فیات

عرضه فیات دوکاتو الکتریکی در سال 2020

دوکاتو خودروی تجاری سبک و حرفه‌ای فیات است که از قوای محرکه‌ی الکتریکی سود خواهد برد. این خودرو که در شکل پیش‌تولیدی خود به نمایش درآمده از سال آینده وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد. فیات از این خودرو به عنوان محصولی کلیدی در زمینه‌ی حمل‌ونقل الکتریکی نام برده است.


گفته شده مجموعه باتری‌هایی با ظرفیت‌های گوناگون (مشخصات آن‌ها فعلاً اعلام نشده است) تأثیری منفی روی فضای داخلی و بار این خودرو نخواهد گذاشت.


به همین خاطر دوکاتو الکتریکی همچنان جادارترین خودرو در بحث فضای بار بوده و گنجایش ۱۰ تا ۱۷ مترمکعبی دارد. همچنین ظرفیت بارگیری این خودرو ۱۹۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.


همانند مدل‌های درون‌سوز، مدل الکتریکی دوکاتو نیز با پیکربندی‌های متفاوتی عرضه خواهد شد که با نیازهای افراد در بخش‌های گوناگون همچون تحویل آنلاین محصولات، سرویس‌های حمل‌ونقل محلی، تحویل غذا و… همخوانی دارد. همچنین این خودرو خواهد توانست از محدودیت‌های ترافیکی وضع شده در برخی شهرهای اروپایی عبور کند.


فیات اگرچه مشخصات باتری این خودرو را اعلام نکرده اما به برد آن که بین ۲۲۰ تا ۳۶۰ کیلومتر است اشاره نموده است. این برد الکتریکی با معیارهای قدیمی NEDC اندازه‌گیری شده بنابراین انتظار می‌رود برد خودرو در زمان اندازه‌گیری با استانداردهای WLTP کاهش یابد. پیشرانه‌ی الکتریکی این خودروی تجاری حداکثر قدرت ۱۲۲ اسبی و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری داشته و حداکثر سرعت خودرو نیز به منظور بهینه‌سازی انرژی به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا