فیات

جایگزینی فیات 500L و 500X با یک مدل واحد بنام 500XL

فیات بعد از معرفی نسل جدید هاچ‌بک ۵۰۰ در اوایل سال جاری، قصد بازنشست کردن مینی‌ون ۵۰۰L و کراس‌اوور ۵۰۰X را دارد که به ترتیب از سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در بازار حضور دارند و بر اساس پلت‌فرم جیپ رنگید ساخته شده‌اند. به گفتهٔ رئیس این شرکت «اولیور فرانسیوس» در گفتگو با اتو اکسپرس، این دو مدل توسط یک محصول واحد جایگزین خواهند شد که می‌توان آن‌را ۵۰۰XL نام نهاد.

وی دراین‌باره گفته است:

ما فکر می‌کنیم ترکیبی از مدل‌های X و L می‌تواند راهی برای نسل آیندهٔ این دو خودرو باشد اما این برای آیندهٔ نزدیک نیست و وقتی من میگویم نزدیک منظورم مطمئناً پایان سال جاری نیست

با توجه به صحبت‌های فرانسیوس، جانشین مدل‌های ۵۰۰L و ۵۰۰X یک کراس‌اوور با فاصلهٔ زیاد از سطح زمین و فضای زیادی در داخل خواهد بود. این خودرو در طراحی هم می‌تواند از ۵۰۰ هاچ‌بک جدید الکتریکی الهام بگیرد درحالی‌که اشتراکات فنی میان این دو مدل نیز دور از ذهن نخواهد بود. از سوی دیگر، فیات در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کراس‌اوور بزرگ‌تر هم هست که رقیبی برای خودروهایی مثل نیسان قشقایی خواهد بود. این کراس‌اوور می‌تواند بخشی از خانوادهٔ نسل بعدی مدل تیپو باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    از نسل قبلش بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (877 ديدگاه)

    من. عاشق 500x هستم
    بهتر نیس یه فیس لیفت کنن یا نمیدونم نسل جدیدشو معرفی کنن؟
    فروشش ک از 500L بهتر بوده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا