فولکس واگن

کانسپت جایگزین فولکس‌واگن فیتون در نمایشگاه ژنو آینده معرفی می‌شود

قرار بود در سال ۲۰۱۸ نسل دوم فولکس‌واگن فیتون معرفی گردد اما پس از رسوایی دیزل‌گیت برنامهٔ ساخت آن لغو شد. بدین ترتیب در ماه مارس سال گذشته، آخرین دستگاه از نسخهٔ اروپایی نسل اول فیتون که به رنگ مشکی ویژه رنگ‌آمیزی شده بود، از خط تولید کارخانهٔ درسدن فولکس‌واگن خارج شد. بر روی این خودرو شماره پلاک ۸۴,۲۳۵ نصب شده بود که به معنای کل تولید فیتون در طول زمان تولید طولانی چهارده‌سالهٔ آن بود. خودروهایی که اکثراً دست‌ساز بودند.

Volkswagen Phaeton

البته این پایان کار فیتون نبود چراکه این سدان لوکس آلمانی همچنان در چین برای عرضه در بازار محلی این کشور تولید می‌شد؛ اما این روند مدت زیادی طول نکشید چراکه سال گذشته فولکس‌واگن سدان بزرگ و لوکس فیدئون را به‌عنوان جایگزین فیتون در چین عرصه نمود. خودرویی که اساساً برادر بزرگ‌تر پاسات محسوب می‌شود که لباسی لوکس و فانتزی به تن کرده است.

Volkswagen Phaeton

بنابراین هم‌اکنون سدان جذاب آرتئون پرچم‌دار فولکس‌واگن در اروپا محسوب می‌شود اما این وضعیت طی چند سال آینده تغییر خواهد کرد زیرا گفته شده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ نسخهٔ کانسپت جایگزین فیتون رونمایی خواهد شد که پیش‌نمایشی از پرچم‌دار جدید فولکس‌واگن خواهد بود. البته همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفته شده بود، جایگزین فیتون برخلاف گذشته خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود و بنابراین نسخهٔ کانسپت آن‌هم به همین نوع قوای محرکه مجهز است.

Volkswagen Phaeton

این خودرو روی پلت‌فرم MEB گروه فولکس‌واگن ساخته خواهد شد که برای ساخت خودروهای الکتریکی این گروه توسعه پیدا کرده است. جایگزین فیتون به یک پکیج باطری مجهز خواهد بود که بُردی بیش از ۶۰۰ کیلومتر را برای آن فراهم می‌کند. مدیر توسعهٔ فولکس‌واگن دکتر «Frank Welsche» در مصاحبه‌ای با Motoring به نکاتی در مورد پرچم‌دار این شرکت اشاره کرده است:

«ما قطعاً بخش سدان‌های بزرگ لوکس را ترک نخواهیم کرد و سدان پرچم‌دار ما در غالب یک نمونهٔ تمام الکتریکی بازخواهد گشت».

Volkswagen Phideon

وی ادامه داده است که فولکس‌واگن قصد ندارد مدل فیدئون را با اینکه بزرگ‌تر از پاسات و آرتئون است، به‌عنوان پرچم‌دار جهانی خود در سراسر دنیا عرضه کند زیرا این شرکت معتقد است فیدئون فقط در چین که مردم خودروهایی با استایل کلاسیک را ترجیح می‌دهند مناسب است درحالی‌که اروپایی‌ها به خودروهای پیشرفته علاقه دارند. بااین‌حال بعید است نسخهٔ تولیدی سدان پرچم‌دار جدید ولفسبورگی‌ها تا پیش از پایان دههٔ جاری راهی بازار گردد.

Volkswagen Phideon

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    آرتیون خعلی زیباتره بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فیتون رو دوست دارم، در عین سادگی، شیک و با پرستیژه، امیدوارم جانشین لایقی براش تدارک ببینن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. amir

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    در چند سال اخیر این مدل غیر ضرر چیزی برای فولکس واگن نداشته ولی هنوز ازش دل نمیکنه.جالبه….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا