فیاتکرایسلر

استفاده از گیربکس 8 سرعته ZF در محصولات فیات-کرایسلر

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به توافقی با شرکت مشهور ZF برای استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک این شرکت در محصولات دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک خود دست یافت.


این گیربکس از درایو الکتریکی یکپارچه استفاده کرده و تقریباً در تمامی محصولات این خودروساز با طراحی جلویی-طولی بکار خواهد رفت. گیربکس موردبحث می‌تواند در خودروهای پلاگین هیبریدی هم بکار رود و اگرچه فیات-کرایسلر هنوز نام مدل‌هایی که از این گیربکس استفاده خواهند کرد یا نگفته اما انتظار می‌رود برخی از خودروهای بزرگ این شرکت از آن استفاده کنند.


تولید گیربکس جدید ZF با کد ۸HP از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد و تولید آن در آلمان صورت خواهد گرفت. این گیربکس در آینده در کشورهایی همچون آمریکا و چین نیز تولید خواهد شد. پیش از این، مدل‌های قبلی گیربکس ۸HP روی خودروهای آلفارومئو و کرایسلر استفاده شده‌اند.


مدیر اجرایی ZF گفته است:

ما از اینکه توسط فیات-کرایسلر به عنوان تأمین‌کننده جهانی گیربکس انتخاب شده‌ایم خوشحالیم. این دومین سفارش بزرگ ما برای گیربکس جدید ۸ سرعته بوده و استراتژی ما برای تمرکز روی خودروهای پلاگین هیبریدی را به عنوان راه‌حلی روزمره و به منظور توسعه‌ی محصولات جذاب تائید می‌کند.

ZF می‌گوید این دومین سفارش بزرگ تاریخ خود بوده و تنها سه ماه پس از سفارش بزرگ ب‌ام‌و برای استفاده از جدیدترین نسل گیربکس ۸ سرعته خود صورت می‌گیرد. گزارش‌های غیر رسمی رقم قرارداد ZF و FCA را بین ۱۷ تا ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده‌اند.


برخی از خودروسازان بجای استفاده از گیربکس‌های دوکلاچه به استفاده از محصولات ZF روی آورده‌اند. برای مثال ب‌ام‌و نسل جدید M5 را تنها با گیربکس ۸ سرعته مبدل کانورتر ZF عرضه می‌کند. نه تنها گیربکس این شرکت ارزان‌تر بوده بلکه قابلیت اطمینان بالاتری داشته و به سادگی می‌تواند قدرت و گشتاور اکثر پیشرانه‌های توربوی کنونی را هندل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهراد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    ZF شرکت نامی و پیشرو و مطمئن صنعت گیربکس ،
    یادش بخیر خیلی سالها پیش وقتی مجله ماشین می‌خوندم داخلش نوشته بود فلان ماشین با گیربکس ZF ، فکر میکردم zf یه مدله گیربکسه مثل دستی یا اتومات و … نمی‌دونستم اسم شرکت سازنده گیربکسه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. L-H-P-TT

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    پاراگراف اخر این مطلب همه چیزی رو که مشتری بخاد رو میرسونه ……
    در حال حاظر از دید من و بدون در نظر گرفتن هزینه هاش بهترین گیربکس دنیا بین محصولات کارخونه ای به پورش تعلق داره PDK ، اصلا لامصب سرعت شیفتش خیلی بالاست …..
    ولی در کل بین تمامی محصولات کارخونه ای و غیر کارخونه ای هیچ گیربکسی به پای خانواده ی سکوئشنال (خطی یا سگی هم بهش میگن ) نمیرسه ……
    هم رانندگی باهاش جذابه ، هم بسیار درگیره با رانندس هم ماکزیمم گشتاور قابل تحملش بالاست ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ضمن عرض ادب
    خدمت تمام سروران عزیز حاضر در این مبحث عرض کنم ک دو تا گیربکس مطرح دنیا را ک تا نداره فراموش کردین
    نمی دونم شما چرا بد اخلاقی و کم محبتی می فرمایید و از این دوتا گربکس بی نظیر دنیا حرفی به میان نمی ارید
    بله گیربکس وحشتناکه پراید ، ساخت سایپا و پژو ساخت ایران ولرو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا