فولکس واگن

کانسپت فولکس ID Vizzion، رقیب شیک تسلا مدل S

فولکس‌واگن در حال انتشار تیزری از چهارمین عضو خانواده پاک I.D بوده و این خودرو را که Vizzion نام دارد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ رونمایی خواهد کرد.

این طرح مطالعاتی با طول ۵.۱۱ متری خود در کلاس سدان های لوکس قرار گرفته و به نظر می‌رسد کمی طویل‌تر از رقیب احتمالی خود یعنی تسلا مدل S خواهد بود.


سه اسکچ طراحی رسمی توسط فولکس‌واگن منتشر شده و در آن شاهد طراح فست بک با بدنه و سقفی دو رنگ و رینگ‌هایی بزرگ برای برجسته کردن ویژگی‌های اسپورت آن هستیم. درب‌های عقب نیز همانند محصولات رولزرویس باز می‌شود و احتمالاً آن را در نسخه تولیدی نخواهیم دید.

ID Vizzion کانسپت دارا ۴ صندلی انفرادی بوده و فاقد غربیلک فرمان و پدال‌های معمول، پشت آمپرها و دیگر ویژگی‌ها می‌باشد که دلیل آن استفاده از سیستم خودرانی است که در ترافیک عملکردهای گوناگون خودرو را به دست گرفته و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا آزادانه از زمان خود در زمان حضور در خودرو استفاده کنند.


هوش مصنوعی پیشرفته‌ای در این خودرو حضور خواهد داشت و به سرنشینان اجازه خواهد داد از طریق کنترل صوتی و حرکتی با مغز خودرو ارتباط برقرار کرده و عادات و تمایلات آن‌ها را یاد گرفته و خود را با آن‌ها وفق دهد.


نیروبخش کانسپت جدید فولکس دو پیشرانه الکتریکی است که قدرت ترکیبی ۳۰۶ اسبی را به هر دو اکسل انتقال می‌دهد. گفته شده سقف سرعت ID Vizzion برابر با ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود و باتری لیتیوم-یون ۱۱۱ کیلووات ساعتی به آن اجازه خواهد تا مسافت ۶۶۵ کیلومتری را طی کند. همچنین سیستم ترمز احیا شونده نیز در آن وجود دارد.

اولین عضو از خانواده ID فولکس یک هاچبک کامپکت الکتریکی بود که در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود و اندکی بعد نیز مدل‌های ID Crozz و ID Buzz تولید خواهند شد. نسخه تولیدی ID Vizzion نیز احتمالاً در آینده‌ای نزدیک به برادران خود ملحق خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    پیشرفت خوبی بوده برای فولکس و امیدارم کم کم به تسلا برسه تا با رقابت شاهد محصولات بهتری باشیم.
    از اونجایی که فولکس شرکت بزرگی هست، تا چند وقت دیگه پتانسیل رقابت با تسلا رو داره
    ولی باید سرعت پیشرفت زیادی داشته باشه چون محصولی رو که میخواد سال 2020 ارائه کنه، تسلا بهینه ترش رو الان داره تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. alirezaasg5

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (264 ديدگاه)

    فولکس آینده بشدت درخشانی داره … با برنامه ریزی های دقیق و مدیریت قوی ای که داره ببینید چطور راحت از دیزل گیت عبور کرد و خیلی زود خودشو به سوددهی بالا رسوند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا