فولکس واگن

کاهش قابل‌توجه پیچیدگی ساختار محصولات فولکس‌واگن

برند فولکس‌واگن به دنبال افزایش حاشیه سود خود و رسیدن به آن در بازه‌ی زمانی سریع‌تری به نسبت برنامه‌ریزی‌های پیشین می‌باشد. این خودروساز می‌خواهد به سود ۶ درصدی در سال ۲۰۲۲ برسد که سه سال سریع‌تر از برنامه‌های قبل است. حاشیه سود فعلی این برند برابر با ۴ درصد است.


فولکس‌واگن این برنامه را با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ میلیارد یورویی روی حمل‌ونقل الکتریکی، دیجیتالی کردن، تکنولوژی‌های خودران تا سال ۲۰۲۳ خواهد کرد و اکثر سرمایه‌ی یاد شده به خودروهای الکتریکی اختصاص خواهد یافت.

اگرچه فعلاً مشخص نیست این برنامه‌ها چه تأثیری روی کارکنان فولکس خواهند داشت اما این برند قبلاً هرگونه خبری درباره‌ی تعلیق کارکنان خود را رد کرده است.


اما از نظر طیف محصولات تولیدی شاهد کاهش قابل‌توجه پیچیدگی آن‌ها خواهیم بود. فولکس‌واگن در اروپا ۲۵ درصد از نسخه‌های پیشرانه-گیربکس محصولات خود با تقاضاهای کمتر را حذف خواهد کرد. همچنین گفت‌وگوهایی با فورد درباره‌ی اتحاد بالقوه‌ای که فراتر از خودروهای تجاری باشد در حال انجام است.

این دو غول خودروسازی جهان احتمالاً در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران همکاری خواهند کرد و فولکس‌واگن نیز برنامه‌ریزی می‌کند تا حداقل دو شاسی‌بلند جدید در آمریکا عرضه کند.


اتحاد احتمالی فولکس‌واگن با فورد می‌تواند منجر به ساخت محصولات این برند آلمانی در تأسیسات فورد آمریکا شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۱۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    چیزی که قابل توجه برای من بود حاشیه سود 4 درصدی این شرکت بزرگ هست که تلاش میکنند به 6 درصد برسانند و تازه این همه سرمایه گذاری برای کیفی سازی و …. میکنند . بعد خودرو سازهای ما با 300 درصد سود همیشه گریه میکنند و هر روز از کیفیت محصولشون هم کم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      چون خودروسازی های ما روشکسته هستند جدا می گم ، اما نه از محل تولید خودرو از محل سرمایه گذاری های شکست خورده خودشان ، نقدینگی وحشتناک ، کمک های دولتی بدون توجیه بازگشت و …. و شما هم بعنوان خریدار با جانتان و مالتان و احتمالا نزدیکانتان باید تاوان این بی…. بدهید کره و ژاپن انحصار در واردات خودرو ۱۰ و ۱۵ ساله بود بعد از ۶ سال دولت دید توانمند شدند واردات را آزاد کرد (با تعریف آن روز دنیا) شدند این هیولاها اینا چهل ساله فقط دارن مردم را می چاپند تولید ملی و محصول بومی و اینا همش شعری بیش نیست توی این چهل سال ما به خیلی پیچیده تر از اینها رسیدیم که برامون افسانه بود بعد اینا هنوز لنگ انژکتور و سوزنی هستند (که درواقع اینم دروغه) ….
      البته همیشه گفتم بازم می گم من و شما ناراحت هستیم وگرنه کسی که واسه ماشین بدون نام و رنگ و… دو ماه توی صف می ایستاد قطعا بسیار خوشحاله از کیفیت !!!! نوع خودرو !!؟!!؟!!!! و غیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود مسگری

        ۱۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (22 ديدگاه)

        به دلیل فقر فرهنگی و مالی است دوست عزیز. همه که مثل کاربران این سایت، در سایتهای خودرویی فعال نیستند تا با لبه فناوری در خودروسازی آشنا باشند! از طرف دیگر پولی هم ندارند که خودروی آخرین مدل بخرند تا متوجه تفاوت‌هایش با پژو و سمند بشوند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. emad1990

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    من فکر میکنم اینکاری که فولکس یا بقیه شرکت ها (اسمشون رو نمیدونم)دارن انجام میدن باعث میشه محصولات نه فقط از نظر ظاهری بلکه از نظر فنی و امکانات تا حد زیادی بهم شبیه بشه و این اصلا جالب نیست و این ماهیت منحصر به فرد یک محصول که ممکنه در تاریخ اون شرکت نقش اصلی رو ایفا کرده رو کمرنگ کنه
    همه و همه اینا بخاطر سود بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا