فولکس واگنهفته نامه

پنج کانسپت فولکس‌واگن در نمایشگاه جورجیا

شهر سِوانا در ایالت جورجیا، در فاصله بین ۱۹ تا ۲۱ ماه می (روزهای پایانی اردیبهشت) میزان نمایشگاهی موسوم به SOWO یوروپین اکسپریِنس بود؛ یک نمایشگاه خودرو برای تمام مدل‌های خودروی ساخته اروپا. در این میان، فولکس‌واگن با ارائه کانسپت‌هایی شگفت‌انگیز، سعی در چرخاندن دوربین‌ها به سمت خود داشت. در ادامه نگاهی داریم به کانسپت‌های فولکس‌واگن در این نمایشگاه.

کانسپت فولکس‌واگن بیتل پُست

امروزه «بیتل» با چهره‌ای مستحکم، سقف زیبا و مهارت در طراحی گل‌گیرها، از آن شخصیت دوست‌داشتنی اولیه فاصله گرفته است. امّا در این کانسپت با استفاده از فنربندی‌های H&R، کویل‌اورهای «استریت پرفورمنس»، و چرخ‌های ۱۹ اینچی با طرح شبکه‌ای و رنگ‌آمیزی نارنجی (Habanero Orange)، چهره‌ای گستاخانه‌تر برای بیتل ایجاد شده است. عنوان این کانسپت نمایشگاه SOWO از نام خانم آلیس پست (Alise Post)، دوچرخه‌سوار مسابقات BMX گرفته شده است.


پایین آوردن دوچرخه مسابقه‌ای از روی سقف شیبدار و هاچ عقب بیتل، کار چندان سختی نیست.


همچنین طراحی کاسنپت بیتل پست بدون درنظر گرفتن باربند دوچرخه، ستودنی است.


برخی جزئیات کوچک در «پُست»، همانند این طرح نوشتاری جالب، بسیار دلنشین هستند و تمام طراحی کانسپت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

کانسپت فولکس‌واگن جِتا GLI ناردو

برای کانسپت جتا GLI ناردو، به سراغ  یک چهره قابل‌توجه از نسخه آپگرید سدان کوچک اسپورت خود رفته است. رنگ خاکستری ویژه (Nardo Grey)، یکی از عوامل اصلی جذابیت این کانسپت فولکس‌واگن است.


همانند بیتل پست، GLI ناردو نیز بر روی سیستم فنربندی H&R و کویل‌اورهای «استریت پرفورمنس» قرار گرفته است؛ مواردی که هر دو باعث شده‌اند که ارتفاع بدنه به شکل مناسبی، پایین بیاید.


مطابق گفته فولکس‌واگن، این کانسپت سدان در حال حاضر از چرخ‌های HRE FF01 فلو فرم استفاده می‌کند، امّا این کمپانی قصد که با اضافه چهار نوع مختلف از طراحی چرخ‌ها، شرایط متفاوتی را برای آن فراهم نماید.

کانسپت فولکس‌واگن GTI RS

اگر نوشتار شبیه به پورشه و نوار کناری بدنه در کانسپت GTI RS به اندازه کافی شما را متقاعد نکرده که با یک نسخه سر به زیر از GTI روبرو نیستید، شاید باید به تاریخ نشان‌های پورشه مراجعه کنید. فولکس‌واگن که حداقل به صورت ظاهری، از مدل GT3 RS پورشه برای این منظور الهام گرفته، از یک کیت بدنه عریض موسوم به «راکت بانی» و برخی طراحی‌های مسابقه‌ای در داخل و خارج خودرو استفاده کرده است. این کانسپت، محصولی از ذهن سم دوبینز (Sam Dobbins) است، مدیر خلاق کمپانی ساخت چرخ‌های لوکس «ووسن ویلز».


البته فولکس‌واگن در مورد ارتقای سطح عملکرد GTI RS سخنی به میان نیاورده، امّا می‌توان مشاهده کرده که ارتفاع سیستم تعلیق در آن پایین آمده و حجم چرخ‌ها بیشتر از حدّ نرمال هستند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که با توجه به اینکه ارائه نسخه ۲ در گلف در برخی بازارها مانند ایالات متحده متوقف شده، GTI RS  در نمایشگاه SOWO می‌تواند یک کانسپت نوستالژیک برای برخی از علاقه‌مندان باشد.


در عقب یک دیفیوزر نسبتاً بزرگ وجود دارد که از سپر عقب بیرون زده است و در کنار یک اسپویلر در بالای هاچ خودنمایی می‌کند. همچنین به دلیل اینکه فانتزی علاقه‌مندان به پورشه RS شامل یک درب بزرگ صندوق عقب و بازشونده به سمت بالا می‌شود، GTI RS نیز یکی از آنها را دارد.


کفپوش‌های آلومینیومی، صندلی‌های طرح مسابقه‌ای و همین‌طور غربیلک فرمان اسپورت، باعث ایجاد حال وهوای یک خودروی مسابقه‌ در درون کابین شده است.


ضمن اینکه GTI RS یک خودروی ۲ سرنشینه است و به جای صندلی‌های عقب در نسخه معمولی GTI، یک فریم محافظ سرنشین و یک میله مهار قرار گرفته‌اند.

کانسپت فولکس‌واگن گلف R هریتِیج

اساس طراحی کانسپت فولکس‌واگن گلف R هریتِیج را یک تم «آلمانی» تشکیل می‌دهد.


شماره درهای سبک قدیمی و نوارهای کناری بدنه با رنگ‌هایی از پرچم کشور آلمان، از جمله جزئیات دوست‌داشتنی در این کانسپت هستند. به‌علاوه، نوارهای راکر و ظاهر شیک، تمیز و نزدیک به مدل موجود در بازار، این خودرو را تبدیل به یکی از زیباترین نسخه‌هایی گلف R کرده است.


درهمین حال، «ووسن» برای این نسخه از گلف R، یک سری چرخ‌ها با رنگ خاکستری ویژه (Gunmetal) درنظر گرفته که به خوبی با ترکیب رنگ مشکی موجود در طراحی کانسپت، هماهنگ است.


کانسپت «هریتِیج» مجهز به فنربندی H&R است که موجب شده تا گلف R اندکی بر روی چرخ‌های زیبای «ووسن» پایین‌تر بیاید.

کانسپت فولکس‌واگن گلف آل‌تِرَک کانتری

گلف آل‌ترک که یک استیشن‌واگن جمع‌وجور چهار چرخ متحرک است، می‌تواند یک گزینه مناسب به جای یک شاسی‌بلند یا کراس‌اور کوچک باشد. این خودرو، فضای خوبی در داخل کابین دارد، از شرایط بهتری در رانندگی برخوردار است و همین‌طور، راندمان بالایی نیز داراست. با این وجود، کانسپت «آل‌تِرَک کانتری» بسیاری از ویژگی‌های مدل بازاری آل‌ترک را تغییر داده است.


فولکس‌واگن کانسپت «کانتری» را از نسخه فوق‌العاده کانتری ۴×۴ هاچ‌بک از نسل سوم «گلف» الهام گرفته است. امّا اکنون این هاچ‌بک جعبه‌ای کلاسیک برای انجام یک رانندگی آفرود متوسط طراحی شده است؛ از جمله  آزادیِ‌عمل بیشتر برای سیستم تعلیق، حفاظت مناسب در جلو و عقب و سیستم چهار چرخ متحرک Syncro. فولکس‌واگن با استفاده از برخی ترفندهای مشابه، ارتفاع سیستم تعلیق را نزدیک به ۵ سانتیمتر افزایش داده، از تایرهای آل‌تِرین BFGoodrich K02 برای چرخ‌ها استفاده کرده و مجموعه‌ای از چراغ‌های LED به کار برده است.


آل‌تِرَک کانتری علاوه بر تجهیزات خاص برای آفرود، دارای برخی امکانات برای کمپینگ و حمل وسایلی چون دوچرخه به کوهستان و جنگل است. یک چادر سقفی، یک پنل خورشیدی انعطاف‌پذیر و یک سیستم سرگرمی نصب‌شده در صندوق عقب با درگاه‌های شارژ USB (متصل به باتری‌های قرار گرفته در کف بدنه که از پنل خورشیدی تغذیه می‌شوند)، از جمله امکانات دیگر این کانسپت فولکس‌واگن هستند.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (188 ديدگاه)

    گلف هریتیج بدجوری دلبری میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سرباز وطن

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      درود.حیفه رو اینا اسم concept بره…همون وسیله نقلیه کافیشونه… بدرود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. BENZ&BMW

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    کلا فولکس واگن دوست داشته تو کانسپت هاش یه چیزی مثل دوچرخه روی سقف هاش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    دیگه کم کم وقتشه فولکس یه خونه تکونی حسابی تو طراحی هاش بکنه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mojtabaaston

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کثر اینها مگه تو خط تولید نرفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. DEADPOOL

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    از جتا خوشم اومد ولی آلترگ …. آوو?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا