فولکس واگن

5 نکته جالب درباره فولکس‌واگن جتا 2020

فولکس‌واگن جتا در سال ۱۹۷۹ و پس از دانستن اینکه که یک سدان سه جعبه‌ای سنتی در آمریکا محبوبیت بیشتری نسبت به گلف هاچبک دارد عرضه شد. هم‌اکنون این خودرو در هفتمین نسل خود قرار داشته و پیشرفته‌ترین نسل جتا محسوب می‌شود. جتا ۲۰۲۰ از ویژگی‌های جالبی سود می‌برد که شاید با برخی از آن‌ها آشنا نباشید. به عنوان بخشی از ویدئوهای فولکس که روی ویژگی‌های جالب محصولات خود تمرکز دارد، فولکس‌واگن آمریکا ۵ ویژگی جذاب جتا ۲۰۲۰ را معرفی کرده است.

اولین ویژگی این خودرو قیمت پایه ۱۸۸۹۵ دلاری برای تریم S است. به این ترتیب جتا ۲۰۲۰ ارزان‌ترین خودروی فولکس‌واگن در بازار آمریکا و تنها محصول این شرکت با قیمت پایه زیر ۲۰ هزار دلار می‌باشد. جتا S به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی LED، فرمان چندمنظوره، بلوتوث و… سود می‌برد.

دومین ویژگی به مصرف سوخت آن مربوط می‌شود. پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی این خودرو ۱۴۷ اسب بخار قدرت داشته و مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی آن به ترتیب ۷.۸/۵.۸/۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. از آنجایی که خبری از پیشرانه‌های دیزلی در بازار آمریکا نیست بنابراین جتا کم‌مصرف‌ترین محصول این خودروساز در این کشور می‌باشد.

سومین ویژگی جتا در تریم های SEL و SEL پریمیوم سیستم نورپردازی داخلی LED با ۱۰ رنگ است. رانندگان می‌توانند این نورپردازی را بسته به حالت رانندگی یا سلیقه خود تغییر دهند.

چهارمین مورد هم کاکپیت دیجیتال با صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای پشت آمپرهاست که می‌تواند به یک نقشه کامل نیز در نسخه‌های مجهز به سیستم ناوبری تبدیل شود.

نهایتاً هم باید گفت جتا از سیستم دسترسی بدون کلید و استارت دکمه‌ای در تریم های SE و بالاتر سود می‌برد. این سیستم به رانندگان اجازه می‌دهد خودرو را بدون درآوردن کلید از جیب خود باز و بسته کنند. این ویژگی همچنین در نسخه اسپورت تر جتا GLI نیز موجود است.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10201 ديدگاه)

    با اینکه آلمانیه و عالیه ، ولی ظاهرش مثل رقبای ژاپنی و کره‌ایش باب میل عموم نیست و خیلی زیادی ساده به چشم میاد .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سیامک

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      طرح هرچقدر پیچیده تر بشه دستگاه ها ی پرس هم باید پیچ و خم بیشتری داشته باشن. یعنی فرسایش قالب ها.
      من خودم مهندس مکانیک دولتی ام.
      سطوح با پیچ و خم بیشتر یعنی محاسبات شدیدا بیشتر و مرکز تقارن و سطح مقطع خاص. شما اون کتاب دانشگاهو نبین که فرمولای ۳۰ تا پروفیل و اشکال هندسی رو داره. تو تولید باید بشینی قشنگ در بیاری.
      قالب تهیه کنی و بعد ۲۰۰ تا پرس دچار سایش میشه و باید بشینی دوباره تراش بدی. ۲۰۰ تای بعد همینطور.

      هزینه داره. برا همین شرکتایی مثل فولکس رنو داچیا سئات تویوتا هیوندایی هوندا اکثر مدلاشون اینطورین.
      ماشینای لوکس الکی الکی گرون نیستن. ساختشون گرون در میاد. طرف بیشتر روش زحمت میکشه. قیمت بالا میره.
      مثلا بنز نمیاد الکی الکی قیمت دوبرابر بزاره. بنز وقتی قیمت دوبرابر میزاره یعنی هزینه تولید ماشین دوبرابر بوده. تحقیقات هزینه هاش دو برابر بوده. کیفیت متریال و هزینه های طراحی دوبرابر بوده. برا همین میاد قیمت دوبرابر میزاره.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. amir

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    نکشیمون بزرگترین خودروساز جهان با این نکات جالبت!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. ایلیاا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اینم از اون ماشینایی که جاش توی کشور ما خالیه با قیمت 40_ 50 تومن!
    ی حداقل برای زندگی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10201 ديدگاه)

      ۴۰ – ۵۰ میلیون رو لولو برد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    به کجا داریم میریم ما
    با 20000 هزار تا چنین امکانات باحالی بهت میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چقدر سادس طراحی های فولکس ….. دیگه از شور به درش کرده فولکس ….زیاد حال نکردم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4797 ديدگاه)

    با توجه به عکسای این ماشین که دیدم میتونم بگم طراحی داخلیش نه در حد خیلی عالی ولی چشمگیره و سرنشینا میتونن داخلش احساس راحتی کننو یه سواری نه خیلی خوب ولی متوسط رو به خوبو تجربه کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین دهمرد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی تنها برتری که به سیویک داره گیربکسشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Moein

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (893 ديدگاه)

    بهتر بود میذاشتید رپورتاژ آگهی نه نکات جالب
    چون هر چی گشتم چیز جالبی ندیدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mf1

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    طراحی فولکس همیشه درسطح خوب ومعمولی بوده وزیاد انتظاری ازش نمیره بااین وجود خودروهاش ارزون هستن وبرا قشر ضیعف مناسب هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آریا ماشین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    جتا ۲۰ هزار دلار
    پراید ۸۰ میلیون تومن
    ??????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا