فیات

معرفی هاچبک جدید فیات تیپو اسپورت

فیات با امید به افزایش فروش خودروی ارزان‌قیمت تیپو اقدام به معرفی نسخه‌ی جدیدی از این محصول کرده است.


سال پیش شاهد معرفی دو نسخه از این خودرو با نام‌های تیپو میرور و تیپو استریت بودیم و حالا هم نوبت معرفی تیپو اسپورت فرا رسیده است. البته اجازه ندهید نام این خودرو شما را گمراه کند چراکه اسپورت بودن این خودرو تنها به کیت بدنه‌ی متمایز محدود شده است.

نسخه‌ی اسپورت تیپو که بر پایه‌ی نسخه‌ی ۵ درب تیپو S-Design شکل گرفته دارای سپر جلوی تیزتر، رکاب‌های جانبی متفاوت، اسپویلر سقفی بزرگ و سپر عقب جدید با دیفیوزری یکپارچه می‌باشد.


چندین قطعه‌ی مشکی براق همچون جلوپنجره، مه شکن‌ها، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی و پوشش آینه‌های جانبی نیز تکمیل‌کننده‌ی ظاهر این خودرو هستند. شیشه‌های عقب تیره و سقف مشکی سفارشی نیز به همراه رنگ بدنه‌ی قرمز جذاب باعث تمایز هرچه بیشتر تیپو اسپورت شده‌اند.


اگرچه برخی افراد با دیدن ظاهر این خودرو فکر خواهند کرد که با یک هاچبک داغ طرف هستند اما کابین آن شما را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. در این بخش شاهد صندلی‌های چرم و پارچه با دوخت‌های دوگانه هستیم که این روند در فرمان و دسته‌دنده هم دیده می‌شود. از جمله تجهیزات استاندارد تیپو اسپورت می‌توان به صفحه‌نمایش ۷ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو و… اشاره کرد. چراغ‌های جلوی بای زنون نیز به‌صورت سفارشی در دسترس هستند.


علاوه بر ارتقای بصری، فیات تیپو اسپورت دارای دو پیشرانه‌ی جدید است که خیلی داغ نیستند. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری بنزینی با قدرت ۹۵ اسب بخاری و نمونه‌ی ۱.۳ لیتری مولتی جت دیزلی با قدرت ۹۵ اسب بخار در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند. نمونه‌های ۱.۴ و ۱.۶ لیتری با خروجی‌های ۱۲۰ اسبی نیز قبلاً در اختیار بوده‌اند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    ای کاش چندتا عکس بیشتر یا حد اقل یه عکس خوب از داشبورد ماشین میذاشتین، و همینطورم یه قیمت پایه از این نمونه، که خواننده ی مطلب درک بهتری از اینکه گفته میشه این ماشین ارزونی هست داشته باشه و تو ذهنش بتونه با رُقبا مقایسه کنه..
    در کل اگه قیمت زیر 14هزار دلار با موتور 120 اسبی یا اون دیزلی در دسترس باشه، بنظر ماشین بدی نیست. هرچند که کلا فیات دوست نداریم ما زیاد : )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقن ما که دوس داریم
      اما شما رو نمی دونیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. farhad

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (134 ديدگاه)

      ایکاش فیات سوار میشدیم بعد میگفتیم دوست نداریم به جرات میگم سواریش خیلی بهتر از کره ای هاست که با به به و چه چه سوار میشیم. جهت اطلاع چون 4 سال رم زندگی کردم دارم میگم. موتور و اتاق نرم و استهلاک هم قطعا بیش تر از ماشین هایی که گفتم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۲۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        قطعا کمپانی و خودروی خوبیه که داره تو اتحادیه اروپا و خیلی کشورای دیگه فروش میکنه، من که نگفتم بده، فقط از نظر سلیقه ای گفتم..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. emad1990

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    یادمه ایران خودرو یه نمونه رو با پلاک ازمایشی اورده بود ایران و میخواستن مذاکره کنن برای قیمت و بقیه چیزاش
    خیلی دور نه همین پارسال…..
    در عرض 2سال همه چی عوض شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی آقا

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (572 ديدگاه)

    این رقیب تندر و لوگان و سیمبله. دیگه خودتون ته ماجرا رو بخونید…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا