فیاتمزدا

دوئل فیات 124 و مزدا MX-5

در ادامهٔ برگزاری سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز به سراغ کلاس کوپه‌های کوچک رفته‌ایم. کلاسی که می‌توان آن‌را ابتدای بخش خودروهای اسپرت دانست. در این کلاس، هم کوپه‌های اورجینال حضور دارند، یعنی خودروهایی که از ابتدا به‌عنوان یک کوپهٔ اسپرت طراحی شده‌اند و هم کوپه‌هایی که بر اساس نمونه‌های سدان ساخته شده‌اند. ولی ما در این گروه دو خودروی مزدا MX-5 و فیات ۱۲۴ را هم جای داده‌ایم که هرچند کوپه نبوده و رودسترهای دونفره هستند اما از لحاظ قیمت و سطح عملکرد تا حدودی به دیگر خودروهای این کلاس نزدیک هستند.

و اما بپردازیم به شرکت‌کنندگان گروه کوپه‌های کوچک:

فولکس‌واگن شیراکو

آئودی TT

ب‌ام‌و سری ۲

نیسان ۳۷۰Z

تویوتا GT86

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

فیات ۱۲۴

کیا سراتو کوپه

هیوندای ولوستر

فولکس‌واگن بیتل

سایون tC

در دور نخست رقابت‌های این گروه، همان دو خودرویی که در بالا اشاره کردیم یعنی فیات ۱۲۴ و مزدا MX-5 به دیدار یکدیگر رفته‌اند.

مزدا MX-5

مزدا MX-5 یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین خودروهای اسپرت ژاپنی است که پیدایش آن به سال ۱۹۸۹ و معرفی نسل اولش بازمی‌گردد. مزدا MX-5 در زمانی معرفی شد که تولید رودسترهای کوچک ارزان‌قیمت تقریباً به پایان رسیده بود. بخشی که یک دهه قبل با حضور خودروهای فراوانی که مانند MG B و تریومف TR7 اکثراً بریتانیایی بودند بسیار پررونق بود. به همین دلیل MX-5 در عرض هفت سال توانست به فروش ۴۰۰ هزار دستگاه دست پیدا کند. این خودرو هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۴ معرفی شد. MX-5 با دو پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ما موتور قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم. همچنین مزدا در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ نسخهٔ ارتقاء‌یافته‌ای از این خودرو را با نام کلاب معرفی نمود که سبک‌تر و چابک‌تر از نسخهٔ استاندارد است. در رقابت ما هم همین نسخهٔ MX-5 کلاب شرکت کرده است. این مدل حدود ۷۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخهٔ استاندارد بوده که در کنار ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور موتور می‌تواند ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

فیات ۱۲۴

فیات در گذشته بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۵ خودروی اسپایدر اسپرت کوچکی را با نام ۱۲۴ تولید می‌کرد؛ اما پس از خاتمهٔ تولید این خودرو در سال ۱۹۸۵، برای چندین دهه خبری از ۱۲۴ نبود تا اینکه فیات اخیراً تصمیم گرفت این رودستر را احیا کند. بدین ترتیب این شرکت برای ساخت ۱۲۴ جدید به جهت کاهش هزینه‌ها از مزدا کمک خواست و نسل جدید ۱۲۴ اسپایدر را بر اساس مزدا MX-5 تولید نمود. این خودرو که در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵ رونمایی شد تا حد زیادی با MX-5 اشتراک دارد به‌گونه‌ای که در پلت‌فرم، ویژگی‌های مکانیکی، داخل، مکانیسم باز شدن سقف و شیشهٔ جلو با MX-5 مشترک بوده و حتی در کنار آن در کارخانهٔ مزدا در هیروشیما ژاپن تولید می‌شود؛ بنابراین دو خودروی این دوئل تا حد قابل‌توجهی با یکدیگر یکسان هستند؛ اما بااین‌حال فیات در ۱۲۴ از پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربوشارژ خود استفاده کرده است درحالی‌که طراحی بیرونی آن نیز کاملاً با مزدا متفاوت بوده و کمی هم افزایش طول داشته است. تیونر رسمی فیات یعنی آبارث هم اقدام به تقویت ۱۲۴ اسپایدر نموده است که ما نیز برای این دوئل همین نسخهٔ آبارث را انتخاب کرده‌ایم. خروجی پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو فیات ۱۲۴ با تقویت آبارث به ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است.

 

مشخصات فنی

فیات ۱۲۴ آبارث مزدا MX-5 کلاب
پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۷۰ اسب بخار ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۶.۷ ثانیه ۶.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۱ ثانیه ۱۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر ۲۱۰ کیلومتر
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ۷.۸ لیتر
طول ۴.۰۵ متر ۳.۹۱ متر
وزن ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۲۹,۱۹۰ دلار ۲۹,۴۳۵

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9743120]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    مزدا قدرت کمتر،گشتاور کمتر،ولی شتاب بالاتر،طی مسافت 400 متر سریع تر!تو این سگمنت دنیا به mx مزدا تعظیم کرده.نداریم رو دستش،خیلی خوبه لامصب!یه جورایی مثل تویوتا آریون خیلی خوب از آب دراومده،میدونم تو یه کلاس نیستن،از لحاظ کیفیت گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (331 ديدگاه)

      درود.

      دلیلش ایرودینامیک مناسب تر و وزن کمتره …

      من مزدا رو انتخاب کرد …حتی اگه از فیات کند تر بود من بازم مزدا رو انتخاب میکردم واقعا تو این پلت فرم دوست داشتنیه مخصوصا طراحی عقبش که منو به یاد rx8 میندازه واقعا قدیما عاشقش بودم (نمی دونم چرا)!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. peyman

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ارزومه مزداMXرو تو ایران ببینم با پلاک ملی??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        ولی فک کنم اخرش 370Z برنده شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1170 ديدگاه)

          ولی من فکر کنم gt86 برنده میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Infinite

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (452 ديدگاه)

          یقینا بی‌ام‌و سری ۲ پیروز خواهد بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. یاسین

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    با وجود اینکه خود MX 5 یکم قدرت کمتری داره ولی من مزدا رو ترجیح میدم چون طراحیش رو بیشتر دوست دارم
    واقعا یکی از موفق ترین ماشین های اسپرت تاریخ رو مزدا به دنیا داد هرجایی حرفی از طراحی خوبه هرجایی حرفی از بهترین اسپرت هاس مزدا MX 5 پای ثابت اونجاس و به نظرم برنده نهایی این دوئل آئودی یا مزدا خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. madjid

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مزدا رو بیشتر دوست دارم اما فیات مردونه تره. گشتاور 124 بیشتره اما شتاب MX-5 بهتره.
    چون نمیشه به هر دو تا رای داد به هیچ کدوم رای ندادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      راستی پدال :
      اون پاراگراف آخرت خیلی لازم بود. ?
      یه نکته دیگه ،
      واسه قسمت های بعدی میگم ، امیدوارم در مورد آئودی TT از نسخه ی معمولیش استفاده کنی تا همه به عظمت مهندسی آئودی پی ببرن :
      Audi TT coupe
      موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی توربو + اینترکولر
      چهارچرخ متحرک ( سیستم کواترو به صورت استاندارد رو ماشین نصبه )
      صفر تا 100 در 4.3 ثانیه
      224 اسب بخار در 4500RPM
      349 نیوتن متر گشتاور در 1600RPM !!!
      مصرف اتوبان / شهری / ترکیبی : 7.84 / 10.2 / 9.05 لیتر در 100
      قیمت 44,450 دلار ( 15000 دلار پول بیشتر به نظرم خیلی خیلی واسه TT با این مشخصات ارزش داره .)
      400 متر در 12.8 ثانیه
      طول : 4.17 متر
      همه ی اعداد از سایت caranddriver

      جدا این ماشین شگفت انگیزه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. lancer evo

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (211 ديدگاه)

        درود
        گشتاور دور پایین چ فایده ای داره؟ گشتاور باید تو دور بالا باشه ک ماشین گاز هرز نخوره و افت گشتتور نداشته باشه ، گشتاور دور پایین ییشتر بدرد رانندگی اروم و شهری میخوره تا ی ماشین اسپرت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          TTS هم یک ماشین اسپورت اتوبانی هست نه پیست.
          واسه جنتلمن هایی ساخته شده که میخوان سریع باشن.
          نه پسر بچه های جوگیری که میخوان لاستیک دود کنن. ( منظورم شخص خاصی از جمله شما نبود؛ کلی گفتم. )

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Jast bentley continental

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (185 ديدگاه)

        تو این سگمنت سه تا ماشین
        ۱.نیسان z
        ۲.tt
        ۳.سری۲

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          سری Z خیلی قدیمی شده متاسفانه.
          ترجیح میدم ب ام و سری 2 و آئودی TT رو حفظ کنم و به جای 370Z اسم سوبارو BRZ ( همون GT86) رو بنویسم. البته میاتا هم عالیه ولی حیف که 3 تا میخواستم بنویسم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. بهزاد

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        این مشخصاتی که شما از audi نوشتید برای مدل پایه نیست و مدل tts هست که قدرتش 292 اسب بخاره و شروع قیمتش 52 هزار دلار میباشد.
        مدل پایه قدرتش 224 اسب بخار و گشتاورش 258 هست و شتاب کارخانه ای 5.3 ثانیه و در تست ها حدود 5.6 ثانیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          به هیچ عنوان…
          برای اینکه میدونستم افرادی مثل شما ممکنه مثل دفعات گذشته گیر بدن کما فی السابق تک تک اعداد رو بدون کوچکترین تغییری عینا از سایت caranddriver نقل کردم و مطمئن شدم و یقین پیدا کردم که متعلق به TT معمولی هستند.
          اعداد مربوط به پرفورمنس TTS با اینا فرق میکنه و من ازشون استفاده نکردم . مثلا 0 تا 100 رو در 4.2 ثانیه پر میکنه.
          حتی مصرف سوخت رو تا 2 رقم اعشار آوردم و گرد نکردم.
          حتی کامنتت رو نخوندم ببینم چه اعدادی نوشتی.
          چون میدونم غلطن.
          کل مقاله ی caranddriver در مورد TT معمولی رو خوندم و این اعداد رو از توش درآوردم.
          .
          الکی گیر نده خواهشا که اصلا حوصله ندارم…
          .
          باور نمیکنی خودت برو سایت کارانددرایور
          اگر یک عددش یک صدم با اینا فرق میکرد یا اعدادی که من نوشتم مربوط به TTS بود من دیگه حرف نمیزنم.
          ا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          فقط در مورد شتابش عین جمله ی caranddriver رو نقل میکنم
          The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
          فکر کنم 5.6 ثانیه ای که شما گفتی مال نسل قبل TT بود.
          شما از سال 91 در این سایت هستی و نیاز به یک تجدید اطلاعات جدی داری.
          آخه اطلاعاتت قدیمی شدن و بجورایی پوسیدن !
          بحث هایی که با شما داشتم هیچ وقت سازنده و مفید نبوده.
          چون فقط میخواید ایراد بگیرید و از طرفی اطلاعاتتون کامل و درست نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          شما از این لینک صحبت میکنی
          http://www.caranddriver.com/audi/tt-tts
          نمیبینی زده audi tts
          توجه نمیکنی قیمت را نوشته
          52825 دلار
          شتاب 4.2 که زده مربوط به مدل tts هست!
          به جای فرافکنی حداقل در صحت اطلاعاتی به این سادگی دقت داشته باشید.
          این گیر دادن نیست و یک وظیفه ست که تک تک کاربران پدال حق خودشون میدونند که اطلاعات به درستی منتشر بشه و اگر اشتباهی صورت بگیره اونو گوشزد کنند وگرنه هر فردی از آستین چند تا رقم در میاره و چند تا کلمه دهن پر کن مثل اوج مهندسی هم بهش میچسبونه و انتظار هم داره که بابتش ازش تشکر بشه!
          مجید جان دقت کن همین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          TTS نیست. TT معمولی هست.
          عین جمله رو برات نقل میکنم و قبول نمیکنی.
          این دیگه از عجایب روزگاره
          ????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          شما برو در قسمت build your own تمام مشخصات رو میتونی سفارش بدی.
          گفتم این اعداد نتیجه ی 2 ساعت جستجوی من در اینترنته.
          هوا بری زمین بیای مطمئنم درستن.
          حالا شما هر چی میخوای بگی مختاری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          این مشخصات TTS
          2017 TTS 2.0 TFSI

          Base MSRP: $53,450

          2-doors, all-wheel drive; 2.0-liter, turbocharged, 292 hp, 280 lb-ft; 6-sp, automatic; 23/27 mpg city/hwy

          292 اسب بخار
          380 نیوتن متر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. بهزاد

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          احتمالا کار اند درایوی که در گوگل شما باز میشه با ما متفاوته یا مشکل از جای دیگست که مورد دوم به واقعیت نزدیکتره.
          شما حتی جسارت پذیرش یک اشتباه کوچک را نداری و غیر طبیعی مقاومت میکنی!
          کاری نداره لینک بزار ببینیم tt معمولی هست یا tts.
          اگر به شعور خودت احترامی قائل نیستی دلیل نداره به شعور دیگران خدشه وارد کنید.
          نقل قل؟ کو کجاست؟ لینک؟ منبع؟
          خود شرکت audi هم تعجب میکنه از این اعداد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Madjid

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ها…
          حالا فهمیدم مشکل دکتر بهزاد چیه ! ?????????
          جناب چروفسور تفاوت بین واحد های گشتاور رو بلد نیستن و 2 ساعته ما رو الاف کردن ???
          قند عسلم ؛ گشتاور تی تی 258 هست کاملا درست … ولی اون 258 پوند فوت هست نه نیوتن متر. ???
          258 پوند فوت میشه 349 نیوتن متر. ????
          در اکثر نقاط دنیا از جمله سایت پدال ! همیشه از نیوتن متر استفاده میشه.

          عجب گافی دادی رفیق ???
          یادمه یه بار سر همین موضوع واحد های گشتاور کاربری به اسم کربونادو اونتادور بهت تذکر داده بود ولی مثکه یاد نگرفتی.
          .
          در مورد شتاب هم اون 5.8 و 5.2 رو با واحد های ناشتاخته ( غیر از ثانیه !!!) حساب کردی !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          در مورد این قسمت از کامنتت :
          ((( وگرنه هر فردی از آستین چند تا رقم در میاره و چند تا کلمه دهن پر کن مثل اوج مهندسی هم بهش میچسبونه و انتظار هم داره که بابتش ازش تشکر بشه! )))
          کلا ببین بهزاد جان اینجا یک بحث مهمی هست.
          در پدال یک عده ای ( که ماشالله تعدادشون هم کم نیست ) به من اعتماد دارن ، به نیمچه سواد و صداقتی که دارم.
          این کروه اعداد و آمار و حرفایی که من بزنم رو قبول دارن.
          کاری هم ندارن که اعداد رو از کجا در میارم.
          به زحمتی که من براشون می کشم احترام میذارن و خیلی اوقات ازم تشکر میکنن.
          به خدا همین برام کافیه.
          .
          اما یک عده مثل شما ، و بعضی دوستان دیگه به جای اینکه از در دوستی و انتقاد وارد بشن از در ایراد گرفتن های الکی و [ به حساب خودشون] تیکه انداختن وارد میشن.
          خیلی اوقات هم حس زرنگی کاذب بهشون دست میده و فکر میکنن بقیه متوحه پیام های کامنت هاشون نمیشن.
          اینکه این افراد جمله ی من که گفتم (TT اوح مهندسیه) رو قبول کنن یا نه پشیزی واسه من ارزش نداره ، شما پیش خودت حساب کن تشکر کردن یا نکردن این افراد چقدر واسه من بی ارزشه… اصلا جه نیازی به تشکرشونه؟ مگه اینا کین ؟؟؟
          .
          این که شتاب TT 4 باشه یا 5 یا 6 واسه من اهمیتی نداره. چه برسه بخوام واسش دروغ بگم و در اعداد دست ببرم.
          شک هم نکن که از شما بسیار زرنگ تر و باهوش ترم و میدونم چجوری از دل سایتی مثل caranddriver اعداد درست و معتبر رو بیرون بکشم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. بهزاد

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          مجید جان یکبار در جوابی گفتی پدال کامنت منو حذف کرده که فقط یکبار اونم توهین نبود و اشاره به پول شارژ اینترنت یک نفر بود(کیارش) که از جیب پدر مبارک میرسید و بنده یک کمی شک کردم ولی ادامه ندادم تا اینکه اینجا به گشتاور اشاره کردید و به همان چیزی که حدسم بود رسیدم و دقیقا بدون هیچگونه شک و با یقین کامل شما همان کاربر چند اسمی و شخصیتی هستید که در پدال سالها حضور دارید که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور دارید.
          اونموقعی که به جی میل بنده انواع و اقسام توهین هارو روانه کردید با نام مجید فرستاده شده بود!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          خوبه این صفحه کسی نمیاد و با خیال راحت میتونیم بحث کنیم.
          چون نتیجه ی این دوئل بعد از 1 ساعت معلوم شد.

          بهزاد جان چند نکته :
          ۱- بنده نه gmail شما رو دارم و نه دوست دارم داشته باشم !!!!!!!!
          چه برسه به اینکه بخوام بهش پیام بدم و باز چه برسه به اینکه بخوام توهین کنم !! اونم با اسم خودم .
          مگه مریضم؟؟!
          ۲- بحث شما با کیارش که پدال کامنتت رو حذف کرد جلوی چشم همه بود ، 12 تا کامنت کذاشتین 2 ساعت بعد همش حذف شد.
          ۳- سابقه ی همه ی کامنت ها در پدال هست ، اون کامنتی هم که توش واحد های گشتاور زو قاطی کرده بودی من فقط شاهد بحث شما و کربونادو بودم.
          .
          و مورد ۴ : ( مهم ترین مورد )
          دوست عزیز شما در مورد من دچار توهم شدی !
          من نه زیگما هستم ، نه شایان نه میلاد نه کیارش و نه هیچ کسی غیر از خودم.
          .
          فقط در مورد شتاب TT من اشتباه کردم .
          دلیلش مشکل سیستم عامل من با اعشار بود.
          در این جمله :
          The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
          اون 1.0 رو به صورت 0.1 خوندم و فکر کردم TT از TTS حدود0.1 ثانیه کند تره.
          کافی بود همین رو تذکر می دادی.
          .
          وقتی اینطوری (( بدون هیچگونه شک و با یقین کامل )) به من میگی (( شما همان کاربر چند اسمی و شخصیتی هستید که در پدال سالها حضور دارید که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور دارید.)) و من میدونم که هیچ کدوم از اون افراد نبودم … تصور کن قیافم به چه شکلی درمیاد و چقدر میخندم.
          و تصور کن که خودت رو پیش من چقدر خراب میکنی وقتی از تمام قاطعیت و یقینت مایه میذاری و همچین اتهام مزخرف و بی پایه و اساسی رو به من نسبت میدی !!

          نکن عزیزم این کار ها رو زشته ،
          من 1 نفرم ، با یک اسم و با 1 پروفایل.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    مزدا قدرت کمتری داره اما شتاب و 400 متر بهتر
    انتخابم مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرهام

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      اصلا از این سبک ماشین خوشم نمیاد
      تکلیفش با خودش مشخص نیس?
      پس کاملا از رو ظاهر میگم
      داخل ک یکیه!
      ولی بیرون فیات رو بیشتر خوشم اومد(کاملا سلیقه ای)
      پس فیات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شاهين

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    فیات بر اساس مزدا ساخته شده.این نشون چقد مزدا خوب ساخته شده.سال ٢٠١۵ یا ٢٠١۶ میاتا به عنوان خودروی برتر سال انتخاب شد.خیلی عنوان بزرگیه واسه یه ماشینه ٣٠ هزار دلاری با یه کارخونه اقتصادی.منم رای میدم به مزدا و احتمال میدم با توجه به مولفه قیمت میاتا اول بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. me84

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فکر کنم اشتباهی شده. تو متن گفته شده که فیات کمی طول بیشتری داره اما تو جدول طول مزدا رو بیشتر اعلام کردین. نکنه همه اطلاعات جابجا شدن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    انتخاب من مزدا هست
    موتور اسکای اکتیو تنفس طبیعی صد درصد استهلاکش از موتور توربو کمتره
    قابل اعتماد بودن برند فیات تو لیست سایت های معتبر همیشه اخره ولی مزدا همیشه جزء مورد اعتماد ترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرهام

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      اینم حرفیه!
      ب اینش دقت نکرده بودم?
      منم میگم مزدا پس????
      اصلا ب اصطحلاک و چیزای دیگه فک نکرده بودم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. madjid

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        استهلاک
        اصطکاک

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پرهام

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          دیگه قاطی کردم از بس این کلمه رو قاطی نوشتم😐
          اصلا دیگه هر وقت ب این کلمه میرسم فینگیلیش مینویسم😂😂
          Estehlak!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حمیدرضا

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (60 ديدگاه)

        ایولا . خوشم اومد. معلومه که رو هیچ برندی تعصب نداری و هرچی واقعا بهتر باشه اونو دوس داری. خیلی عالی. این یعنی بلوغ فکری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Fericuda

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    پیش بینی برنده ی این کلاس خیلی سخت نیست
    فعلا رای نمیدم تا نوبت خودش برسه
    مگه میشه به ب ام و سری 2 رای نداد؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      فاکتور قیمت هم باید در نظر گرفته بشه.خیلی مهمه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Fericuda

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (107 ديدگاه)

        درسته قبول دارم تو این کلاس فاکتور خیلی مهمیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. آرش آمریکایی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    درود
    من مزدا رو انتخاب میکنم

    بیاید یادی هم از کوپه اسپرت رودستر ایرانی بکنیم
    ماشینی که غوغایی توی اخبار در سالهای 79 به پا کرده بود
    در نمایشگاه ولی عصر رونمای شد
    و د فیلم عروس خوش قدم هم ازش استفاده شد
    اما هیچوقت به بازار عرضه نشد در واقع در لحضه آخر به دلیل
    عدم مطابقت با ارزشهای جامعه از تولید انبوهش جلوگیری شد

    بله اون ماشین اسمش آنا بود
    که کمپانی رنوس خودرو تولیدش میکرد درواقع میخواست تولید کنه
    شاسیش مطابق با فورد فیستا و با همکاری کمپانی انگلیسی کوانتوم ساخته شده بود بدنه کامپوزیت و موتور 1800 و اعلام شده بود که 0 تا 100 زیر 7 ثانیه داره
    آنا رنوس خودرو
    اسمی توی چند سال اخیر حتی نامی ازش توی اینترنت هم برده نمیشه

    و سیناد اون هم داشت رشد میکرد و برنامه های مختلففی از جمله ساخت سیناد کوپه سیناد شاسی بلند و سیناد وانت سنگین داشت
    اما بطور ناگهانی این دو کمپانی مبتکر از صفحه روزگار محو شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اتفاقا به آنا فکر میکردم. یادمه که اون سال رفته بودیم نمایشگاه اوین آنا رو گذاشته بودن رو یه پایه فلزی و ما هم که تو ایران همچین ماشینی نداشتیم کلی کف کرده بودیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Machine

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    برای اینکه اطلاعات غلط موجب گمراهی مخاطبین نشه مشخصات آئودی TT و TTS رو اینجا بیان میکنم (هردو برگرفته از کارانددرایور):
    آئودی TT
    موتور 2 لیتری 4 سیلندر / قدرت 220 اسب بخار / گشتاور 350 نیوتن متر / شتاب 5.2 ثانیه / یک چهارم مایل 13.8 ثانیه / مصرف شهر 10.2 لیتر / مصرف جاده 7.8 لیتر / قیمت پایه 43,825 دلار
    منبع:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2016-audi-tt-coupe-test-review

    آئودی TTS
    موتور 2 لیتری 4 سیلندر / قدرت 292 اسب بخار / گشتاور 380 نیوتن متر / شتاب 4.2 ثانیه / یک چهارم مایل 12.8 ثانیه / مصرف شهر 10.2 لیتر / مصرف جاده 8.7 لیتر/ قیمت پایه 52,825 دلار
    منبع:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2016-audi-tts-test-review

    بازم تکرار میکنم، بحثی با کسی ندارم فقط میخواستم اطلاعات صحیح رو بیان کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز 2016 تموم شد.
      حتی در لینکی هم که گذاشتی نوشته 2016 و معلومه این مقاله قدیمی و مربوط به یک مدل قدیمیه.
      مشخصاتی که من دادم مال مدل 2017 هست.
      لینکش رو پایین میذارم.
      شما گفتی شتاب TT برابر با 5.2 ثانیست و توجه نکردی که سال 2016 تموم شده.دقیقا این جمله رو میتونی تو مقاله ی TT 2017 پیدا کنی
      The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
      لینکش رو پایین میذارم
      .
      .
      .
      خدایا منو از دست این جماعت نجات بده !!! ???????????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        لینک کار اند درایو شما در مورد TTS هست که مثل روز روشنه!
        شما بالا نوشتی قیمت 44450 دلار و طی مسافت 400 متر در 12.8 ثانیه برای مدل پایه!
        این هم خطای مرورگرتون بوده؟
        لینک تست 2017 که شما مدعی هستی کو؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Madjid

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      در ضمن واسه جمله ی آخرت که گفتی بحثی نداری ..ِ
      دیگه برام مهم نیست بحثی داری یا نداری.
      چون ثابت کردی ناراحت شدن هات ؛ ادعاهات ؛ و قول هایی که میدی هیچ کدوم ارزشی ندارن.
      فقط باد هوان …
      قول داده بودی ولی هنوز خیلی بچه ای …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        کیارش لینک کو؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          منتظر باش تا همون کاربر چند اسمی و شخصیتی که در پدال سالها حضور داشته که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور داشته بیاد و برات لینک بذاره !!!

          منتظر باش تا بیاد ???

          من مجیدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Ace

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دپست عزیز machine
      کاش میشد این کامنت هایی رو که در حواب شما گذاشتم حذف کنم.
      در مورد شتاب TT درست می گفتی.
      من بی دقتی کردم.
      ولی فقط در زمینه ی شتاب.
      اونم به خاطر یک اشتباه در فرمت مرورگرم که 0.1 رو با 1.0 قاطی کرد.
      شتاب TT برابر با 5.2 ثانیست.
      اما بقیه ی اعداد تماما درستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Machine

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        والا منم فقط قصد اثبات همین اشتباه رو داشتم ولی شما انواع و اقسام تمسخرها رو به من و جناب بهزاد روانه کردی!!!
        من مشکلی در بحث کردن حتی با شما رو ندارم ولی به شرطی که بحث منطقی باشه و سریعاً موضع نگیری و با لحن توهین آمیز و تمسخرآمیز مثل همینه که هست، شماها حسودین، به خودم مربوطه، همه‌تون بچه‌این و… همه رو خطاب قرار ندی. به همین خاطر بود که گفتم دیگه بحثی باهات نمیکنم و اینجا هم فقط قصدم بیان شتاب صحیح آئودی TT بود.
        ضمناً من به مهندسی بی‌نظیر ارباب حلقه‌ها اعتقاد دارم و یک ثانیه بالا یا پایین بودن شتاب هیچ تاثیری در این اعتقاد نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمیدرضا

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (60 ديدگاه)

          خودتو خسته نکن صرف نظر از اینکه عقیدت درسته یا غلط اینجا بهت توهین میکنن و مورد تمسخر قرار میگیری. یه گوشو در کن یه گوشو دروازه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حامد

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (73 ديدگاه)

        آقا دیدی به همه توهین میکنی و همه شاکی هستند..!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. سعید

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ملت خیلی خوبن
    بدون اینکه تجربه رانندگی داشته باشند با اطمینان کامل از یک برند دفاع می کنند
    جالب اینکه برتری هر کدام هیچ نفعی برای ایشان ندارد
    در حال زندگی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      شما از کجا میدونی شاید باباشون سهام دار اون شرکتاییه که ازش دارن دفاع میکنن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا خیلی عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. h112

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    یه کار دیگه هم میشه کرد … به جای این دوتا که مشخصات خیلی خاصی هم ندارند میشه یه موتور 1000 دو نفره با این قیمت خرید و حالشو ببری… مثلا کاوازاکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید(تهران)

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    کلا فیات برند نچسبیه، اگه روبروش مزدا باشه که دیگه تکلیف معلومه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا