فیات

معرفی فیات 500X مدل 2019 در نمایشگاه لس‌آنجلس

پس از فیس لیفتی سبک فیات ۵۰۰X اروپا در تابستان سال جاری، ایتالیایی‌ها این خودرو را به نمایشگاه لس‌آنجلس هم می‌آورند.


از جمله مهم‌ترین تغییرات این خودرو می‌توان به پیشرانه‌ی جدید ۱.۳ لیتری مولتی ایر III توربو اشاره کرد که جایگزین پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری مولتی ایر قبلی و نسخه‌ی ۲.۴ لیتری تایگرشارک شده است. پیشرانه‌ی جدید قدرت ۱۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۴ نیوتون متری دارد که تقریباً مشابه قدرت پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری بوده اما گشتاور آن ۴۷ واحد بیشتر است.


فیات ۵۰۰X فیس لیفت به‌صورت استاندارد از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیکی استفاده می‌کند که بنا به گفته‌ی این خودروساز شتاب گیری و تعویض‌های بهتری را به ارمغان می‌آورد. دیگر ویژگی استاندارد این خودرو سیستم چهار چرخ محرکی است که به منظور کاهش مصرف سوخت می‌تواند اکسل عقب را از مدار خارج کند. مدل‌های قبلی تنها در برخی تریم ها و آن‌هم به‌صورت سفارشی از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌بردند.


به‌روزرسانی‌های ظاهری کاملاً ملایم هستند و شامل سپرهای جلو و عقب جدید، دیلایت ها و چراغ‌های عقب LED و چراغ‌های جلوی LED سفارشی می‌باشند. مشتریان همچنین می‌توانند از بین سه رنگ جدید آبی ایتالیا، سبز ویبرانت و ایووری میلانو یکی را برای بدنه انتخاب نمایند.


داخل کابین هم صندلی‌های پارچه‌ای جدید، فرمان چرمی متفاوت و صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی TFT به چشم می‌خورند. دیگر بهبود این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 4 استاندارد با صفحه لمسی ۷ اینچی است. اینترفیس این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث، دستور صوتی و… پشتیبانی می‌کند.

نهایتاً فیات می‌گوید ۵۰۰X 2019 از حدود ۷۰ ویژگی ایمنی سود می‌برد که از جمله ی آن‌ها می‌توان کروز کنترل تطبیقی و دستیار پارک جلو اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال این خودروی فیس لیفت می‌توان پایش نقاط کور، تشخیص مسیر عقب و دوربین دنده‌عقب با خطوط دینامیک را نام برد.


فیات ۵۰۰X 2019 با سه تریم عرضه شده و بهای آن از ۲۵۷۸۵ دلار آغاز می‌شود. این کراس اوور نونوار شده از بهار سال آینده وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    من واقعن فیات رو دوس دارم این مدلش خیلی ناز و خوشگله
    :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم فیات یه خون تازه میخاد زیادی داره روی طراحی های رترو کار می کنه کلا قدیمی باز شده یکم خون تازه لازم براش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    به علی قسم 25 هزارتا برای یک کارمند یا کارگر یا مهندس اونور آبی پس انداز تنها 6 تا 9 ماهش میشه!مفته این فیات کوچولوی دوست داشتنی!فقط افسوسش نصیب ما ایرانیهاست:=(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina7

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    خیلی خوبه که چهارچرخ متحرک شد
    با رنو داستر میتونن کراس اوور های اقتصادی خوبه باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی آقا

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    یکم گرونه. با کمتر از این پول میشه سوبارو فارستر خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا