فیات

عصبانیت کارگران فیات از انتقال رونالدو به یوونتوس!

از همان زمانی که اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توانست پرتغال را حذف کند خبرهای زیادی درباره انتقال ستاره‌ی رئال مادرید و کاپیتان تیم ملی پرتغال یعنی کریستیانو رونالدو به تیم ایتالیایی یوونتوس با مبلغ چشمگیر ۱۰۰ میلیون یورویی منتشر شده است.

cristiano ronaldo
البته این قضیه باعث عصبانیت کارگران شرکت خودروسازی فیات شده است. این خودروساز ایتالیایی هم‌اکنون مالک ۲۹.۱۸ درصد تجارت خانواده آنیلی که مالک ۶۳.۷۷ درصد از سهام تیم یوونتوس هستند می‌باشد؛ بنابراین زمانی که خبر پرداخت ۳۰ میلیون دلار از هزینه انتقال رونالدو به یوونتوس توسط فیات منتشر شد کارکنان این برند خودروسازی بسیار خشمگین شدند.


بنا به گزارش Sport Mediaset فیات حتی به رونالدو پیشنهاد داده که جدای از پرداخت مبلغ گزاف یاد شده سفیر این برند هم باشد.

جراردو جیانونه یکی از کارکنان فیات در تأسیسات نزدیک ناپولی می‌گوید:

پس از هیگواین هم‌اکنون نوبت کریستیانو رونالدو رسیده است. این یک رسوایی است. حقوق کارگران فیات ۱۰ سال است که افزایش نیافته و با دستمزد رونالدو ما می‌توانیم به هر کارگر در ماه ۲۰۰ یوروی بیشتر پرداخت کنیم. قدرت خرید ما در این سال‌ها به خاطر تورم کاهش یافته و این مورد هرگز بهبود نیافته است؛ و فیات-کرایسلر هر سال ۱۲۶ میلیون یورو برای هزینه‌های اسپانسری پرداخت می‌کند که ۲۶.۵ میلیون دلار آن به جیب یوونتوس می‌رود.

اگر یوونتوس و فیات هزینه ۱۰۰ میلیون یورویی انتقال رونالدو و همچنین مبلغ ۱۲۰ میلیون یورویی دستمزد چهار ساله را مدیریت کنند بنابراین شاهد سرمایه‌گذاری سنگین ۲۲۰ میلیون یورویی خواهیم بود. البته این موضوع می‌تواند به قهرمانی یووه در لیگ قهرمانان اروپا کمک کند، افتخاری که از فصل ۱۹۹۵-۹۶ میلادی تاکنون به دست نیامده است.

عمارتی که برای رونالدو درنظر گرفته شده
با تمامی این تفاسیر اگر انتقال رونالدو به یوونتوس قطعی شود قطعاً کارکنان فیات آن را خوب نخواهند دانست. مخصوصاً اگر آن‌ها از عمارت فوق لوکس هزار مترمربعی رونالدو که قبلاً در تورین اجاره شده آگاهی یابند کاملاً از کوره در خواهند یافت!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. KING918

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چند وقت پیش یه اجلاس بین خیلی از دانشمندا برپا شد و اونجا عنوان شد که چرا دیگه مثل قبل دانشمندا اشتیاقی برای نوبل ندارند و خبری علمی جدیدی نمی بینیم یکی از دانشمندا به نمایندگی از همه اومد و گفت ..
    بحث علم . پیشرفت بشر خیلی وقته هست ولی انگار بحث رفاه رو فراموش کردید معلومه وقتی فلان بازیکن فوتبال به اندازه یه کشور سرمایه داره و دیگه میره جزیره میخره و مدام به درامدشون اضافه میشه معلومه نه تنها شما بلکه تمام مردم به فوتبال بیشتر از علم بها میدید و من و امثال من هم دیگه شور و شوقی برای ادامه دادن برامون نمیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SFXSuperFast

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      علمی ک پولساز باشه حتمن راه خودشو باز میکنه

      فوتبال بشدت پولسازه!
      باشگاه ها از قِبَل فوتبالیستا انقد پول درمیارن ک یه مقداریشم بدن به خود فوتبالیستا
      یوونتوس رقم فسخ قرارداد رونالدو و رئال رو فقط از فروش بلیط و پیراهن رونالدو تو روز معارفه بدست میاره!
      پول حقوقش رو هم با جذب اسپانسرای بیشتر،پول بلیط و پر شدن ورزشگاه ش تو همه بازیا،فروش پیراهن،جوایز کسب شده تیمی (که رونالدو تاثیرگذاره توش)و… میده،سود هنگفت هم به جیب میزنه
      دوره اوج ایتالیا زمانی بود ک قوانین مالیاتیش جوری بود ک باشگاه های فوتبالش راحت ستاره میگرفتن و ستاره ها هم مایل بودن برن ایتالیا(دهه2000)،دوباره قوانین مالیاتیش رو به همون سبک برگردوندن،منتظر اوج گرفتن دوباره فوتبال ایتالیا باشید!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      کاملا با نظرت موافقمking918
      به نظر من پردرآمد ترین اقشار یه مملکت باید
      ۱-معلما باشن که انسان تربیت میکنن
      ۲-ارتشی ها و پلیس که حافظ آب و خاک امنیتن
      ۳-پرستاران قشر دلسوز که اگه زحمتشون از متخصصان بیشتر نباشه کمتر نیست
      ۴-مهندسین که موجب رشد و آبادانی مملکت میشن
      تو ایران فقط پزشکان از وضعیت معیشتیشون رضایت دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۱۹ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        دانشمندان مورد اشاره king رو فراموش کردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10059 ديدگاه)

    کارکنان فیات بیخود کردن حرف مفت زیادی میزنند ، اصلاً طرفدار رونالدو نیستم و با مسی بیشتر حال میکنم ، اما با ورود رونالدو مطمئناً سرمایه ای بیشتر وارد این تیم و کشور ایتالیا میاد و جاذبه ای میشه برای این تیم ، شرکت ، شهر و کشور ایتالیا .
    آخه کارکنان فیات از کجای تجارت سر در میارند که نظر چِرت میدن .
    برای پول در آوردن باید خرج کرد و نه اینکه دست گدایی گرفت و بخواهی پول بدست بیاری .
    مطمئناً فیات هم تلاش میکنه با این کار سودی وارد شرکت بشه تا بتونه همین کارکنان نمک نشناس رو شکم سیر کنه .
    بدبختی اینجاست که همه ۷ میلیارد جمعت دنیا به واسطه شبکه های مجازی شدند کارشناس و استاد ، اما فقط جو کارشناسی دارند و در عمل کردن صفر .
    فیات تو شرایط بد اقتصادی دست و پنجه نرم میکنه و اِلا که میتونست به حقوق شما اضافه کنه ، مگه ایرانه که راحت بتونن سر کارگر شیله بمالند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      با بخش زیادی از حرفهات موافقم. ولی اینکه میگی بدبختی اینجاست که همه ۷ میلیارد جمعت دنیا به واسطه شبکه های مجازی شدند کارشناس و استاد شامل نظر کارشناسانه خودت هم میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (10059 ديدگاه)

        Ahmad جان ، من که خودم دارم میگم که ( همه حتی خودم ) .
        شما ببین به فرض مثال وقتی خودرویی رونمایی بشه و چه بسا اون خودرو بوگاتی هم باشه ، همه ،همه نظری چه موافق و چه مخالف میدن ولی این بازارِ آزاده که موفقیت اون محصول را ثابت میکنه و نه نظر کارشناسی من و شما .
        دنیای تجارت سیاست تک مدریتی و هئیت مدیره را میخواهد ، و اِلا تمام کارمندان فیات میتونن نظر کارشناسی بِدن ولی از تجارت چی متوجه میشن .
        یه دورانی بود هر کسی تو تخصص خودش عمل و حرفی برای گفتن داشت ، اما حالا با این حجم بالای اطلاعات در اینترنت همه شدن کارشناس ولی نظر دادن یه چیزه ، عمل کردن یه چیزه دیگه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیرمحمد

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (238 ديدگاه)

      رفیق من شما حلالشون کن قول میدن که دیگه از این اعتراضا نکنن?(منطق جاپنی باز!!!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. lamborghini

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    منم از اینکه مردم دنیا اینقدر درگیر فوتبال شدند خوشحال نیستم. از این همه ثروت هم که دست اینا جمع شده همینطور
    با این حال به خاطر علاقه ی زیادی که از بچگی به یوونتوس دارم از این انتقال خیلی راضیم چون به یوونتوس و سری آ و حتی اینترمیلان هم کمک زیادی خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    واقعا باشگاه ها اینقدر درآمد دارن؟کاری به فیات ندارم منظورم خود باشگاه های فوتباله.آخه همه جای دنیا به فوتبالیستا خیلی پول میدن.مگه یه باشگاه فوتبال چقدر درآمد داره؟واز کجا اینهمه پول میاره؟واقعا واسم سواله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ferrari

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    فقط خبر اومدن رونالدو به یوونتوس ۳۰ درصد ارزش سهام باشگاه رو بالابرده و پیراهن های رونالدو ازچندروز پیش اماده فروش بوده همین دوعامل درامد باشگاه افزایش میده و اون پولی که هزینه رونالدو کردن رو به راحتی جبران میکنه ولی ۱۰۵ میلیون برای هیگواین هزینه کردن حماقت بود این بازی کن انقدر نمی ارزه حتی نصف این قیمت هم نمیارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. me84

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا هیچ وقت این همه پولی که خرج فوتبال میشه رو درک نکردم. میدونم که خیلی سودآوری داره اما بخدا خیلی کارهای دیگه هم هستن که هم سودآوری خیلی بالایی دارن و هم مشکلات زیادی بواسطه اونها حل میشه.
    انقدر که برای فوتبال پول خرج میکنن و بهش توجه میشه اگه بعنوان مثال برای احیای جنگلهای روبه نابودی پولذخرج میشد منفعتش به همه دنیا بود.
    خیلی مسائل دیگه تو دنیا هست که اگه این میزان پول و توجه صرف اونها بشه همه مردم از اونها بهرمند میشن و درآمد خیلی بالایی هم داره.
    الان تو کانادا دستگاه تصویه هوا در مقیاس صنعتی ساختن که با انرژی خورشید کار میکنه و برای جذب یک تن دی اکسید کربن از هوا فقط94 دلار هزینه داره. روزی چندین تن هم میتونه جذب کنه و جالب اینکه ازدی اکسید کربن جذب شده سوختی تولید میکنه که خیلی پاکتر از سوختهای فسیلیه. خرج کردن پول تو فوتبال بیشتر کارگشاست یا این جور چیزا؟
    خیلی از این طرحها هستن که بخاطر تامین نشدن سرمایه لازم هیچوقت اجرا نمیشن متاسفانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابولفضل نصیری

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (161 ديدگاه)

      تا قبل ورود این بشر بیشترین دستمزد به یک بازیکن در ایتالیا که یووه هم اونو میده 7.5 میلیون یورو در سال بود که معادل دستمزد یک بازیکن متوسط در یک تیم متوسط در لیگ جزیره انگلیس ولی حالا بحث دادن دستمزد 30 میلیون یورویی به رونالدو مطرحه که همین علت اصالت یووه رو زیر سوال برده چون یووه تیمی ستاره سازه نه ستاره گیر و این با سنت 100 یووه در تضاد منم از دادن دستمزد زیاد به بازیکن ها دلچرکینم ولی چه میشه کرد فوتبال مثل قدیم نیست الان بیشتر تجاری شده همین یووه از اسم انتقال رونالدو فقط 130 میلیون سهام باشگاهش رشد کرد حالا بحث اسپانسرینگ و پخش تلوزیونی و پیراهن بماند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10059 ديدگاه)

    البته این هم در نظر بگیرید که مگه چنتا بازیکن مثل رونالدو و مسی یا نیمار وجود داره و مثل دنیای خودرو میمونه که مگه چندتا بوگاتی و فراری و لامبورگینی خاص وجود داره ، پس باید قیمتشون نجومی باشه .
    مثل بازار خودروهای وارداتی که از بعد ممنوع شدن در ایران روزانه میلیونی قیمتش میره بالا چون دیگه از افزایش قیمت دلار گذشته و بخاطر کم شدن در بازار و نبودشون قیمتها میره بالا ، فقط تا کجا من نمیدونم دیگه .
    امروز تویوتا راو۴ مدل ۲۰۱۸ رو قیمت دادن ۸۲۰ میلیون در صورتی که هفته قبل ۷۰۰ میلیون بود ، و این یعنی سود بدون عرق ریختن مسخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مسعود

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با اینکه تورم رفته بالا ، ولی 10 ساله حقوقشون زیاد نشده !!!!!!

    فکر میکردم کارگران ایران بدبخت ترین قشر هستن ولی گویا همه جا داره مثل ایران میشه ، حتی ایتالیای سرکش :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی آقا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (572 ديدگاه)

    متاسفانه کاگر جماعت به خاطر شرایطی که توش گیر افتاده معمولا نمیتونه جلوتر از نوک بینیش رو ببینه. تقصیری ندارن، به خاطر شرایط زندگیشون همیشه فکرشون برای رفع نیازهای ضروری و آنی هست و فرصتی برای آینده نگری ندارن.
    ایتالیا و آلمان و ایران نداره، همه جا همه کارگرا همین وضعیت رو دارن. یه نگاه به لینک زیر بندارید که این مساله رو توضیح داده:
    https://alihzadeh.blog.ir/post/284

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ابولفضل نصیری

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (161 ديدگاه)

    با اومدنش به یووه نه تنها صدای کارگران فیات بلکه صدای هواداران اصیل یووه رو هم در آورد یووه با این حرکت شبه پاریسی اصالت خودش رو زیر سوال برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آقا

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (572 ديدگاه)

      یعنی خرج کردن برای بهترین بازیکن دنیا اصالت یووتوس رو برده زیر سوال؟! بعید میدونم طرفدار یوونتوس باشی.
      ربطی هم به پاریس نداره، پاریس و سیتی و چلسی با پول یکی دیگه این کارا رو میکنن. دستشون تو جیب یکی دیگس اما یوونتوس با پول و وجهه و اعتبار و البته اصالت خودش خرج میکنه.
      یوونتوس تیمیه که همیشه هوشمندانه ترین خریدا رو داشته.
      یوونتوس اگه یه بازیکن در حد رونالدو داشت، تو سه سال گذشته 2 بار قهرمان لیگ قهرمانان شده بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ابولفضل نصیری

        ۲۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (161 ديدگاه)

        بنده از سال 99 هوادار یووه ام نه بنده بلکه عموها و پدرمم جزو تیفوسی ها یوونتوس هستن که منم پیرو اون ها شدم یک یوونتینویی پس اصالت هواداری بنده رو زیرسوال نبر, دوما یووه تا بوده باشگاه ستاره سازی بوده یعنی بازیکنی نبوده که به همه ی عناوین رسیده باشه بعد تفالش تو 34 ساگی بیاد یووه اونم با حقوق نجومی(مثل پاریس) , تا قبل ایشون بیشترین حقوق تو یووه رو هیگی میگرفت 7.5 میل ولی الان تعادل رختکن بهم خورده میگی چرا چون حقوق رونالدو تفاوت فاحشی با بقیه بازیکن ها داره با 30 میل سوما سایر ستاره های تیم مثل دکتر و دیبالا و پیانیست و مانژو و مارکی زیر سایه بازیکن تازه وارد رونالدو قرار میگیرن و این میتونه تعادل تیمو بهم بزنه اگه بازم متوجه نشدی این خط این نشون ببین روح یووه تغییر میکنه یا نه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا