فیاتکرایسلر

نمایندگی‌های فیات-کرایسلر پذیرای خودروهایی که سفارش نداده‌اند!

گروه‌های خودروسازی فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن اعلام کرده‌اند در حال برنامه‌ریزی برای زنده نگه داشتن تمامی برندهای خود پس از پروژه ادغام هستند. اگرچه این خبر در کل خوب است اما فیات-کرایسلر شاید با برخی نمایندگی‌های خود به مشکل بر بخورد زیرا خودروها و تراک های بیشتری در مقایسه با درخواست نمایندگان خود تولید کرده است.


بلومبرگ در مصاحبه با مسئولان ۴ نمایندگی فیات-کرایسلر که نامشان هم منتشر نشده فهمیده این خودروساز حدود ۴۰ هزار خودروی سفارش داده نشده را به نمایندگی‌های خود فرستاده و این امر باعث ایجاد تنش‌هایی شده است. این استراتژی در صنعت خودرو با نام “بانک فروش” شناخته می‌شود و حقه‌ای قدیمی است تا با آن نمایندگی‌ها خودروهایی را دریافت کنند که در واقع سفارش نداده‌اند.


فیات-کرایسلر استفاده از استراتژی بانک فروش را رد کرده و گفته که هم‌اکنون از سیستم پیش‌بینی تولید و تحویل جدیدی استفاده می‌کند که هدف آن هماهنگی بهتر با نیازهای سفارشی نمایندگان در زنجیره تأمین و کارخانه‌های تولید است. مدیر روابط عمومی فیات-کرایسلر گفته است: “ما در حال تولید خودروهای از پیش مشخص شده بر مبنای تقاضای پیش‌بینی شده هستیم بنابراین خودروهای مدنظر زمانی به دست نمایندگی‌ها می‌رسند که آن‌ها را نیاز داشته باشند.” او همچنین می‌گوید این سیستم جدید تاکنون موفقیت‌آمیز بوده و این خودروساز سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را تنها با هزار دستگاه خودروی بدون سفارش باقی مانده در انبارها سپری کرده است.


تحقیقات ادموندز نشان می‌دهد خودروهای فیات-کرایسلر معمولاً بیشتر از حد متوسط در نمایندگی‌ها می‌مانند. داج، جیپ و کرایسلر مدت زمان انتظار فروش نسبتاً کمی دارند و این عدد بین ۶۹ تا ۱۰۰ روز متغیر است اما برندهای فیات و آلفارومئو با فروش محصولات خود مشکل داشته و خودروهای آن بیش از ۱۸۰ روز در نمایندگی‌ها می‌مانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. بی نام

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    الان فیات کرایسلر عملا با دو برند جیپ و داج زنده هست که در مجموع 70-80 درصد فروش و سود کل شرکت رو شامل میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا