فولکس واگن

پروتوتایپ فولکس‌واگن ID. Buzz AD، پیش‌نمایش یک ون الکتریکی

فولکس‌واگن در ژانویه ۲۰۱۷ از کانسپت خبرساز ID. Buzz در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد. این خودرو نشانی از یک میکروباس تمام الکتریکی برای عصر بدون آلایندگی بود. فعلاً نسخه تولیدی این خودرو آماده نشده اما ژرمن‌ها برای راحتی انتظار، از پروتوتایپ این خودرو رونمایی کرده‌اند.

ID. Buzz هم‌اکنون به مرحله پیش‌تولیدی رسیده و به احتمال زیاد از پانل‌های بدنه، چراغ‌ها و قطعات نسخه تولیدی استفاده می‌کند. با اینکه بدنه این خودروی الکتریکی با پوشش‌های استتاری پوشانده شده اما این پوشش به حدی نازک است که اکثر بخش‌ها را به نمایش می‌گذارد. همچنین نوار مشکی روی چراغ‌ها نیز اگرچه کمی کار تصور نسخه نهایی را سخت کرده اما در هر صورت می‌توان شکل آن را تجسم کرد.

نسخه تولیدی این خودرو به‌طور قابل‌توجهی متفاوت‌تر از مدل حاضر در تصاویر خواهد بود. از آنجایی که با یک خودروی تجاری روبرو هستیم بنابراین هنوز هم شبیه یک جعبه روی چهار چرخ بوده تا حداکثر فضای کابین ایجاد شود. البته شاید برخی افراد معتقد باشند فولکس از برخی ویژگی‌های رترو استفاده کرده است. در هر صورت بهتر است تا زمان معرفی این خودرو منتظر بمانیم و سپس درباره طراحی آن قضاوت کنیم.

در نظر داشته باشید که ID. Buzz موردبحث با پسوند AD شناخته می‌شود و بنابراین با هوش مصنوعی توسعه یافته تا این امر حاکی از سیستم خودران پیشرفته‌اش باشد. در سراسر خودرو از حسگرها و دوربین‌های پیشرفته استفاده شده تا این پروتوتایپ بتواند اشیا را در ۴۰۰ متری خود تشخیص دهد.

اسکنر لیدار بزرگ در سقف نیز دید ۳۶۰ درجه را مهیا ساخته و ۶ اسکنر لیدار کوچک‌تر، ۱۱ پانل راداری و دوربین‌ها و حتی میکروفون‌ها نیز کار را تکمیل می‌کنند. نرم‌افزار بکار رفته نیز به حدی هوشمند است که اعمال دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و حتی خودروها را پیش‌بینی می‌کند و به این ترتیب رفتار ID. Buzz می‌تواند بسته به محیط اطراف تغییر کند.

ID. Buzz AD در محیط‌های شهری تست شده و از سال ۲۰۲۵ وارد سرویس‌های حمل‌ونقل تجاری خواهد شد. شرکت حمل‌ونقل MOIA که در سال ۲۰۱۶ تأسیس و توسط گروه فولکس‌واگن خریدار شده اولین کاربر این ون خواهد بود و هامبورگ نیز اولین شهری است که از آن استفاده خواهد کرد.

همچنین نسخه بدون سیستم خودران پیشرفته این ون از سال آینده روانه بازارهای اروپایی خواهد شد. این خودرو به‌صورت مسافری شش‌نفره و باری در دسترس خواهد بود. ID. Buzz در آمریکا نیز عرضه خواهد شد اما در این کشور فقط نسخه طویل‌تر قابل انتخاب خواهد بود.

از آنجایی که ID. Buzz در هانوفر آلمان تولید خواهد شد بنابراین از پلتفرم MEB بکار رفته در تمام محصولات ID فولکس‌واگن استفاده خواهد کرد. احتمالاً قوی‌ترین نسخه این خودرو قدرت حدود ۳۰۰ اسبی خواهد داشت و قدرت مدل پایه نیز حدود ۲۰۰ اسب بخار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ARMAN

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اه اه امروز فقط اخبار برقی بود حالم بهم خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Audi rs e_tron gt

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      خب اخبار برقی ها خیلی خوبه من خیلی دوست دارم 😀
      این چند وقت منتظر بودم پدال اخبار الکتریکی ها رو بیشتر کنه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. porsche

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        چرا؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        😐

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4456 ديدگاه)

    ون ها خیلی ماشینای پرکاربردی تو دنیا هستن ولی من به شخصه اصلاً ازشون خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    منم از ون بدم میاد کلا وانت رو ترجیح میدم…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا