فیات

معرفی فیات 500 استار و راک استار سفارشی

فیات نمی‌تواند از معرفی نسخه‌های سفارشی ۵۰۰ دست بکشد. این خودروساز ایتالیایی در طول ۱۲ سال گذشته نسخه‌های سفارشی زیادی از این خودرو را معرفی کرده و حالا هم نوبت به دو نمونه‌ی پرچم‌دار دیگر با نام‌های استار و راک استار رسیده است.


فیات از مدل سفارشی ۵۰۰ استار به عنوان نسخه‌ی ظریف‌تر این خودروی کوچک به دنبال مشتریان جوان است نام برده و قیمت پایه‌ی آن را در بریتانیا ۱۵۳۹۵ پوند اعلام کرده است. این خودرو از رنگ بدنه‌ی جدید با نام صورتی پاور سود برده و دارای عناصر کرومی و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی نیز می‌باشد.


پوشش دو رنگ کابین، لوگوهای ۵۰۰ و دو تریم جدید داشبورد از جمله تغییرات بخش داخلی این خودرو هستند. از جمله تجهیزات استاندارد ۵۰۰ استار می‌توان به سقف شیشه‌ای، صفحه‌نمایش ۷ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، تشخیص صوتی، فرمان چندکاره و… اشاره کرد.


این خودرو به‌صورت هاچبک و کانورتیبل در دسترس بوده و پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری ۶۹ اسبی آن با گیربکس دستی یا اتوماتیک همراه می‌شود. البته می‌توان پیشرانه‌ی ۰.۹ لیتری ۸۵ اسب بخاری توئین ایر و گیربکس ۶ سرعته دستی را نیز سفارش داد.

اما مدل ۵۰۰ راک استار قیمت ۱۵۵۶۵ پوندی داشته و برای افرادی است که خواهان خودرویی اسپورت تر هستند. این خودرو با رنگ جدید سبز پورتوفینو عرضه شده و از رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی و سپرها و رکاب‌های جانبی مدل اسپورت سود می‌برد.


پوشش کابین جدید، داشبورد دو رنگ، سقف شیشه‌ای و صفحه‌نمایش ۷ اینچی به همراه ناوبری بخشی از تجهیزات استاندارد این خودرو هستند.


مدل راکستار هم همانند نسخه‌ی ۵۰۰ استار با دو فرم بدنه و همان پیشرانه‌ها در دسترس بوده اما تنها تفاوتشان به همراهی پیشرانه‌ی توئین ایر و گیربکس ۵ سرعته دستی در نسخه‌ی راک استار مربوط می‌شود.


از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به اپل کارپلی و اندروید اشاره کرد. به عنوان بخشی از برنامه‌های گرامیداشت ۱۲۰ سالگی فیات، افرادی که این خودروهای سفارشی را خریداری کنند از ۶ ماه اشتراک رایگان موزیک اپل بهره‌مند خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    چقدر من این ماشینو دوس دارم
    کوچولوی جذاب و دوس داشتنی
    زنده باد فیات!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا کوچولوی دوست داشتنی و البته نسبتا گران فیات که تو اروپا خوب میفروشه
      دست دومش هم قیمتش مناسبتره
      البته
      تو ایران هم اومد اما با این اندازه و قیمتا چه نو چه کارکرده، مشتری نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا