فیات

نسل جدید فیات پاندا الکتریکی خواهد شد

فیات قبلاً اعلام کرده بود نسخه‌ی تمام الکتریکی از نسل بعدی ۵۰۰ را از نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید خواهد کرد. حالا به نظر می‌رسد ایتالیایی‌ها ارائه‌ی نسخه‌ی تمام الکتریکی پاندای جدید را نیز در دستور کار قرار داده‌اند.


بنا به خبری که اوایل هفته‌ی جاری منتشر شده، انتظار می‌رود نسل جدید پاندا در سال ۲۰۲۱ معرفی شود و نسخه‌ی الکتریکی آن نیز دو سال بعد وارد بازار گردد.


درست همانند کانسپت چنتوونتی که فیات در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ رونمایی کرد، پاندای الکتریکی از مجموعه باتری‌های مدولار استفاده خواهد کرد تا قیمت خودرو پایین بماند. کانسپت یاد شده از قوای محرکه‌ی الکتریکی سود برده و مجموعه باتری آن را می‌توان ارتقا داد. با این کار مشتریان می‌توانند تا سه نوع مجموعه باتری کاراتر را پس از خرید خودرو درخواست داده و آن را متناسب با برد مدنظر خود سفارش دهند.


کانسپت موردبحث در صورتی که از مجموعه باتری با بیشترین ظرفیت استفاده کند محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت درحالی‌که یک ماژول آن برد ۱۰۰ کیلومتری ایجاد می‌کند.


نسل بعدی پاندا همچنین از ظاهر این کانسپت الهام خواهد گرفت. فیات برنامه‌های مفصلی برای کاهش تعداد نسخه‌های ۵۰۰ و پاندا داشته و می‌خواهد تولید خودروهای اسپورت بزرگ و لوکس را متوقف کرده و روی حمل‌ونقل شهری و خانوادگی تمرکز کند.


فیات پاندا در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی فروش ۱۰۵۵۳۴ دستگاهی داشته که نشان دهنده‌ی افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش است. این در حالی است که فروش مدل ۵۰۰ با افت ۹ درصدی به ۱۰۰۱۵۰ دستگاه رسیده است.

نسل فعلی فیات پاندا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی تو دل برو طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      و جدا از گیراتر شدن،
      بزرگترو جادارتر از پاندا هم بنظر میاد حداقل تو عکسها

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا