فیات

فیات سی ینا

فیات سی ینا (siena) که در کشورمان توسط شرکت خودرو سازی صنعت پارس (تاپکو) تولید می شود، درواقع گونه سدان و صندوقدار فیات پالیو میباشد. فیات ایتالیا همزمان با رنو فرانسه که l90 را برای بازارهای جهان سومی آماده می نمود پروژه فیات ارزانی که بتواند در این بازارها رقابت کند را آغاز کرد. در سال ۱۹۹۶ برای نخستین بار فیات پالیو در تاسیسات تولید خودرو فیات در برزیل متولد شد. این خودرو همانند لوگان درحال حاضر در کشورهای متعددی نظیر آرژانتین، هند، برزیل، چین، ترکیه، مصر، ایران و … تولید و مونتاژ می گردد. سی ینا در اصل نامیست که برای نمونه های غیر اروپایی فیات پالیو که صندوقدار می باشند اطلاق می شود.

این اتوموبیل رقیب لوگان یا همان تندر L90 می باشد و از نظر کلاس خودرو، امکانات و مشخصات فنی باید با آن مقایسه گردد.

فیات سی ینا

بررسی ظاهری:

طراحی فیات سی ینا یک طراحی تخت، بدون هیجان، ساده و نسبتاً قدیمی است. چراغهای جلوی آن شبیه پراید ۱۳۲ (یا برعکس، چراغهای پراید شبیه آن) است. طراحی سپر، جلوپنجره و چراغها هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند و از کیفیت بالاتری نسبت به تندر هم بهره می گیرند.

بدنه سی ینا کوچک و جمع و جور بوده و از نمای پهلو و عقب کاملاً معمولی به نظر می رسد. صندوق عقب آن نیز کشیدگی زیادی نسبت به محور عقب داشته و البته باعث افزایش فضای صندوق گردیده است

فضای داخلی اتوموبیل از طراحی بهتر و دوست داشتنی تری برخوردار است و علیرغم سادگی بیش از حد بواسطه استفاده از اصول ارگونومی و همچنین سلیقه ایتالیایی، قابل قبول می باشد. مخصوصاً اگر قرار باشد آن را با تندر مقایسه کنیم. در مجموع نمره فیات سی ینا از طراحی بهتر از تندر بوده ولی چندان هم شاهکار نمی باشد. البته در این میان سلیقه هر فرد تعیین کننده است.

siena-inter

مشخصات فنی:

موتور ۱۴۰۰ سی سی فیات سی ینا با قدرت۷۷ اسب بخار و داشتن ۸ سوپاپ قدیمی و ناتوان به نظر می رسد. البته سازنده در سایت خود ۱۰نوع موتور با حجمهای ۱۲۰۰، ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سی سی را بصورتهای معمولی، گازسوز و توربو معرفی نموده که احتمالاً در برنامه های آتی قرار دارند.

FIAT SIENA
موتور
۱۴۶۱ سی سی / ۴ سیلندر
حداکثر قدرت
۷۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور نیوتون متر
۱۱۵ نیوتون متر / ۳۵۰۰ دور در دقیقه
مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلو متر

ماکزیمم سرعت
۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس
۵ دنده دستی
وزن
۱۱۰۰ کیلوگرم
استاندارد یورو ۴

تجهیزات و امکانات:
ترمز ABS ، دو کیسه هوا جلو ، فرمان هیدورلیک ، سیستم ضد سرقت ( immobilizer ) ، میله محافظ جانبی در ها برای حفاظت سرنشینان ، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف ، سیستم cruise control ( ثبت اطلاعات سفر ) ، باز شدن قفل صندوق عقب و باک از داخل خودرو ، سیستم تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت ، CD PLAYER .

siena-side

مزایا: امنیت خوب، فضای داخلی و صندوق مناسب، امکانات و تجهیزات خوب

معایب: طراحی بدون هیجان، موتور ضعیف

هم اکنون فیات سی ینا در شش رنگ با مبلغ ۴.۵ میلیون به صورت پیش فروش یک ساله عرضه می گردد. درحالیکه قیمت روز بازار آن حدود ۱۷ میلیون تومان است که برای چنین خودرویی بسیار گزاف است و امکان رقابت را از آن در برابر لوگان سلب می نماید.

* این مطلب به طور اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و نقل و کپی از آن تنها با ذکر نام و آدرس سایت “پدال” مجاز می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا راهنمایی بفرمایید با 20 – 25 م ماشین فیات بخرم یا تندر قبلاماشین اپل استرا داشتم نزدیک به 5 سال.خدا وکیلی درسته که به خرج ا فتاده بود ولی سواری خیلی خوبی داشت. از راهنماییتون ممنونم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من تندردارم خیلی راضیم چون هم قطعاتش هست هم1600هم کم سوخت وکم استهلاک وپرقدرته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اتابک کامیار

      ۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از هر لحاظ (مخصوصا کمیاب بودن و ناب بودن ماشین) فیات جلو تره به جز قدرت که من دارم و می دونم که زیاد هم با تندر تفاوتی نداره، بر روی کاغذ بررسی نکنین خواهشا

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. Amir

    ۱۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    Aux فیات سینا کجا قرار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا