‌ایران. هنوز اطلاعات دیگری از این هاچ‌بک ساب‌کامپکت آلمانی منتشر نشده و تنها میدانیم که پولو روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در پسرعمویش سئات ایبیزا هم بکار رفته است. نسل جدید ایبیزا نیز به‌تازگی رونمایی شده است.

تاکنون تصاویر جاسوسی متعددی از پروتوتایپ‌های در حال آزمایش نسل جدید پولو منتشر شده که البته به‌سختی پوشیده شده‌اند و عوامل فولکس‌واگن با به‌کارگیری برچسب‌هایی روی قسمت‌های مختلف بدنهٔ آن‌ها خصوصاً در بخش چراغ‌ها سعی در گمراه کردن جاسوسان را داشته‌اند. بااین‌حال به نظر می‌رسد که سازندهٔ آلمانی در طراحی نسل جدید این ماشین مسیری تکاملی را اتخاذ نموده و از اعمال تغییرات بنیادین دوری کرده است. همچنین طراحی پولو جدید نسبت به پسرعموی اسپانیایی‌اش هیجان کمتری دارد ولی این هاچ‌بک‌ها با استایل‌هایی متفاوت برای مردمی متفاوت ساخته شده‌اند.

هاچ‌بک سگمنت B فولکس‌واگن به‌احتمال‌زیاد بزرگ‌تر از نسل قبلی خواهد بود که درنتیجه موجب افزایش فضای کابین می‌گردد. در زیر کاپوت نیز پیشرانه‌های سه و چهار سیلندر قرار خواهد گرفت که همگی از نوع توربوشارژ هستند. یکی از موتورهای نسل جدید پولو، پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری جدید گروه فولکس‌واگن بنام TSI Evo است که در دو سطح قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۱۵۰ اسب بخار ارائه شده و هم‌اکنون در گلف بلوموشن بکار می‌رود. در لیست موتورهای این ماشین همچنین یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت هم وجود خواهد داشت که هم‌اکنون در بسیاری از محصولات کوچک گروه فولکس‌واگن و حتی مدل‌های بزرگ‌تری مثل اشکودا اکتاویا بکار می‌رود.

مانند دیگر خودروهایی که نشان فولکس‌واگن را بر پیشانی دارند، تفاوت آشکار بین پولو و ایبیزا در داخل آن‌ها است که هاچ‌بک ولفسبورگی‌ها جهت ارائهٔ خودرویی پریمیوم، از متریال بهتر و عایق‌های صوتی بیشتری سود خواهد برد. این در حالی است که با وجود رشد قابل‌ملاحظهٔ پولو در ابعاد بیرونی، به لطف بهره‌گیری از پلت‌فرم جدید، کاهش وزن را تجربه کرده است. انتظار می‌رود نسخهٔ سه‌در پولو نیز همچنان در نسل جدید تولید گردد هرچند که فروش نسخه‌های سه‌در در این سگمنت رو به کاهش است و تاکنون تمامی پروتوتایپ‌های در حال آزمایشی که از پولو دیده شده‌اند از نوع پنج‌در هستند.

در برخی تصاویر جاسوسی نیز نسخهٔ بالا ردهٔ GTI دیده شده است که برای رقابت با فورد فی‌یستا ST آماده شده و احتمالاً چند وقت پس از معرفی نسل جدید پولو، رونمایی خواهد شد. گفته شده پولو GTI مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود که از گلف GTI قبلی گرفته شده است. فولکس‌واگن پولو ۴۲ سال است که در بازار حضور دارد و طی این سال‌ها ۱۴ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شده است. حال این هاچ‌بک ساب‌کامپکت آلمانی آمادهٔ ورود به نسل ششم خود شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. افرودر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    طراحیش ساده و زیباست ولی دور از هیجان و کسل کننده که این منو اذیت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amir

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    برای یک زندگی عادی و تردد داخل شهر ها شلوغ ، با این قیمت ماشینی بهتر از پولو نمیشناسم.

    اگر فاکتور قیمت رو بذاریم کنار ، BMW i3 هم دقیقا همین وضعیتُ برام داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    فولکس واگن مَرام گذاشته دقیقا از چراغ های آئودی Q2 در این ماشین استفاده کرده ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا