فولکس واگن

کانسپت فولکس‌واگن ID Crozz II در فرانکفورت رونمایی شد

فولکس‌واگن امسال در نمایشگاه فرانکفورت نسخهٔ بروز شدهٔ کانسپت ID Crozz خود را با نام ID Crozz II رونمایی کرده است. این کانسپت جدید که یک کراس‌اوور تمام الکتریکی است، در اصل نسخهٔ پیشرفته‌تر کانسپت اول ID Crozz محسوب می‌شود که در نمایشگاه شانگهای امسال رونمایی شد. همچنین ID Crozz II پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی آن است که در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

نسخهٔ بروز شدهٔ کانسپت ID Crozz با رنگ قرمز متالیک رنگ‌آمیزی شده و از استایلی شیک، چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی بهره می‌برد. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات ID Crozz II نسبت به کانسپت قبلی، طراحی دماغهٔ آن است که بیشتر به نمونهٔ تولیدی نزدیک شده است. علاوه بر این، طرفین خودرو و بخش پایینی قسمت عقب بدنه نیز دوباره طراحی شده تا بیشتر به یک خودروی تولیدی واقعی شبیه گردد.

تغییرات این کانسپت دوم نسبت به نمونهٔ قبلی در داخل کابین هم ادامه پیدا کرده به‌گونه‌ای که طراحان چراغ‌های هوشمندی را در رو دری‌ها و همین‌طور مستقیماً در جلوی راننده نصب کرده‌اند. این چراغ‌ها، هشدارهای مربوط به برخوردهای بالقوه را از طریق نور قرمز چشمک‌زن به اطلاع راننده می‌رسانند و با سیستم کنترل صدای جدید خودرو نیز در ارتباط هستند. از طریق این سیستم مذکور می‌توان قسمت‌های مختلف ماشین مانند باز و بسته کردن درها را به‌سادگی با صحبت کردن کنترل نمود.


علاوه بر این، کابین ID Crozz II به سیستم نورپردازی محیطی و یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم مجهز شده است. دیگر موارد برجستهٔ کابین این کانسپت نیز شامل نمایشگر ۵.۸ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر، آینه دید عقب دیجیتال و تودوزی آلکانترا می‌شود.

نیروی موردنیاز ID Crozz II توسط دو موتور الکتریکی تأمین می‌شود که مجموعاً ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارند. این نیرو موجب می‌شود تا کراس‌اوور چهارچرخ محرک کانسپت فولکس‌واگن بتواند به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها تا ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید. هنگام خالی شدن شارژ باطری‌ها نیز می‌توان از طریق یک سیستم شارژ سریع تا ۸۰ درصد از آن‌ها را ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

ازآنجایی‌که کانسپت ID Crozz II به‌عنوان کراس‌اووری تکنولوژی بالا در نظر گرفته شده، به سیستم رانندگی کاملاً اتوماتیک هم مجهز شده است. این سیستم برای هدایت خودکار ماشین، از چهار اسکنر لیزری نصب‌شده روی سقف، سنسورهای اولتراسونیک، رادارها، دوربین‌های دید جانبی و دوربین جلو استفاده می‌کند.

[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو] پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. شهاب حسن پور

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    کانسپت های بسیار.زیبایی تا حالا زده فقط.نمی دونم چرا ماشین های تولیدیش جذاب نیستن(به خصوص نسبت به رقبا) البته مدل ارتئون و یک سری هاچبکاش زیبان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا