فیاتکرایسلر

نگاهی به موزه‌ فوق‌العاده فیات-کرایسلر

قطعاً همه‌ی ما علاقه‌ی ویژه‌ای به موزه‌های خودرویی داریم اما طرفداران محصولات کلاسیک فیات-کرایسلر هم‌اکنون محل جدیدی برای گذراندن وقت خود دارند زیرا این خودروساز موزه‌ی جدیدی را افتتاح کرده است. این موزه به منظور تشریح کامل تاریخچه‌ی برندهای ایتالیایی بازگشایی شده است.


موزه‌ی هریتیج هاب که در ایتالیا دایر شده محلی عالی برای راه‌اندازی برنامه‌ی Reloaded by Creators است که اقدام به بازسازی و فروش خودروهای کلاسیکی همچون آلفارومئو ۸C اسپایدر می‌نماید. این تأسیسات که مساحت ۱۵ هزار مترمربعی دارد بیش از ۲۵۰ دستگاه خودروی کلاسیک را در خود جای داده است. برخی از این خودروها پیش از این هرگز به نمایش درنیامده بودند.


این کمپانی موزه و کلکسیون خود را نمونه‌ای آموزشی، عاطفی و احساسی توصیف کرده و گفته که چنین مکانی اصلاً مشابه موزه‌های دیگر نیست. در این مرکز می‌توانید از تورها استفاده کنید و در محل نمایش مرکزی نیز هشت نمایشگاه موضوعی وجود دارد که هریک هشت محصول از دوران متفاوت برندهای فیات را تشریح می‌کنند.


برای مثال نمایشگاه Archistars معماری خودروها را برجسته کرده و در بخش prominently نیز یک لانچیا لامبادا قرار دارد که بنا به گفته‌ی فیات-کرایسلر اولین خودروی دنیاست که از ساختار یونی بادی استفاده می‌کند. همچنین بخش کانسپت و شخصی سازی شده نیز وجود دارد که در آن شاهد چندین خودروی سفارشی تحت تملک خانواده‌ی آنیلی خواهید بود.


دیگر بخش‌های این موزه روی مسابقات و طراحی تمرکز دارند. در این بخش‌ها می‌توانید فیات S61 1908، لانچیا آرلیا B20 و لانچیا D50 فرمول ۱ را ببینید. لانچیا استراتوس HF و فیات ۱۲۴ آبارث رالی نیز از دیگر خودروهای این موزه هستند.

نهایتاً در بخشی از این مرکز بسیار زیبا می‌توانید پروتوتایپ های طراحی آلفارومئو ۴C را ببینید که نشان دهنده‌ی نسخه‌ی گیراتر از ۴C می‌باشند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. یانکی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    به جز لانچیاها و چند مورد از فیاتها بقیه رو باید تبدیل به اهن کرد و ذوبشون کنن برا ساختن وسایل دیگه.فیات =کاسه توالت

    موافقم 0
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا