لامبورگینی

چرا لامبورگینی اوراکان اوو پسوند LP را از دست داد؟

لامبورگینی اوراکان اوو ۲۰۲۰ که همین چند هفته پیش رونمایی شده دیگر از پسوند LP استفاده نخواهد کرد. لامبورگینی در زمان معرفی این خودرو به موتور ترند گفته که حذف این پسوند مشهور که سابقه‌اش به خودرویی همچون کانتاش بازمی‌گردد باعث کاهش گیجی و بهبود تشخیص برند می‌شود. این موضوع مخصوصاً به خاطر استراتژی حضور بیشتر در سراسر جهان و فروش بیشتر در کشورهایی همچون چین بسیار مهم است.


البته این در حالی بوده که حفظ مالکیت معنوی نام‌ها در سراسر جهان کار بسیار سختی بوده و به همین دلیل است که خودروسازان دیگر همچون مرسدس و ب ام و از نام‌گذاری ترکیب شماره و حروف استفاده می‌کنند. هرچقدر نام یک خودرو خاص‌تر باشد حفظ حقوق معنوی آن در سراسر جهان راحت‌تر خواهد بود. این حرکت برای لامبورگینی توجیه داشته حتی اگر معنی آن دور شدن از تاریخچه‌ای چند ده‌ساله باشد. این کار بهتر از روبرو شدن با چالش‌های بزرگ‌تر جهانی در رابطه با حقوق معنوی نام‌ها می‌باشد.

پسوند LP لامبورگینی در زبان انگلیسی به معنی “طولی و عقبی” می‌باشد. واژه‌ی طولی نشان‌دهنده‌ی وضعیت پیشرانه در خودرو (دماغه به سمت دم) بوده و البته واژه‌ی عقبی هم نشان می‌دهد پیشرانه پشت راننده قرار گرفته است. اعداد پس از پسوند LP هم به قدرت خودرو اشاره داشته و عدد آخری نیز به سیستم دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک دلالت دارد. عدد ۲ نشان‌دهنده‌ی انتقال نیرو به چرخ‌های عقب بوده درحالی‌که مدل‌های چهار چرخ محرک عدد ۴ را نشان می‌دهند. در کل با این تفاسیر شاهد معرفی خودروهایی همچون آونتادور LP710-4 و اوراکان LP550-2 بوده‌ایم.


اگرچه طرح نام‌گذاری جدید لامبورگینی اوراکان اوو برخلاف پیشینیان بوده اما این کار در صورت جدیت ایتالیایی‌ها برای ساده‌سازی نام‌ها توجیه‌پذیر خواهد بود. پس از مسن‌تر شدن اوو و تولید نسخه‌های قوی‌تر، این سؤال پیش می‌آید که خودروی بعدی از چه نامی استفاده خواهد کرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    عکس اولی و دومی آدمو دیوونه میکنه،لامبورگینی واسه هوراکان اوو سنگ تموم گذاشته،ظاهر خشن تر و تیزتر،قدرت و گشتاور بیشتر، شتاب و تاپ اسپید بالاتر،کابین با کیفیت تر و با تکنولوژی بیشتر،داون فورس بیشتر،سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب،سیستم بازیابی داده های رانندگی و کلی پیشرفت دیگه که باعث میشه هوراکان اوو واسه برادر بزرگترش اونتادور هم یه رقیب محسوب بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (755 ديدگاه)

      آره دقیقا
      فقط کاش گرافیک داخل چراغ جلورو هم تغییر میداد که نور علی نور بشه
      هرچند مالکای خوش سلیقه میتونن براحتی ببرن پیش یه کننده و تغییرش بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    زیبا ترین لامبورگینی که تا حالا تولید شده
    عاشق رینگ های استثناییش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (435 ديدگاه)

      شرکتای دیگه باید بیان طراحی رینگشونو به لامبورگینی بسپارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سورنا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    لامبورگینی باشه تو اصن بگو کوفت باشه دیگه lp جای خو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نامگذاری قبلیشم ساده بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا