فیاتکرایسلر

فیات کرایسلر در برابر تغییرات جوّی

برخی وسایل نقلیه در زمینه پایداری در شرایط جوی مختلف شناخته شده هستند. این شهرت و خوشنامی دلیلی است که اشخاص علاقه‌مند به «جیپ» بسیار به این برند افتخار می‌کنند. اخیراً «فیات کرایسلر اتومبیلز» مبلغی برابر ۲/۵ میلیون دلار برای تقویت و تأثیرگذاری بر این شهرت سرمایه‌گذاری کرده است.

FCA Climate Drive Cell
FCA Climate Drive Cell

بخش آزمایشگاه آب‌وهوایی FCA شرایط نامتعارف محیطی را شبیه‌سازی می‌کند تا بتواند مقیاسی از پایداری و دوام وسیله نقلیه در اختیار داشته باشد. در نتیجه‌ اتومبیل‌های FCA تبدیل به مقاوم‌ترین اتومبیل‌ها در مقابل شرایط سخت آب‌و‌هوایی می‌شوند. فیات کرایسلر به این منظور یک دینامومتر (نیروسنج) ۴×۴ را مورد استفاده قرار داده که می‌تواند تا ۳۵۰ اسب‌بخار در جلو و ۶۵۰ اسب‌بخار را در عقب کنترل کند.

FCA Climate Drive Cell
هر وسیله نقلیه که در درون «سلول جوّی» قرار می‌گیرد، نوسانات زیادی دمایی را به صورت پشت‌سرهم تجربه می‌کند. دمای انجماد، ۴۰ درجه زیر صفر، بوران با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و سطح بالای گرما در بیابان، شرایطی هستند که در این سلول شبیه‌سازی می‌شوند. از دیگر تست‌ها می‌توان به باران سیل‌آسا و ترمز در شیب ۱۳۰ درجه اشاره کرد. همه اینها برای اندازه‌گیری واکنش و عملکرد وسیله نقلیه در هنگامی است که در دنیای واقعی در معرض این شرایط سخت قرار می‌گیرد.

FCA Climate Drive Cell
این آپگرید‌ها در آینده برای وسایل نقلیه بزرگتر مانند رام با موتور قدرتمند توربو-دیزل ۶/۷ لیتری کامینز مدل ۲۰۱۶ اعمال خواهد شد. جان نیگرو (John Nigro)، معاون توسعه محصولات FCA در امریکای شمالی می‌گوید:

مرکز تست محیطی ما که استاندارد بالایی در سطح جهانی دارد، امکانات استاتیک و دینامیک موردنیاز برای شبیه‌سازی شرایط آب‌و‌هوایی که مشتریان‌مان در سراسر جهان تجربه خواهند کرد، فراهم می‌کند. با توجه به اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگری، محصولات ما به صورت ۴×۴ هستند و از دیفرانسیل چهار چرخ متحرک استفاده می‌کنند، این سرمایه‌گذاری مسیر زیادی را برای تأمین انتظارات مشتریان از خودروها و تراک‌های با دوام در پیش‌ رو دارد.

ساختمان مرکزی فیات کرایسلر در ایالات متحده با مساحتی بیش از ۵۰ هکتار، یکی از بزرگترین‌ها در نوع خود محسوب می‌شود و تنها ساختمان «پنتاگون» از آن بزرگتر است. در این ساختمان تعداد ۱۲۹ سلول دینامومتر در ۷ روز هفته و تمامی ساعات شبانه‌روز در حال فعالیت هستند. این زمان‌بندی از بازگشایی این مرکز در سال ۱۹۹۱ ادامه داشته است. هر کدام از مدل‌های آینده FCA به تنهایی می‌تواند از طرح‌های اولیه به سطح نمونه اولیه و تبلیغات راه پیدا کند. در هر صورت، همه‌چیز در محدوده همین ساختمان حفظ می‌شود.

FCA Climate Drive Cell
مرکز فنی کرایسلر (CTC) بیش از ۱۴ هزار کارمند دارد که بیشترین تعداد در تاریخ این کمپانی است. CTC در اوبرن هیلز، در ایالت میشیگان امریکا واقع شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    دوج رم 2016 با موتور 6.7 لیتری توربو دیزل کامینز!!!!!!!!!!باید کوهی از قدرت باشه من که ندیده عاشقش شدم.
    دوستان میبینید که اونها برای حفظ کیفیت بالا و دوام و پایداری و درنهایت احترام به مشتری و مردم چه سرمایه گذاری هایی انجام میدن؟ اونوقت مقایسه کنین با خودروسازان *** داخلی که خون مردم رو تو شیشه کردن و بزور دارن سرمون رو میبرن و جون مردم رو تو جاده ها به باد میدن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. american and japan

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    هی وای من تو دیگه کی هستی عشقم؟خطاب به جیپ گفتم… ○||||||○ you can go fast…
    but I can go anywhere

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      I “can’t” go anywhere
      مجبوری انگلیسی بگی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    فیات که کرایسلر خرید خودروهای مقاومی تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به این میگن کار درست. به این میگن تلاش، به این میگن شاهکار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. h112

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    سلام.
    کرایسلر خودرو های کمی رو تولید میکنه و زیاد دل چسب نیستند ولی جدیدا از کرایسلر 200 2015خیلی خوشم امده هم خوب طراحی شده هم از آپشن چیزی کم نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AHMADREZA

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    باحال بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Xman

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    به این میگن ماشین! حالا فرظ کن یه پراید یا سمند رو تو این ازمایش بزارن ! فک کنم تو باد با سرعت 160 کیلو متر ماشین به کل اوراق بشه!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    اینِ تکنولوژی امریکا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اینا همش الکیه خودتون که بهتر میدونید خانم مهندس میگن سطح استاندارد امریکا از ایران کمتره و نیازهای ما رو پوشش نمیده پس الکی گول نخورید، استاندارد فقط استاندارد ایران.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا