فولکس واگن

معرفی کراس اوور کوچک و جدید فولکس‌واگن تایگن

در سال ۲۰۱۲ بود که فولکس‌واگن از کانسپت تایگن به عنوان یک کراس اوور کوچک رونمایی کرد. این خودرو تنها ۳۸۵۸ میلی‌متر طول داشت. اگرچه شایعات زیادی حول تولید این خودرو می‌چرخید اما کانسپت تایگن هرگز روی خط تولید را به خود ندید ولی نام تایگن عاقبت به خیر شده است!

منظور ما کراس اوور جدیدی است که بسیار آشنا به نظر می‌رسد. فولکس‌واگن به‌صورت رسمی از نسخه هندی تی کراس با همان نام تایگن رونمایی کرده است.

شایان ذکر است این خودرو طول ۴.۲ متری و فاصله بین محوری ۲.۶۵ متری داشته و در واقع این خودرو بر پایه تی کراس کشیده که در برخی بازارها عرضه می‌شود بنا شده است. همچنین ظاهر این خودرو ما را به یاد نسخه چینی تی کراس می‌اندازد بنابراین اگر کمی درباره سبد محصولات شاسی‌بلند فولکس‌واگن گیج شده باشید به شما حق می‌دهیم!

کراس اوور ساب کامپکت تایگن که در نمایشگاه اتو اکسپو ۲۰۲۰ معرفی شده از نسخه هندی پلتفرم MQB A0 استفاده کرده و احتمالاً بسیاری از قطعات زیرساخت آن با نسخه تولیدی اشکودا ویژن IN کانسپت مشترک خود بود. تایگن ارتفاع ۲۰۵ میلی‌متری از سطح زمین داشته و بنابراین خودرویی ایده آل برای جاده‌های ناهموار هند محسوب می‌شود. در واقع مهندسان فولکس سیستم تعلیق این خودرو را برای سواری بهترین در دومین کشور پرجمعیت دنیا بهینه کرده‌اند.

نیروبخش تایگن پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که قدرت ۱۳۰ اسب بخاری داشته و از تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر سود می‌برد. ژرمن‌ها می‌گویند این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. البته یک نسخه پایین‌تر با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری ۱۱۵ اسبی نیز عرضه خواهد شد. اگرچه خبری از مدل دیزلی نخواهد بود اما گفته می‌شود نسخه دوگانه‌سوز بنزین/CNG هم در نظر گرفته خواهد شد.

فولکس‌واگن هند می‌گوید تایگن از اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس مشتریان خواهد بود. تمامی مدل‌ها به‌صورت دیفرانسیل جلو خواهند بود و یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. رحیم

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (104 ديدگاه)

    هرچند جای تاسفه که کشورمون از سطح خودرویی هندوستان هم پایینتر و نازلتر شده ولی
    این ماشین برای تولید انبوه و استفاده عمومی در کل کشورمون ایده آله، هم با موتور سه سیلندر ۱۱۵ اسبی، هم با موتور cngسوز
    ولی حیف که فر‌‌قه تبهکا‌‌ر‌ی که برکشور چمبره زده اجازه نمیده همچین ماشینی با قیمت واقی تولید و به دست مردم برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا