فیاتکرایسلر

تغییر نام فیات-کرایسلر به جیپ رم؟!

مالکیت یک کمپانی سهامی عام به معنی وجود سهامداران خواهد بود و آن‌هایی که سهام زیادی در شرکت دارند خواهند توانست عملکرد تجاری شرکت را تا حدی سمت‌وسو دهند. دیگر سهامداران که سهم کمتری دارند تنها می‌توانند برای این تصمیمات رای و پیشنهاد دهند. البته معمولاً گوشی برای شنیدن این پیشنهادها وجود ندارد!


البته این موضوع باعث نشده شرکت ADW Capital که یکی از سهامداران قدیمی فیات-کرایسلر می‌باشد خواستار اعمال برخی تغییرات نباشد. ADW اوایل هفته گذشته نامه‌ای به هیئت‌مدیره فیات-کرایسلر فرستاده و برخی پیشنهادهای برجسته در آن به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر نام کمپانی به جیپ رم اشاره کرد.


مؤسس ADW در نامه‌ای که به رؤیت بلومبرگ رسیده نوشته است:

اگرچه فیات برندهای لوکسی را دارد که در حال رشد هستند اما توازن قوی و بالاترین رشد این کمپانی به خودروسازان آمریکایی مربوط است اما اوضاع به نفع نزدیک‌ترین رقبا یعنی جنرال موتورز و فورد است.

بنا به گزارش این رسانه، بخش آمریکای شمالی فیات-کرایسلر ۹۷ درصد سود این خودروساز در سه‌ماهه سوم سال جاری را به دست آورده است. تغییر نام فیات-کرایسلر به جیپ رم باعث ارزش بیشتر کمپانی شده و نشان دهنده‌ی حضور قوی‌ترین برندها در ترکیب شرکت خواهد بود.

مدیر شرکت ADW البته پیشنهادهای دیگری هم داشته است. او پیشنهاد کرده فیات و خودروسازی دیگر که روی اروپا تمرکز دارد ترکیب شوند. این مدیر ارشد همچنین پیشنهاد فروش سهام دو کمپانی مزراتی و آلفارومئو را داده است. پیشنهاد نهایی او هم ادغام فیات-کرایسلر با یک خودروساز آمریکایی همچون جنرال موتورز به منظور کاهش هزینه‌ها بوده است.

اگرچه این پیشنهادها ترسناک به نظر می‌رسند اما نباید نگران شد چراکه AWD در میان ۱۰۰ سهامدار عمده فیات-کرایسلر قرار ندارد. به همین خاطر تأثیر آن روی دیگر سهامداران و هیئت‌مدیره محدود می‌باشد. شایان ذکر است Exor NV بیش از ۵۰ درصد حق رای فیات-کرایسلر را در اختیار داشته و بنابراین تصمیمات گوناگون باید با نظر این شرکت اتخاذ شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با تغییر نامش به جیپ رم موافقم. ارزش برندش رو بالا میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      احسنت به این طرز فکر.باید هر چه سریعتر از شر مازراتی . آلفارومئو راحت بشن و سرمایه شرکت خرج برندهایه أمریکایی بشه که ستونهایه کمپانی هستن.جداً اگر فیات با کرایسلر ادقام نمیشد الان وجود خارجی نداشت.فقط پولش به درد کرایسلر خورد.اون مارچیونه پست گور به گوری به جایه اینکه پلت فرم جدید رو به داج و جیپ بسپاره داد به آلفا و مازراتی که حالا مثل خر تو گل فرو رفتن.امید وارم مدیریت جیپ که الان مدیر اصلیه باعث بشه انواع محصولات جدید داج و جیپ و کرایسلر زودتر بیاد.97 درصد سهم شاخهایه آمریکایی خوفیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        مارکیونه بود که از یه اشغال ساز ورشکسته یه خودروساز سوده ساخت.کرایسلر اگه بدرد بخور بود دایملر از شرش راحت نمیشد و نگهش میداشت.حیف مازراتی و الفا که قربانی جیپ و کرایسلر شدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          “جداً اگر فیات با کرایسلر ادقام نمیشد الان وجود خارجی نداشت.فقط پولش به درد کرایسلر خورد”

          ????????
          خب آخه اصل کار که همون پوله دیگه !

          اون زمان که کرایسلر کوره ی آجُر پزی میساخت با 10 لیتر حجم و 5 اسب بخار و 50 لیتر مصرف سوخت و 10 کیلو تولید آلاینده ? ، آلفا رومئو قهرمان بلامنازع پیشرفته ترین مسابقات خودرویی جهان- جایزه بزرگ اروپا- بود که بعدا اسمش رو گذاشتن فرمول 1 .

          در تمام تاریخ کرایسلر و جیپ و رم و داج و پلی موث و ده سوتو ماشینی به جذابیت تیپو 33 ساخته نشده

          در ضمن سهامدار اصلی گروه فیات کرایسلر EXOR NV هست که تماماً مال خانواده ی آنیلیه و تمام تصمیمات رو اونا میگیرن ، نه کرایسلر و جیپ !

          خدا مارچیونه رو بیامرزه ، احترام مُرده رو باید نگه داشت دوست عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. یانکی

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          دوباره متن رو بخون ببین کی به کی محتاجه.فیات که حالش معلومه.مازراتی و آلفا هم انقدر کم فروشن که چپ و راست تعطیلن.کرایسلر فقط پول لازم داشت تا بدهیاش رو بده.و الا فیات چه چیزی بهش اضافه کرد.میبینی که تمام محصولات داج و کرایسلر و اکثر محصولات جیپ و رم مطعلق به قبل ادقام هستن.بزودی با اراعه نسلهایه جدید میبینید که چه طوفانی به پا میکنن.جالب نیست که با همین ماشینهایه حال حاضر جزءپر فروشها هستن.وای که نسل جدید چلنجر چارجر دورانگو جورنی گرند کاروان گرند چروکی گرند واگنیر 300c آسپین بیان چه شود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Cadillac

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2598 ديدگاه)

          آقای فراری کلا شمارو قبول دارم،اینو بگم اول
          دوم، آلفا و مزراتی قربانی جیپ شدن؟چرا؟
          مثلا پلتفرم جدید رانگلر و گرند واگونیر واسکرامبلر به کجای کار مزراتی و آلفا میخوره خداییش؟
          یانه رم حق آلفا و مزراتی رو خورده چون اونا میخواستن پیکاپ فول سایز بسازن؟پلتفرم رسید به رم؟
          چی میگی
          همه میدونن که چیپ و رم فیاتو سرپا نگه داشتن،در غیر این صورت پس چرا تولید بعضی از مدلای مزراتی متوقف میشه؟
          چون
          ظرفیت
          تکمیله
          کسی
          نمیخواد
          /

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مهدی

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          آخی روحش شاد ادواردو (مهدی) آنیلی صاحب شرکت مادر فیات. ثروتمندترین شیعه جهان
          http://rahyafteha.ir/wp-content/uploads/2017/06/photo_2017-06-12_00-04-13.jpg
          پشت کرد به تمام این همه ثروت از فراری.مازراتی.آلفا وخیلی خیلی شرکت های دیگه در زمینه های متفاوت. سوددرآمدسالیانه این خانواده حدود60میلیارد دلار بوده(ماجرای شیعه شدنش اینطور بوده که وقتی سفیر ایران درحال مذاکره با سفیر آمریکا هستش سفیر ایران حرفش رو اینطور شروع میکنه:به نام خدایی که بزرگتر ازناو های آمریکایی است. به نام خدایی که بزرگتر ازتمام بمب های اتم است. به نام خدایی که بزرگترازموشک های آمریکاست. بسم الله الرحمن الرحیم…. بعد شنیدن این کلمات وتحقیق دین اسلام ایمان میاره وشیعه میشه وبه ایران میاد.امایهودی هابعدبخاطراسلام آوردنش به قتل میرسوننش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ferrari

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          Cadilac
          دوست عزیز کرایسلر حق الفا و مازراتی رو خوردن یعنی تمام سرمایه فیات رو به خودشون اختصاص دادن درحالی که داریم میبینیم الفا با رقبای المانی خودش چقدر خوب سرشاخ شده حتی شکستشون هم داده فیات فقط بخاطر حضور در بازار امریکای شمالی و استفاده از نمایندگی های گسترده کرایسلر،کرایسلر رو خرید زمانی هم که فیات پیشنهاد خرید کرایسلر رو داد اصلا کرایسلر خودرو تولید نمیکرد و در شرف ورشکستگی بود اگه کرایسلر سود ده بود که تعطیل نمیشد یادتون رفته جیپ ضرر میداد؟؟ جیپ دو سه سال بعد از خرید کرایسلر توسط فیات بازم ضرر میداد اما بازار شرایط عوض شد شاسی بلندها اهمیت پیدا کردن اشتباه فیات اینه که روی امریکاییها سرمایه گذاری میکنه و سعی میکنه از قطعات و تکنولوژی اونها تو مدلهای الفا و مزراتی استفاده کنه شما برو تست و برسی مازراتی لوانته رو بخون از سیستم اطلاعات و سرگرمی کرایسلر استفاده میکنه ماشین هفتاد هشتاد هزار دلاری از امکانات یه ماشین سی هزاردلاری بهره میبره این شرم اوره.تکنولوژی باید توسط الفا و مازراتی با کمک فراری خلق بشه و تو کل مجموعه فیات کرایسلر استفاده بشه اینطوری هم الفا و مازراتی دوباره به اوج برمیگردن هم کرایسلر و زیرمجموعه هاش با تکنولوژی اروپایی حریفاشونو شکست میدن.
          دوساله طرح الفیری رو زمین مونده به دلیل نداشتن بودجه داره خاک میخوره درحالی که مستعد بود نسل بعد وایپر هم روی پلتفرم الفیری تولید بشه یا مدل گیبلی با موتور گیربکس ساخت فراری وشاسی تکنولوژی های جدید تولید میشد نسل جدید چارجر هم روی پلتفرم گیبلی ساخته میشد.ارزش برند مازراتی خیلی بیشتر از این حرفاست مازراتی با تولید سالی ۲۰۰ هزار دستگاه میتونست اندازه مجموعه کرایسلر درامد داشته باشه چون برند مازراتی میتونه مشتری رو قانع کنه برای یه محصول درحد مرسدس مبلغی دوبرابر مرسدس بپردازه از خریدش هم راضی باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    به نظرم همون فیات-کرایسلر بهتره
    من کلن با خودروهای ایتالیایی حالا از هر برندی باشه حال می کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    بهتره بجای این تغییر نام های بی معنی یه سر و دستی به مازراتی و داج بکشن با این همه پلتفرم قدیمی و از رده خارج ……
    این روزا بیشترین تمرکز رفته رو جیپ و آلفا ….. و متاسفانه مازراتی به کل فراموش شده …!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد حسین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    با فروش آلفا و مازراتی موافقم
    باید بدنش به آلمانی ها
    تا مثل لامبورگینی سال به سال رکورد تولید و فروششون رو ارتقا بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سروش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    فیات کرایسلر نمیتونه از مازراتی و آلفارومئو برند سودده بسازه. با مشکلات مالی و مدیریتی، داشتن این همه برند معنا نداره. به خصوص تو این سال ها که در حق جیپ و داج و رم ظلم شده. کمتر برند هایی هستند که بعد از ۸-۱۰ سال عدم به روزرسانی ، خودرو هاشون فروش بالایی داشته باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    داج بیچاره باید قربانی فیات و زیر مجموعه هاش بشه و بعدش هم پلتفرم جدید رو به الفا دادن هععییی??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اصلا نظر خوبی نیست اصالت فیات زیر سوال میره خاندان انیلی قطعا مخالفت میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا