فولکس واگن

احتمال تأسیس گروه فوق لوکس فولکس برای برندهای انحصاری

گروه فولکس‌واگن در حال تجربه‌ی تغییراتی ساختاری بوده و شاید یکی از این تغییرات تأسیس گروه فوق لوکسی باشد که شامل برندهای بنتلی، بوگاتی، پورشه و لامبورگینی خواهد بود. البته طبق خبری که همین چند روز پیش منتشر شد شاید پورشه جایگزین آئودی در مدیریت لامبورگینی شود.


اگرچه این حرکت هنوز اجرایی نشده اما مدیرعامل فولکس‌واگن آقای هربرت دایس می‌گوید پیش از این قدم‌هایی برداشته شده که می‌تواند راه را برای تأسیس این بخش لوکس جدید هموار سازد. این حرکت بنا به گفته‌ی یکی از تحلیلگران بلومبرگ می‌تواند ارزشی بیش از ۱۲۰ میلیارد یورو داشته باشد.


زمانی که از مدیر ارشد مالی گروه فولکس‌واگن آقای فرانک ویتر درباره استقبال فولکس از فروش سهام برندهای لوکس خود پرسیده شده او ایده‌ی این کار را رد نکرده است.

ویتر گفته است: “بی‌شک این یک سؤال درستی است.” این مدیر بلندپایه اضافه کرده اگرچه تمرکز این برند روی آماده‌سازی بخش کامیون‌های سنگین فولکس برای IPO بالقوه است اما برای سوددهی بیشتر هر قدمی را می‌توان برداشت. البته گفته ‌شده این کار اولویت فعلی مدیریت فولکس‌واگن نیست.

جابجایی برندهای لوکس فولکس به یک گروه سوپر لوکس می‌تواند به راندمان بالاتر برنامه‌ها کمک کند مخصوصاً اینکه ارزش سهام کل گروه فولکس در سال جاری با افت ۱۹ درصدی مواجه شده و ارزش بازار آن نیز به ۶۷ میلیارد یورو رسیده است. برداشتن قدم‌های اساسی برای تأسیس یک گروه سوپر لوکس می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند زیرا این برندها حدود ۶۰ درصد سود گروه فولکس‌واگن را تأمین می‌کنند.

البته باید به نیمه‌ی خالی لیوان هم اشاره کنیم. در سال ۱۹۹۹ فورد با برندهای خود یک گروه پریمیر PAG را تشکیل داد که شامل استون مارتین، جگوار، لندروور، ولوو، لینکلن و مرکوری می‌شد. این تجربه شکست خورد و فورد تمامی برندهای اروپایی خود را فروخت و مرکوری را نیز روانه‌ی موزه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. كامي

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (687 ديدگاه)

    غووووول کی بودی تو فولکسی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      هیتلر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    اون قضیه ارزش 120 میلیارد چی بود ؟!
    یعنی ارزش برندهایی که دور هم جمع میشن بعنوان بخش سوپرلوکس ، اینقدره ؟
    یا با اینکار اینقدر ارزش آفرینی برای فولکس بوجود میاد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا