فیات

معرفی فیات 500X مدل 2019، ظاهر به‌روز و پیشرانه‌های جدید

درست همانند جیپ رنگید، فیات ۵۰۰X نیز روانه اتاق جراحی شده تا با استایلی بهتر و پیشرانه‌ها و تکنولوژی‌های جدید وارد بازار اروپا شود.


واضح ترین تغییر بصری این خودرو در چراغ‌ها دیده می‌شود جایی که ۵۰۰X 2019 از دیلایت های LED استاندارد و چراغ‌های عقب LED و همچنین چراغ‌های جلوی تمام LED سفارشی توسعه یافته با همکاری مگنتی مارلی سود می‌برد. فیات می‌گوید این چراغ‌ها ۲۰ درصد روشن‌تر از نمونه‌های زنون مدل پیش از فیس لیفت می‌باشند.


یک تریم جدید متمرکز روی ترددهای شهری با نام اوربان نیز به دو نسخه کراس و سیتی کراس ملحق شده است. این مدل دارای سپرهای جلو و عقب جدید است. البته مدل‌های کراس و سیتی کراس هم به‌روز شده و دارای فلاپ های محافظتی جدیدی می‌باشند.


اصلی‌ترین تغییر کابین این خودرو نیز کاکپیت بازطراحی شده‌ای است که هم‌اکنون از پشت آمپرهایی با گرافیک بهتر سود می‌برد. پشت آمپرها همچنان دارای سه دایره بوده و ترکیبی از دو آمپر آنالوگ و صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی TFT در میانه می‌باشد.

همچنین غربیلک فرمان جدید ۵۰۰X 2019 دارای پوشش چرمی تکنو می‌باشد و از کنترل‌های رادیو نیز برخوردار است. فیات ادعا می‌کند طراحی جدید فرمان این خودرو باعث چسبندگی بهتر دست‌ها روی فرمان شده و موقعیت بهتری را نیز ایجاد می‌نماید. در کل فیات ۵۰۰X فیس لیفت ۷ ترکیب متفاوت از پارچه، چرم، تریم و رنگ را ارائه کرده است.


سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بهبود یافته و هم‌اکنون دارای صفحه‌نمایش ۷ اینچی Uconnect با ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد. این سیستم همچنین از بلوتوث، تشخیص صوتی و پورت‌های USB و Aux و کنترل‌های روی فرمان برخوردار است.


البته مهم‌ترین تغییرها در زیر کاپوت رخ داده‌اند جایی که پیشرانه‌های بنزینی تنفس طبیعی جای خود را به نسخه‌های ۳ و ۴ سیلندر توربوی مشترک با جیپ رنگید ۲۰۱۹ داده‌اند.


این پیشرانه‌ها شامل نسخه ۳ سیلندر ۱ لیتری با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتون متری می‌باشد. پیشرانه دیگر نیز از نوع ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری با خروجی ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری است. پیشرانه کوچک‌تر با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه بوده و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند درحالی‌که پیشرانه بزرگ‌تر با یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک همکاری کرده و نیرو را به هر چهار گوشه خودرو می‌فرستد.


علاوه بر این پیشرانه‌های جدید، فیات ۵۰۰X 2019 را می‌توان با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۱۰ اسبی و گیربکس دستی و حالت دیفرانسیل جلو سفارش داد. تمامی پیشرانه‌ها استاندارد یورو ۶/D-TEMP را پاس کرده و مدل‌های توربو به فیلترهای ذرات بنزین نیز مجهز هستند.

طرفداران پیشرانه‌های دیزلی نیز نباید نگران باشند زیرا پیشرانه‌های توربو دیزل مولتی جت II همچنان در دسترس بوده و همان استاندارد آلایندگی را پاس می‌کنند. این خودرو همچنین با سه پیشرانه دیزلی ۱.۳ لیتری ۹۵ اسبی، ۱.۶ لیتری ۱۲۰ اسبی و ۲ لیتری ۱۵۰ اسبی عرض می‌شود.

از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته، فیات ۵۰۰X فیس لیفت دارای دو سیستم کمک‌راننده جدید و استاندارد یعنی تشخیص علائم ترافیکی و پیشنهاد کننده سرعت مناسب می‌باشد. دستیار حفظ خودرو بین خطوط نیز همچنان به‌صورت استاندارد وجود داشته درحالی‌که برای سفارش سیستم‌های هشدار نقاط کور، مدیریت فاصله ایمن از خودروی جلویی و ترمز اضطراری خودکار مبلغ بیشتری پرداخت شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تغیرات مثبتیه برای خودرو های ارزون قیمت فیات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاشار کزیلو

      ۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ارزان قیمت؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علی

        ۸ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (13 ديدگاه)

        تو اروپا و آمریکا بله ارزون قیمت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سید

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    قیافش گنگه…یجوریه باهاش کنار نمیام اصن

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا