فولکس واگن

نسل جدید چراغ‌های ارتباطی فولکس در راه است…

چراغ‌های جلو و عقب خودروها در آینده کارهای بیشتری در مقایسه با وظایف کنونی خود انجام خواهند داد. فولکس‌واگن می‌گوید تکنولوژی نوری جدیدش ارتباطی خواهد شد و ایمنی را افزایش خواهد داد.


این کمپانی در ورک شاپی بین‌المللی چگونگی افزایش ایمنی و شخصی‌سازی طراحی خودرو توسط سیستم‌های نوری آینده را نشان داده است. خودروهای خودران این گروه خودروسازی در آینده با شرایط جدیدی به پیشواز عابران پیاده و رانندگان دیگر خواهند رفت. اینجاست که عملکردهای جدید چراغ‌های ارتباطی وارد میدان می‌شود.


واحدهای ارتباطی شامل چراغ‌های جلوی HD میکرو پیکسل با حداکثر ۳۰ هزار نقطه نوری می‌باشد. این سیستم را قبلاً در مرسدس-مایباخ S کلاس کنونی دیده‌ایم. این چراغ‌ها اطلاعات موردنظر را به‌صورت مستقیم روی جاده می‌تابانند و به بهبود ایمنی کمک می‌کنند.


این تکنولوژی همچنین استفاده از سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدیدی همچون دستیار لاین اپتیکال را ممکن می‌سازد. این سیستم لاین های حرکتی را پیش روی راننده می‌تاباند. سیستم یاد شده به راننده اطلاعات دقیقی درباره پهنای خودرو و فاصله با علائم کنار جاده خواهد داد.


این سیستم‌های جدید همچنین شامل دسته چراغ‌های عقب ماتریکسی است که بنا به گفته‌ی فولکس‌واگن باعث ایجاد انقلابی در لامپ‌های چراغ عقب می‌شود. این چراغ‌های جدید باعث نمایش هشدارهایی در چراغ‌های عقب خواهند شد. برای مثال در زمان وجود شرایطی خطرناک، چراغ‌های عقب ارتباط خودرو به خودرو را میسر خواهند ساخت.


علاوه بر این‌ها، عملکردهای کمک‌راننده جدید همچون سیستم دستیار پارک اپتیکال که از میکرو لنزها استفاده خواهد کرد باعث بهبود ایمنی در زمان مانورهای رانندگی خواهند شد. این سیستم مسیر خودرو را روی جاده می‌تاباند تا به فرایند پارک کمک کند.

فولکس در حال حاضر تست تکنولوژی نوری آینده را در مرکز تحقیق و توسعه ولسفبورگ انجام می‌دهد. این کمپانی از تونل نوری با ۱۰۰ متر طول، ۱۵ متر عرض و ۵ متر ارتفاع برای شبیه‌سازی جاده سود می‌برد. فولکس‌واگن ادعا می‌کند تونل نوری یاد شده زمان تست چراغ‌های جلو و عقب و سیستم‌های نورپردازی کابین را کاهش می‌دهد. دلیل این کار نیاز کمتر برای ایجاد شرایط رانندگی در شب می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    فولکس تغلب نکنه سر مردم کلاه نزار نمیخواد حالا چیز جدید اختراع کنه والا ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    به این میگن تکنولوژی جرمنی

    آفرین به فولکس واگن آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    به این میگن نوآوری کارآمد و زیبا
    من که لذت بردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Bideski

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خوب دوستان صحبت از تکنولوژی شد درست همون چیزی که خودرو سازان بسسسسیار عالی داخلی مون بویی ازش نبردن…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا