فولکس واگن

دیترویت 2014: فولکس پاسات بلو موشن مفهومی

مهندسین فولکس تنها به یک دلیل BlueMotion را ساخته اند؛ آنها می خواستند ثابت کنند مصرف سوخت خودروهای بنزینی هم گاها می تواند با هیبریدی ها برابری کند . . .

Volkswagen Passat BlueMotion concept
Volkswagen Passat BlueMotion concept

پاسات بلوموشن دارای پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI چهار سیلندر بوده که برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت، علاوه بر سیستم استاپ/استارت پیشرانه به Active Cylinder Management یا همان سیستم مدیریت سیلندرها مجهز شده که در سرعت های پایین می تواند ۲ سیلندر را غیرفعال می کند. همچنین بر روی این پاسات گیربکس دوکلاچه DSG نیز نصب شده تا اصطکاک مکانیکی سیستم انتقال قدرت، کمتر شود.

حاصل همه این تغییرات را می توان در مصرف سوخت متوسط پاسات بلوموشن مشاهده کرد؛ به نظر می رسد ۵.۶ لیتر برای سدانی که قدرتی معادل ۱۵۰ اسب و گشتاوری در حدود ۲۵۰ نیوتن متر دارد برای هرکسی راضی کننده است!

درکنار بهبودهای فنی، پاسات بلوموشن اندکی تغییرات ظاهری نیز داشته مانند تغییر مختصر جلوپنجره، تریم کرومی بدنه، اسپویلر کوچکی که در انتهای صندوق خودنمایی می کند، تریم کربنی کابین و نهایتا رنگ آبی متالیک (Reef Blue Metallic) اختصاصی بدنه.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    بابا دم مهندسای فولکس گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pejman

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      واااااای سیستم کنترل سیلندر .ببینید مهندسان آلمانی چی کار کردن خیلی خوشم اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      باید سر تعظیم در برابر این همه
      احترام به مصرف کننده
      احترام به طبیعت
      و
      پیشرفت فرود اورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. e.scamp

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    چی میشه گفت من که بلد نیستم فقط آفرین به تلاش و همت و خودباوریتون نه مثل ما که وقتی تلویزیون روشن باشه نمیتونم بریم خاموشش کنیم با تلویزیون روشن میخوابیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    سمندم اگه وزنشو به نیم کیلو کاهش بدیم مصرف سوختش همینقدر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. carbonado aventador

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    زیبا نیست!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    خدایا چی بگم؟؟؟

    کارشون حرف نداره.خدایا تو المانی ها چی هست که تو بقیه جاها نیست؟؟؟

    5.6 لیتر در 100 کیلومتر؟؟؟

    اونم با موتور 2000 سی سی.

    بدون شک تو در سال 2018 بزرگترین خودروساز جهانی.

    ((( ایران و المان )))

    ((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      ای کاش ایرانخودرو سایپا با اینچنین شرکت هایی شریک میشدند : فولکس واگن

      . تویوتا . هوندا . نیسان . نه پژو و رنو و چینی ها .

      ((( ایران و المان )))

      ((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. زیگما

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    متاسفانه پاسات هم مثل بقیه خودروهای فولکس واگن با کاهش فروش همراه بوده در سال 2013!
    2012: 117,023
    2013: 109,652
    باید خودشو به رقبا برسونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hermidas

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ماشین هایی که واقعا خوب و عالی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Kurosh

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پدال کم کم داری یه تغییرات خوبی تو آپشن کامنت ها میدی…
    فقط اگه امکان ویرایش دیدگاه رو هم اضافه کنی..؛ دیگه میشی گل سرسبد سایتهای ماشینی..!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    از نظر فنی عالیه و به نظرم باید فولکس واگن یه تغییر اساسی تو طراحی خارجیش بده جتا,پاسات,سی سی و… همن طراحی ساده و بی هیجانی دارن.درسته که هدف شون ماندگاری طراحیه و سادگی نهایت زیبایی ولی من به شخصه این طراحی رو نمی پسندم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    اینم یک شاهکار دیگه از مهندسی آلمانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      ……………… از عشق آلمان نمیری ………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (623 ديدگاه)

        دورود
        خوب SALAR آلمان ها توی صنعت حرف اول رو میزنند
        این یک واقعیته
        هم ماشین هم ابزار و وسایل صنعتی
        اگه دنبال تکنولوژی قدرت پیشرفت و …… هستی باید تو 3 تا کشور دنبالش بگردی
        1 آمریکا
        2 آلمان
        3 ژاپن
        آلمان واقعا قدرت داره تو صنعت خودرو
        مخصوصا بنز
        سپاسگذارم
        مهدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. کافر مقدس

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    مورچه خوار بزرگ WV بره ساخت یه پاساست از شاسی و پلتفرم اینو اون کمک میگیره(میخره)

    یه پیکاب ساختن بره WV اثرانگشت و امضای 6تاکشور توش بود. این که دیگه جای خوده

    بعد میگن آلمان پدر خودروسازی دنیا LOL . حداقل تاریخ رو نبرید زیر سئوال

    اگه تاریخ رو دوستان قرائت کنن الان دیگه موجبات خنده رو فراهم نمیکردن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. زیگما

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      راست میگی.من نمیدونم حالا چرا اصرار دارن توی امریکا موفق باشن! 50 ساله فولکس واگن داره تو امریکا دست و پا میزنه و هیچوقت هم موفق نبوده ولی بازم داره تو اون کشور دلار خرج میکنه!
      ماشیناشو تو چین و امریکای جنوبی همه میخرن چون ارزونه ولی وقتی نوبت به فروش در بازار سخت گیری مثل امریکاست کم میارن! فروششون امسال خیلی خیلی کم شده در امریکا. به خیالشون مسخره بازیه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SALAR

        ۲۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        بالاخره یک نفر اینجا پیدا شد که حرف حقیقت زد …… زیگما واقعا خوشم اومد…….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محسن.د

        ۲۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        تو بازار امریکا کم میارن؟؟!! الان حواست به کل مجموعه ی فولکس واگن هست ؟؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۲۵ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          نخیر فقط خود فولکس واگن! در میان خودروسازان معمولی(لاکچری نه) بدترین عملکرد رو داشته!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      مشخصه که مطالعه نداری.این رو همه میدونند که فولکس واگن تنها شرکتی در

      دنیا هست که روی یک پلت فرم 40 تا خودرو میسازد!!!!چجوری؟؟؟؟

      اینجوری: کار دیگری که فولکس واگن در کاهش هزینه ها میکند ، استفاده از

      مهندسیه مدرندر طراحیه شاسی ، استاندارد کردن مکان موتورو یک اندازه

      کردن فاصله ی پدال گاز تا محور حرکتی است که سبب میشود ، بتواند از یک

      پلت فرم و پیشرانه مشترک برای چند محصول استفاده کرده و هزینه ی گزاف و

      تولید پلت فرم جدید را به شدت کاهش دهد.منبع : مجله ی ماشین شماره ی

      بهمن 1392.شما برای من مدرک بیار که اماروک هر امضای 6 تا کشور را به

      همراه داشت!!!!

      در ضمن تاریخ رو میتونی در کتاب ها مطالعه کنی.اگه مطالعه داشتی بی ربط

      حرف نمیزدی.

      ((( ایران و المان )))

      ((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۲۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        درست مشابه ایران خودرو! که روی یک پلت فرم تونسته تا الان 4 5 تا ماشین بزنه!
        منبع :مجله تاتاموتورز سال هفتم شماره 376.(عین عبارت در مجله آمده)
        هر هر هر هر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      در رابطه با فولکس واگن : به همون دلیل که باقیه خودروساز ها

      برای بازار های خوب دست و پا میزنند.اگرم موفق نبود فروشش از

      بیوک و کرایسلر بیشتر بود.

      در رابطه با فروشش:

      اولا که فولکس واگن در برنامه دارد که تا سال 2018 بزرگترین

      خودروساز جهان باشد.همینجوریشم با ضرر های بزرگی که میده از

      سر فروش بوگاتی و فیتون و ….. سومین خودروساز دنیاست.اگر

      سود میکرد که دیگه…..

      امریکا خوابشم نمیتونه ببینه که همچین کاری بکنه.وقتی جنرال

      موتورز به بحران روبه رو شد برندهای خودشو خاموش کرد. مثل :

      اوزومبیل ، پونتیاک ، پولیموث ، مرکوری و به زودی هولدن.

      المان چی؟؟؟ جزاینکه دست بقیه را گرفت و کشید بالا؟؟؟

      کرایسلر هم که از وقتی از دایملر جداشد فنا شد.طوری که الان

      فیات به طور کامل خریدتش.اونم از شراکت با پژو . دوو چیشد؟؟؟

      بازم بگم؟؟؟

      ((( فولکس واگن در یک جهش باورنکردنی در 2 سال گذشته که شرایط

      سردی بر بازار دنیا حاکم بود ، تونست در سال 2012 دقیقا 8

      میلیون و 576 هزار دستگاه خودرو تولید کند و تویوتارا با 8

      میلیون و 381 هزار خودرو پشت سر بگذارد.نکته ی هیجان انگیزتر

      این بود که وینترکورن بارها اذعان کرده که هدفش چیزی فراتر از

      بالابردن تیراژ و قرارگرفتن در سکوی شماره یک دنیاست!!!!

      او میگوید که تا سال 2018 ما فولکس واگن را به سوداورترین و

      مناسبترین و پایدارترین خودروساز دنیا تبدیل خواهیم کرد.در

      حقیقت این شرکت به دنبال فروش سالیانه 10 میلیون خودرو و

      رسیدن به 8 درصد سود بیشتر نسبت به سود تعریف شده ی خود

      است.این یعنی رکورد شکنی پشت رکوردشکنی.درسته که فولکس واگن

      در دهه ی 80 میلادی فروش خوبی در امریکا نداشت ولی الان این

      برند به غیر از پورشه و بنتلی و لامبورگینی و …. سالیانه

      بیش از 800 هزار خودرو فولکس و بیش از 200 هزار خودروی ائودی

      در امریکا میفروشد.این شرکت در طول 2 سال گذشته بیش از 80

      میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده و 7 کارخانه ی

      تولید خودرو احداث کرده است.همچنین به دنبال طراحی و ساخت

      یک کراس اوور با قیمت پایه 9 هزار دلار است تا بتواند هر

      خانواده ی چینی را مالک یک فولکس واگن کند.از طرفی ، برخی

      کارشناسان صنعت خودرو معتقدند با رشد خیره کننده و فروش نجوم

      گروه فولکس واگن که هرسال هم افزایش می یابد ، اگرچه جنرال

      موتورز و تویوتا 8 میلیارد دلار را هزینه ی تحقیقات و گسترش

      محصولات خود میکنند ، اما هیچ کدام در طولانی مدت یارای ایستادن

      در مقابلش را نداشته و بازار را واگذار میکنند.دقیقا مساله ای

      که در سال 2012 رخ داد.

      شرکت فولکس بیش از 280 مدل خودرو تولید میکند.این شرکت سیستمی

      دارد که اجازه میدهد از اشکودای ساده تا بنتلی لوکس را با

      ساده ترین ادوات بسازند!!!در حقیقت این سیستم انها شامل 4

      ابزار نمیشود.یکی برای خودروهای اسپورت.یکی برای خودروهای

      میان سایز و دیگری برای خودروهای بزرگ اندازه و اس یو وی .

      این کار پروسه تولید انهارا خیلی راحت و کم هزینه و سود

      سرریز شده را بیشتر میکند.

      به هرحال رقبا میگویند ، احتمال اینکه این برند با این سرعت ،

      روزی به عاقبت جنرال موتورز دچارشود زیاد است.اما این مساله

      این بوده که نه ((( وینتر کورن ))) مثل مدیران جنرال موتورز

      است و نه صنعت خودروسازی مهد اتومبیل های دنیا ، یعنی المان ،

      با صنعت خودروسازی امریکا قابل قیاس است!!!و همه ی اینها شبب

      شده تا تیم رویایی المانی بتواند یک کهکشان راه شیری پر ستاره

      و امپراطوری نمونه و سرامد در صنعت بسازد)))

      متن داخل پرانتز از مجله ی ماشین بهمن ماه 1392 ، شماره ی 373

      برداشته شده.اینم سند.دیگه ببند.برید دنبال بازیت.

      متن کامل این مطلب رو میتونید در مجله ماشین بخونید.

      ((( ایران و المان )))

      ((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۲۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        باز دروغ! کرایسلر بعد از اینکه توسط دایملر به گند کشیده شد ورشکست شد!مالکیت فیات بعد از ورشکستگی بود! دایملر بود که ساینگ یانگ رو برای سود خودش از بین برد!
        دوما.اگر بعد از جنگ جهانی دوم امریکا به المان و بریتانیاو… بر اساس طرح مارشال کمک نمیکرد آیا به این سرعت پیشرفت میکردن؟ میدونی میزان کمک های مالی که بر اساس طرح مارشال به آلمان شد چقدر بود؟ بنظر تو بعد از جنگ جهانی دوم و این همه نفرت از المان چگونه تولیدکننده های این کشور ورشسکته نشدند و تونستند به کارشون ادامه بدهند؟ طرح مارشال.یه نگاهی بنداز میلاد عزیز:
        http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B7%D8%B1%D8%AD_%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D9%84

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          باز هم یاداوری:

          سند معتبر.نه یه لینک به یه وبلاگاااااا.

          این جمله ی خودته.یادته که؟؟؟ تو پست برف پاک کن بنز.

          بعدشم من این جمله را قبول دارم.المان خیلی ضعیف بود.

          المان قبل از جنگ جهانی دوم و در هنگام صدر اعظم شدن

          هیتلر یه کشور بیچاره، ورشکسته و دارای درصد بالای

          بیکاری بوده… و در عرض چند سال بعد از صدر اعظمی

          هیتلر صنایع نظامی و تولید خودش رو به سطح بالایی

          رسوند.هیچ انکاری هم نمیکنم.هرچند که اصلا ربطی به

          این مساله نداشت.ولی میدونم که این ربطی به اینجا و

          این موضوع نداره ولی بد نیست یاداوریکنم:

          هیتلر در ابتدا یک اصلاح طلب بود… بزرگترین دشمنش هم

          انگلستان. آمریکا در جنگ جهانی دوم یه جورایی هیتلر

          رو تحسین میکرد… به خاطر همینهم الان آمریکاست.

          آمریکا در صنایع نظامی، علوم فضایی (نکنه فکر کردین

          NASA کار آمریکاست… :) ؟؟؟!!!!) و نظام دانشگاهی به

          صورت کامل برنامه های نازی ها رو پیاده کرد….منتها

          اشتباهات دو سال آخر هیتلر رو تکرار نکرد… هیتلر در

          دوسال آخرش دچار پارانویا شده بود که همین هم سرشو

          به باد داد… مشکلی که هیملر (دست راست هیتلر)

          میخواست با صلح با انگلیس و پایان دادن به جنگ حل

          کنه ولی به اعدام محکوم شد.

          تاریخ رو همیشه فرد پیروز مینویسه….

          در جواب بهزاد هم جواب دادم.شما به من بگو که سر

          انجام دوو چیشد؟؟؟ولوو چیشد؟؟؟ساب چیشد؟؟؟جنرال

          موتورز باهاشون چیکار کرد؟؟؟

          تازه اینها ماشین های معمولی بودن.سوپر اسپورت و

          سوپر لوکس و کامیون نبودند.

          میتونی جواب بهزاد رو قبول کنی.

          برو سایت اپارات این ودئو هارو یا دانلود کن یا ببین.

          ضرر نداره.

          اول سرچ کن بنز.

          صفحه ی اول:تکنولوژی سیستم تعلیق فعال جدید مرسدس

          بنز. سیستم مجیک بادی کنترل مرسدس بنز اس کلاس 2014.

          صفحه دوم : خودروی خودران

          موفق باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۲۶ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          میلاد ولوو با جی ام همکاری نداشته! عجیبه اینقدر اشتباه داری ولی بازم رو که نیست….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۲۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        میلاد جان هم اینک گروه vw از نظر سود دهی در وضعیت خوبی هست و زیان ده نیست و پیش بینی سود 2013 چیزی حدود 15 تا 17 میلیارد دلار برآورد شده.
        در مورد آینده ی شرکت ها و پیش بینی بازارها تا چند سال دیگه تحلیلهای زیادی وجود داره و اساسا گاهی این پیش بینی ها به حقیقت نمی پیونده و ممکنه بلند پروازی ها هزینه های زیادی رو به شرکت تحمیل کنه و اونو دچار بحران کنه و فرقی نمیکنه برندش vw باشه یا تویوتا یا GM.
        در مورد تکنولوژی ها هم متاسفانه کمی عجله میکنید! بزارید تمام محصولات شرکتها برای امسال یا سالهای آتی معرفی بشن بعد میشه گفت کدامشون عملکرد خوبی رو ارائه میدن و اگر محصولی از این کم مصرفتر پیدا بشه با این عملکرد اونوقت…
        متاسفانه باید گفت همکاری کرایسلر و میتسوبیشی با بنز یکی از دلایل اصلی شکست های این 2 کمپانی بوده چون محصولات کرایسلر و میتسوبیشی با بنز هم خوانی نداشت و بنا بر گفته ی مدیران اسبق بزرگترین اشتباه همین همکاری و قراداد بود! و دست گرفتن و بالا کشیدنی در کار نبود.
        به هر حال بقیه خودروسازان فکر نکنم مشغول تیله بازی باشن و آنها هم دستی بر آتش دارند و در کلاس کاری خودشون به اندازه ی ظرفیتشون فعالیت میکنند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          بهزاد جان حرف شما درسته.

          ولی منظور من بنز نبود.منظور من فولکس واگن بود.من هم

          امیدوارم که بزرگترین خودروساز دنیا بشود.داخل

          پرانتز هم نوشتم که کارشناسان بر این عقیده هستند.نه

          به طورقطعی.درمورد تکنولوژی هم من چیزی نگفتم.فقط

          تقدیر کردم.تو پست های قبلی هم گفتم که منتظر نسل

          جدید خودروهای دیگر هستم.شاید بنز ببازد و شاید ببرد.

          کم مصرف ترین خودروی دنیا هم که توسط فولکس واگن

          ساخته شده.

          بالا نگه داشتن دیگر خودروها و خودروسازها منظورم فقط

          فولکس بود.

          ایا محصولات لامبورگینی با فولکس همخوانی دارد؟؟؟بنتلی

          چطور؟؟؟بوگاتی چطور؟؟؟اسکانیای سوئد چطور؟؟؟

          موتورسازی ایتالیا دوکاتی چطور؟؟؟قولکس هم هیچ تجربه

          ای در ساخت این چنین خودروهایی نداشت.الان پلتفرم

          لامبورگینی با ائودی R8 یکی شده!!!پس ضعف از مدیریت

          دیگر کارخانه ها بوده.الان این برند هایی که گفتم چه

          جایگاهی در دنیا دارند؟؟؟پس کشیدشون بالا.سر انجام

          شرکت های ولوو و ساب سوئد چه شد؟؟؟یادت رفت؟؟؟

          ((( ایران و المان )))

          ((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۲۶ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          به من ربطی نداره ولی پاسخی برات دارم میلاد.لطفا تا آخرشو بخون
          دلیل ورشکستگی صنعت خودروسازی امریکا فقط و فقط بنظر من یک مورده. اون ضعف مدیریت بود. اینو داشته باش بر میگردیم بهش میپردازیم. از طرفی جی ام در دهه های 80 و 90 شده بود مثل یه خوک که فقط کمپانی های بدبخت و ورشکسته رو میخورد !اما بر اساس یک فرضیه(فقط فرضیه هست) تعداد بالای کمپانی های جی ام و عدم هماهنگی بین اون ها باعث شده بود که این کمپانی ها خودرو هایی را بسازند که رقیب خودرو هایی از خودروسازی های دیگرِ خود جی ام باشه! که این در علم اقتصاد یعنی فاجعه! بهش میگن رقابت داخلی. و این رقابت داخلی از همون مدیریت ضعیف سرچشمه میگیره که گفتم.این موضوع مثل یک ریشه عمیق در صنعت خودروسازی امریکا نفوذ کرده بود و بقیه خودروساز های امریکا هم گرفتارش شده بودن.وقتی اوایل 2000 میلادی جی ام تصمیم گرفت ریشه ی این موضوع را از ته بزنه(با کنار گذاشتن اولدزموبیل) و دوباره شروع کنه دید که به این راحتی ها نیست!و همون جور که گفتم این “رقابت داخلی” باید براش بهای سنگینی پرداخته بشه.ولی متاسفانه مدیران نالایق به تبدیل کردن جی ام به یک خوک بزرگتر کمک کردن و باز ریشه عمیق تر شد.تا سال 2008 که تصمیم گرفتن کل سیستم رو عوض کنند. ساب هولدن پونتیاک ساترن و… شاید حدود 50 شرکت مختلف میراث آن دوران خوک مانند جی ام بودند که به ناچار کنار گذاشته شدن و خواهند شد(برای تبدیل جی ام به یک کمپانی موفق چاره ای وجود ندارن جز اینکار).فورد هم با جی ام به باتلاق کشیده شد.این از نظر من مهم ترین و درست ترین فرضیه موجود برای ورشکستگی صنعت خودروسازی امریکا هست. نمیدونم متوجه شدی یا نه ولی جی ام “مجبور” هست کمپانی های “تکراری”مثل هولدن و کمپانی های رقیب داخلی مثل “دوو” رو گنار بذاره. این “مجبور بودن” خیلی مهمه.بعضا شما یا افراد دیگه میاین و زود قضاوت میکنین در مورد صنعت خودروسازی امریکا.ولی باز بنظر من ارزشمند تر همه اینها”بازشگت” هست.اینکه با اینهمه قرض و فشار اجتماعی و بد نامی بخوای به صنعت خودروسازی برگردی خیلی انرژی و سرمایه و تلاش میخواد و اینِ صنعت خودروسازی امریکای بعد از ورشکستگیه که برای من جذابه. البته تجربه خوبی برای فولکس واگن و تویوتا شد.درس گرفتند ، که فقط بزرگ شدن مهم نیست.این “درس” رو مدیون صنعت خودروسازی امریکا هستن که تا مرز نابودی رفت . با همه این حرفا تاریخ به ما نشون داده هیچ کشوری هیچ وقت در یک زمینه برترین یا بدترین نبوده. این یک موضوع.موضوع دیگه بحث موفقیت یک صنعت خاص در یک کشور است.من منکر نمیشم صنعت خودروی امریکا “هم اکنون”خیلی عقب مونده.ولی تمامی این ورشکستگی ها و مشکلات برای صنایع دیگر مثلا آلمان پیش اومده.برای مثال صنعت نساجی و فولاد سازی المان که در دهه 90 بسیار قدرتمند بود الان اکثر کمپانی های فعال در این دو صنعت یا ورشکسته شدن یا نیمه جون هستند. لذا نمیشه این”ورشکستگی” رو صرفا ربط داد به کل اقتصاد یک کشور.المان از اون نظر مشکل داره امریکا از این نظر و….
          درآخر خطاب به “خودم” و میلاد میگم که بهتر و درست تر است هیچ شخص یا چیز یا چیز ها و کسانی را “قربانی” هدف خودمون نکنیم.
          احساساتی شدم
          هر هر هر هر هر(آخرش آدم نمیشم) :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          ولوو و ساب تحت نظر و سهامشون دست جنرال موتورز بود.

          ((ساب سوئد دوباره زنده شده است! بعد از اینکه جنرال

          موتورز ساب را به ورشکستگی کشاند، حالا در استانه سال

          2014 دوباره شاهد معرفی مدل 3-9 سدان از طرف این

          شرکت هستیم. به گفته مدیر جدید ساب سال آینده شاهد

          خودروهای الکتریکی ساب خواهیم بود))

          این متن داخل پرانتز عینه مطلب خود پداله.

          ببخشید ولوو دست فورد بود.من اشتباه کردم.

          بابت متن بلندبالایی هم که در قسمت بالا نوشتی حرفت

          کاملا درسته.البته ((( الن مولالی )))ناجی فورد بود که

          در اوج بحران اقتصادی در صنعت خودروی امریکا در سال

          2008 و 2009 که در نهایت منجر به ورشکستگی جنرال

          موتورز و کرایسلر شد، این مرد توانست شرکت فورد را

          بدون گرفتن وام های دولتی نجات دهد و همین مساله

          باعث شد از سوی بیشتر نشریات و کارشناسان ، عنوان

          مدیر برتر سال را به دست اورد.

          همینطور دانیل فرانسیس.که در میانه ی بحران جنرال

          موتورز وارد شد و از ورشکستگی ،شرکت را نجات داد.

          همینطور سرجیو مارکیونه مدیر شرکت فیات.

          مدیران زیاد هستند.به امید خدا یکروز همه این هارا

          مینویسم.

          امیدوارم در دیدگاه های بالا جواب منطقی بهت داده

          باشم.سعی کردم جواب های خودتو به خودت برگردونم.

          موفق باشی.

          ((( ایران و المان )))

          ((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. مصطفی

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    عالی کار کرده طراحیشو و من دوست دارم اصالت داره

    چیه این ماشینای هیوندایی اصلن هماهنگی ندارن فقط خواستن خطوط تیز بکار ببرن

    یکی سیاست های خوب فولکس واگن اینکه موتور های کم حجم با توربو میسازه و تکنولوژی هایی که 2 سیلندر و غیر فعال میکنه و بنظرم ایده آل ترین برای مصرف بهینه ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mory

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    واقعا عالی
    دیگه فکر نمیکردم سیستم های هوشمندشون رو حتی تا مغز استخونه ماشین هم ببرن
    واووووووووووووووووووووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. پژو

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    واقعا حقشه خوردروسازه اول اروپا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا