فیات

بررسی تخصصی فیات پاندا هیبریدی ملایم جدید

فیات نسخه‌های هیبریدی ملایم ۵۰۰ و پاندا را به منظور کاهش آلایندگی متوسط سبد محصولات خود تولید کرده است. هر دو خودرو پیشرانه‌های ۱.۲ لیتری پایه را کنار گذاشته و بجای آن از پیشرانه ۱ لیتری الکتریکی شده‌ای استفاده کرده‌اند. مهندسان فیات با تولید این خودروها به فکر راندمان بهتری بوده‌اند.

فیات پاندا هیبریدی

این پیشرانه ۳ سیلندر تنفس طبیعی با یک پیشرانه ۱۲ ولتی و باتری ۱۱ آمپرساعتی جفت شده است. پیشرانه الکتریکی فیات پاندا مستقیماً با نسخه درون‌سوز همراه بوده و به مکانیسم استارت/استاپ سریع هم مجهز است. در زمان شتاب گیری نیز این پیشرانه الکتریکی به کمک پیشرانه درون‌سوز خواهد آمد.

فیات پاندا هیبریدی

در سرعت‌های پایین پیشرانه درون‌سوز می‌تواند به‌طور کامل خاموش شود. وقتی در سرعت‌های پایین‌تر از ۳۰ کیلومتر در ساعت گیربکس را در حالت خلاص قرار دهید پیشرانه خاموش خواهد شد. همانند مدل ۵۰۰ این سیستم خوب کار می‌کند اما در نگاه اول عملکردی کمی عجیب دارد مخصوصاً اگر عادت داشته باشید با دنده یک خودرو را متوقف کنید.

فیات پاندا هیبریدی

ذکر این نکته مهم است که پاندا هیبریدی ملایم فاقد حالت تمام الکتریکی بوده زیرا بار اصلی حرکت خودرو بر دوش پیشرانه درون‌سوز بوده و تنها در برخی مواقع محدود شاهد کمک پیشرانه الکتریکی به حرکت آن خواهید بود.

فیات پاندا هیبریدی

این قوای محرکه جدید جایگزین پیشرانه ۱.۲ لیتری مدل‌های کراس و تروساردی شده و در این مدل لانچ ادیشن جدید معرفی شده است. برنامه‌ای برای جایگزینی پیشرانه یاد شده در سایر نسخه‌ها وجود ندارد اما ما حدس می‌زنیم در آینده این کار انجام خواهد شد.

فیات پاندا هیبریدی

همانند فیات ۵۰۰ هیبریدی ملایم، پاندا نیز دارای همان طرح سبز بدنه و کابین بوده و صندلی‌های پارچه‌ای آن نیز از پلاستیک‌های بازیافتی تولید شده‌اند.

فیات پاندا هیبریدی

اگرچه پاندا فاقد طراحی جذاب ۵۰۰ است اما از نظر فضای کابین و بار بسیار بهتر عمل کرده است. فضای بار این خودرو بزرگ‌تر بوده و در بخش عقب کابین هم فضای بیشتری نسبت به ۵۰۰ وجود دارد. راننده در ارتفاع بالایی نشسته و دید رو به بیرون نیز بسیار خوب است.

فیات پاندا هیبریدی

درحالی‌که نسخه لانچ ادیشن ۵۰۰ هیبریدی ملایم از صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه‌نمایش پشت آمپرها استفاده کرده اما پاندا خودرویی ساده‌تر بوده و به LCD رادیو و صفحه‌نمایش روبروی راننده اکتفا کرده است.

فیات پاندا هیبریدی

پاندا خودرویی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از ۵۰۰ بوده و بنابراین در جاده‌ها حرف چندانی برای گفتن ندارد. فقدان توربو هم باعث شده شتاب گیری با این خودرو نیازمند تحت‌فشار قرار دادن پیشرانه باشد. البته کابین این خودرو ایزوله بهتری داشته و صدای کمتری به داخل کابین نفوذ می‌کند.

فیات پاندا هیبریدی

جایی پاندا بهتر از ۵۰۰ عمل می‌کند سواری و راحتی آن است. در سرعت‌های بالاتر هم شاهد آرامش بیشتر کابین هستیم. اگر می‌خواهید سفرهای طولانی‌تری را انجام دهید پاندا گزینه مناسب‌تری است.

فیات پاندا هیبریدی

اولین قدم‌های فیات برای ورود به جاده الکتریکی سازی با تولید پاندا هیبریدی ملایم ادامه یافته است. این خودرو از همان قوای محرکه بکار رفته در ۵۰۰ هیبریدی ملایم استفاده کرده اما سواری بهتر و فضای بار و کابین بیشتری نسبت به برادر خود دارد. این خودرو در شهر و بزرگراه بسیار کند حس می‌شود و کیفیت آن نیز پایین‌تر از رقبای مشهور است.

مشخصات فیات پاندا هیبریدی ملایم

  • قیمت: ۱۴۳۸۵ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۶۹ اسب بخار/۹۲ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۴.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۵۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هیبریدی /الکتریکی /هیبریدی /الکتریکی /هیبریدی /الکتریکی /هیبریدی /الکتریکی /…. /…./…./…………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      حراجش کردی ??

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا