فولکس واگن

فولکس در تدارک ساخت کراس‌اوور الکتریکی ارزان‌قیمت

ظاهراً فولکس‌واگن در حال توسعه‌ی کراس اوور الکتریکی ارزان‌قیمتی است که در سال ۲۰۲۲ و با قیمت حدود ۲۰ هزار یورو (حدود ۲۳ هزار دلار) وارد بازار خواهد شد.


اولین بار هفته‌ی پیش بود که خبرهایی درباره‌ی تلاش فولکس‌واگن برای تولید خودروی الکتریکی ۲۳ هزار دلاری منتشر شد و هم‌اکنون اتوکار می‌گوید خودروی الکتریکی پایه‌ی فولکس از نوع کراس اووری کامپکت خواهد بود و ابعادی مشابه T-Roc خواهد داشت.


این خودرو پنجمین محصول الکتریکی فولکس‌واگن خواهد بود و تا سال ۲۰۲۲ نیز شاهد عرضه‌ی هاچبک نئو (نسخه تولیدی I.D. Hatch)، Crozz، Buzz و Vizzion خواهیم بود. هدف پروژه‌ی فولکس‌واگن تولید خودروی مردمی جدید برای تکرار موفقیت بیتل کلاسیک و گلف در قرن ۲۱ است.


مرد شماره یک فولکس‌واگن گفته مهندسان این شرکت در حال کار روی خودرویی الکتریکی هستند که قیمت آن نصف تسلا مدل ۳ خواهد بود. البته مدیر فولکس به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اما اتوکار بریتانیا می‌گوید ایده‌ی تولید I.D. پایه خودرویی است که طراحی زیبا، فضای کابین زیاد و ابعاد جمع‌وجور و قیمتی دست‌یافتنی داشته باشد.


همانند همه‌ی مدل‌های I.D.، کراس اوور الکتریکی پایه‌ی فولکس نیز بر پایه‌ی پلتفرم مدولار MEB بنا خواهد شد. این معماری منحصراً برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است. پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو در جلو نصب می‌شود و باتری نیز ظرفیت کافی برای ایجاد برد بیش از ۳۰۰ کیلومتری خواهد داشت.


به منظور دست‌یابی به هدف قیمت ارزان، این خودروی الکتریکی احتمالاً فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد و ویژگی‌های ارتباطی کابین در لیست آپشن ها خواهند بود. احتمالاً آئودی، سئات و اشکودا نیز مدل‌های مشابهی را تولید خواهند کرد.


تولید این خودرو در تأسیسات اِمدن آلمان که هم‌اکنون به تولید پاسات و آرتئون مشغول است صورت خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (552 ديدگاه)

    ارزانش این باشه مثلا در ایران چقدر میشه مثلا 500 میلیون تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چقدر قشنگه تو بازار آزاد میشه رقابت های جذاب رو دید.خوش به حالشون با اینکه تا پارسال عاشق تسلا بودم الان هم براشون آرزوی موفقیت می کنم دوست دارم فولکس بد جالشی باشه واسه تسلا.خواب و خوراک رو ازشون بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (89 ديدگاه)

      *چالش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      چالش !!!!!!!
      .
      فعلاً که نهایت تکنولوژی الکتریکی گروه فولکس در آئودی E-tron خلاصه شده با شتاب ۵.۶ ثانیه و برد ۴۲۰ کیلومتر ……..!!!
      .
      شتابش به کامیون کشنده Semi تسلا هم نمی رسه چه برسه به Model X ساخت ۲۰۱۵ تسلا ….!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا