فیات

فیات 500 با قلب فراری

قرار دادن یک موتور هشت سیلندر فراری ۴۵۸ ایتالیا درون کوچکترین مدل ساخت فیات، کاری بود که توسط لاتزارینی دیزاین انجام شد. این موتور ۴.۵ لیتری تیون شده می تواند ۵۶۳ اسب بخار نیرو تولید کند.

Lazzarini Design 550 Italia
Lazzarini Design 550 Italia

این در حالیست که فیات ۵۰۰ استاندارد با موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر خود تنها ۱۰۱ اسب بخار قدرت دارد. تغییرات در لاتزارینی ۵۵۰ ایتالیا به تغییر موتور ختم نمی شود. زیرا مکان موتور و دیفرانسیل از جلو به عقب منتقل شده اند. شاسی برای نصب موتور جدید کاملا تقویت شده و البته دیگر جایی برای سرنشینان عقب باقی نمانده است.

Lazzarini Design 550 Italia
Lazzarini Design 550 Italia

ظاهر خودرو هم با تغییر در سپرها و هواکش بزرگ سپر جلو و نصب هواکش روی سقف و گلگیرهای پهن برای جای دادن چرخهای بزرگ و اسپویلر و باله بزرگ عقب از جنس فیبر کربن و اگزوزهای مربعی شکل بزرگ و استفاده از قطعات کربنی و کرومی تغییر یافته است.

Lazzarini Design 550 Italia rearLazzarini Design 550 ItaliaLazzarini Design 550 Italia

درحالیکه یک فیات ۵۰۰ استاندارد تنها ۱۵ هزار دلار قیمت دارد، برای خرید این اسباب بازی باید ۵۵۰ هزار دلار به لاتزارینی پرداخت نمود. در این صورت باید به سلامت عقل خریدار هم شک کرد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    حالا هی بگید صنعت خودرو سازى ما عقبه!
    اینا تازه تازه دارن از ویران خودروی ما تقلید میکنن!
    فردا پس فردا هم درخواست موتور پیکان میکنن واسه فرارى!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سجاد

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      واقعا با خودشون چى فکر کردن!
      من فک میکردم این کارا فقط از ما برمیاد!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. علی قضایی

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    این کارشون خیلی بی معنیه این دیگه چیه بستن رو هم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راجع به وزن، شتاب و حداکثر سرعتش هم بگید
    فک کنم با این موتور که خودش هم به خاطر آلیاژ آلمینیوم سبک هست پرواز کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mindhunter

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      اون بالی که اون عقبه واسه اینه که ماشینو بچسبونه به زمین تا پرواز نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. parham 15

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (141 ديدگاه)

        اگه اون باله کارش اینه ماشینه پرواز نکنه همون بهتر پرواز کنه خیلی قیافش نابوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. MATIN

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اینا میخوان روی سمند وپراید و کم کنن…
    باز دمشون گرم از 101 اسب بخار تبدیل کردن 563 اسب بخار.حد عقلشم اینه فقط چراغ عوض نکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرید

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    به نظر من هم این قدرت موتور با این قیافه و هیکل جور در نمیاد، فکر نکنم روندش راحت باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (173 ديدگاه)

      آره احتمال تصادف و خودکشی میره بالا.. :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. شیما

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    فکر کن اینو سوار باشی بعد یه کوپه خفن هم بیاد کنارت اذیت کنه ! انوقت تو هم پاتو بذاری روی پدال و … قیافه طرف دیدنیه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدعلی

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    ما هم داریم روا با بدنه پژو و موتور پیکان دقیقا برعکس اونا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mustang Shelby

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    از این چیزا نذارین تو سایت
    فردا برمیدارن موتور ویرون رو تیبا میذارن بعدم میگن
    خودروی ملی با موتور تقویت شده اینا همین جوریش توهم برشون میداره وای به اینکه بخوان موتور تقویت کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سپهر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    واییییییییییی واقعا ماشینه ها به این میگن زندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا