فولکس واگن

آیا گلف اسپرت پنج سیلندر ساخته می‌شود؟

هم‌اکنون قدرتمندترین عضو خانوادهٔ فولکس‌واگن گلف، مدل R با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری است؛ اما ممکن است به خانوادهٔ این هاچ‌بک محبوب آلمانی عضوی حتی قدرتمندتر هم اضافه شود. اخیراً «موتور مگزین» طی یک رویداد مطبوعاتی در استرالیا با مدیر بخش تولیدات فولکس‌واگن استرالیا آقای «تاد فورد» مصاحبه‌ای داشته و موضوع امکان ساخت گلفی قدرتمند با استفاده از پیشرانهٔ پنج سیلندر آئودی را مطرح کرده است. وی به‌طور غیرمستقیم ساخت این خودرو را محتمل دانسته است.

آقای فورد دراین‌باره گفته است:

«گاهی اوقات به قوای محرکهٔ دیگری هم توجه می‌کنیم زیرا برای بازار ما عالی است که محصولی با عملکرد بالاتر داشته باشیم. این جایی است که بخش R روی آن کار می‌کند».

در همین حال، به‌تازگی یک گلف پروتوتایپ در حال دور زنی در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است. شمار پلاک این خودرو همان شماره‌ای است که سال گذشته در مدل آزمایشی R420 دیده شده بود. R420 خودرویی بود که به نظر می‌رسید نسخهٔ تولیدی از کانسپت گلف R400 باشد. این نسخهٔ داغ گلف به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی RS3 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود که این نیرو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کرد. R420 خودروی بسیار جذابی بود اما به دلیل بحران ناشی از دیزل‌گیت برنامهٔ تولید آن لغو شد.

حال اما رؤیت دوبارهٔ همان خودرو در نوربرگ‌رینگ و همین‌طور اظهارات آقای فورد نشان می‌دهد که ممکن است دوباره برنامهٔ تولید گلف پنج سیلندر مطرح شده باشد. البته احتمالات زیادی در این رابطه وجود دارد اما حداقل می‌توان رسماً تأیید کرد که گلف پنج سیلندر مورد آزمایش قرار گرفته است. بااین‌حال این خودرو می‌تواند یک پوشش برای آزمایش پروژه‌های دیگری باشد اما آقای فورد گفته است که شعبهٔ استرالیایی فولکس‌واگن در مورد گلف عملکرد بالا با ولفسبورگی‌ها صحبت کرده است. درهرحال با توجه به اینکه گلف R کنونی قطعاً خودروی سرگرم‌کننده‌ای است، یک گلف پنج سیلندر قدرتمندتر هم می‌تواند خودروی بسیار جذابی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اگه بتونه از موتور آئودی tt استفاده کنه که خییییلی جذاب میشه ولی خب با روحیه سبک و فرز بودن هاچ بک هم به اندازه خییلیی خفیفی در تضاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    اگر گلف همچین موتوری رو استفاده کنه عملا یه پله بزرگ از سیویک تایپ R جلو میفته مخصوصا با سیستم چهار چرخش.حالا مگان و i30 که جای خود دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پرهام

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    صدای انجین های پنج سیلندر عالیه به گلف هم میاد صدای دورگه زیبا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ShoMpeT

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    قرار نیست نسل جدید با این انجین ساخته بشه. فقط برای تست هستش.
    البته توی نسل پنجم گلف معمولی با ۵ سیلندر داشتیم (من خودم هم داشتم) اما خبر ندارم که GTI و R هم ۵ سیلندر بودن یا خیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      منظورم نسل ششم بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا