فولکس واگن

مخالفت هیئت نظارت فولکس‌واگن با فروش دوکاتی

فولکس‌واگن در پی رسوای بزرگ دیزل‌گیت به دنبال راه‌هایی جهت تأمین سرمایهٔ موردنیاز برای اجرای برنامه‌های خود در دوران پسا دیزل‌گیت است. در همین ارتباط، بزرگ‌ترین خودروساز دنیا از آوریل امسال احتمال فروش شرکت موتورسیکلت‌سازی دوکاتی را مطرح کرد. البته فولکس‌واگن هنوز تصمیمی قطعی نگرفته که آیا دوکاتی را بفروشد یا نه اما بااین‌حال پس از طرح این موضوع، گروه خودروسازی آلمانی با خریداران احتمالی دوکاتی تماس گرفت و با بانک‌هایی برای ارزیابی گزینه‌ها جهت معاملهٔ احتمالی به گفتگو پرداخت. این تصمیم بخشی از برنامه‌های فولکس‌واگن برای بازبینی برندها و دارایی‌های خود است که پس از اعلام سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در زمینهٔ تغییر رویهٔ سریع به سمت ساخت وسایل نقلیهٔ الکتریکی اعلام شد.

به گزارش رویترز، طی این برنامه، پنج داوطلب برای خرید دوکاتی انتخاب شدند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به خانوادهٔ ایتالیایی Benetton اشاره کرد. پیشنهادات قیمتی دریافت شده برای خرید دوکاتی نیز بین ۱.۳ تا ۱.۵ میلیارد یورو بوده است. این در حالی است که در کنار دوکاتی، فولکس‌واگن برنامهٔ فروش احتمالی دو شرکت زیرمجموعهٔ دیگر خود بنام‌های Renk و MAN Diesel & Turbo را هم داشته است. هردوی این شرکت‌ها از شرکت‌های تابعهٔ مان هستند درحالی‌که Renk تولیدکنندهٔ گیربکس بوده و MAN Diesel & Turbo در زمینهٔ تولید پیشرانه‌های دیزلی و توربوشارژ بزرگ فعالیت دارد.

حالا اما گزارش داده شده که نیمی از اعضای بیست‌نفرهٔ هیئت نظارت فولکس‌واگن بدون دلایل مالی قانع‌کننده، با فروش این شرکت‌ها مخالف‌اند. دراین‌ارتباط، سخنگوی فولکس‌واگن در اواخر روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفته است:

اکثریت اعضای هیئت نظارت فولکس‌واگن با فروش هیچ‌یک از شرکت‌های دوکاتی، MAN Diesel & Turbo و Renk موافقت نخواهند کرد. هرکسی آمارهای مالی نیم سال جاری فولکس‌واگن را بخواند متوجه می‌شود که ما به پول نیاز نداریم و هیچ‌یک از شرکت‌های تابعهٔ ما فروشی نیستند.

با نگاهی به نتایج مالی فولکس‌واگن در شش‌ماههٔ نخست سال جاری مشخص می‌شود که سخنگوی این شرکت ادعای درستی دارد چراکه در این مدت، سود عملیاتی فولکس‌واگن با ۱۹ درصد افزایش به ۸.۹ میلیارد یورو رسیده است. این افزایش سود از طریق کاهش هزینه‌ها و پیشرفت تحقیق و توسعه در برند مرکزی فولکس‌واگن رخ داده است. به گفتهٔ منابع داخلی، حتی خانواده‌های پیچ و پورشه که حق رأی ۵۲ درصدی و چهار کرسی از هیئت نظارت فولکس‌واگن را در اختیار دارند نیز از فروش دوکاتی یا Renk حمایت نمی‌کنند.

سخنگوی فولکس‌واگن در ادامه گفته است:

چنین فروش‌هایی باید با تصویب هیئت نظارت صورت گیرد درحالی‌که هیئت‌مدیرهٔ فولکس‌واگن حتی درخواست بررسی این فروش را هم از هیئت نظارت نکرده است؛ بنابراین فروشی اتفاق نخواهد افتاد.

البته از لحاظ فنی دوکاتی متعلق به آئودی است اما این برند لوکس آلمانی برای فروش دوکاتی نیاز به تصویب شرکت مادر خود دارد. این در حالی است که آئودی حاضر به توضیح این موضوع نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    همونطوریکه ماشین بازها عاشق سوپر اسپرت هایی مثل فراری و لامبورگینی و… هستن موتور بازها هم رویای دوکاتی رو دارن. واقعا دوکاتی از لحاظ طراحی بدنه و موتوری شاهکاره، البته درکنار برندهای ژاپنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ACR VIPER

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    چرا میخواد صنایع انجین و گیربکس سازی مان رو بفروشه خب؟
    اینگار ضرب العجل واسه برند هاش تعیین کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AMIR SCHUMACHER

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خیلی خوشحال شدم.
    من موتور های دوکاتی رو خیلی دوست دارم.
    یقینا جذاب ترین موتور ها رو دوکاتی میزنه

    فولکس????❤????❤????❤واگن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا