لامبورگینی

بازتاب رونمایی از لامبورگینی ایرانی در سایت‌های خارجی

چندی پیش در نمایشگاه خودروی تبریز از یک لامبورگینی ایرانی پرده‌برداری شد. این خودرو یک لامبورگینی مورسیه‌لاگو SV یا سوپر ولوچه است که توسط تیمی از متخصصان ایرانی از طریق مهندسی معکوس مشابه‌سازی شده است. به گفتهٔ «مسعود مرادی» طراح و سرپرست این تیم، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل‌سازی و ساخت این لامبورگینی ایرانی طی مدت ۴.۵ سال توسط گروه متخصص شانزده‌نفری انجام گرفته است. این خودرو تا حد امکان مشابه نمونهٔ اصلی ساخته شده و حتی قطعاتی مانند شیشهٔ جلوی آن متعلق به مورسیه‌لاگوی اصلی است که از یک شرکت اروپایی خریداری شده است.

همچنین گفته شده این لامبورگینی ایرانی با ۴.۷۱ متر طول، ۲.۶۰ متر عرض و ۱.۱۴ متر ارتفاع، دقیقاً هم‌اندازهٔ مورسیه‌لاگو است ولی این اعداد با ابعاد خودروی اصلی اختلاف دارند. در سینهٔ این ماشین نیز بجای پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 مورسیه‌لاگو، موتور ۳.۸ لیتری V6 متعلق به هیوندای جنسیس کوپه قرار گرفته که ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته انتقال پیدا می‌کند. البته گفته شده محفظهٔ موتور خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان قرارگیری پیشرانهٔ اصلی دوازده سیلندر در آن وجود دارد. این مورسیه‌لاگوی ایرانی با تکیه بر پیشرانهٔ هیوندای اما می‌تواند به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بدنهٔ این لامبورگینی از کامپوزیت ساخته شده و در آن از بهترین متریال روز دنیا استفاده شده است. همچنین در ساخت برخی از قطعات موتور و همین‌طور اسپویلر عقب، فیبر کربن هم بکار رفته است.

کابین این خودرو اما نمای بسیار ساده‌ای دارد که شباهت چندانی با کابین مورسیه‌لاگو در آن دیده نمی‌شود. بااین‌حال به‌طورکلی ساخت این لامبورگینی مورسیه‌لاگو با جزئیات ظاهری بسیار شبیه به نمونهٔ اصلی توسط یک تیم کوچک ایرانی حرکت مثبت و قابل‌تحسینی محسوب می‌شود. ساخت چنین خودرویی در ایران آن‌قدر جلب‌توجه کرده است که حتی سایت‌های خارجی مثل CarScoops هم به آن پرداخته‌اند که در نوع خود رویداد جالبی محسوب می‌شود. به همین دلیل اقدام به ترجمهٔ این مطلب کرده و در ادامه می‌توانید برگردان فارسی مطلب CarScoops در مورد این لامبورگینی ایرانی را ملاحظه کنید.

تولید لامبورگینی مورسیه‌لاگو در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید اما این سوپراسپرت ایتالیایی در بعیدترین مکان یعنی ایران بازگشته است. این خودرو یک نسخهٔ مهندسی معکوس از لامبورگینی مورسیه‌لاگو SV است که توسط یک شرکت ایرانی در تبریز ساخته شده است. سرپرستی پروژهٔ ساخت این رپلیکا (به خودروهایی که مشابه نمونه‌های اصلی ساخته می‌شوند Replica میگویند) به عهدهٔ «مسعود مرادی» بوده است. به گفتهٔ وی، این پروژه چهار سال پیش آغاز شده و او و تیمش کار بازگرداندن مورسیه‌لاگو به زندگی را آغاز کردند؛ اما به گفتهٔ مرادی، هیچ زمانی برای آزمایش این خودرو صرف نشده و به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب، آزمایش سرعت نیز با آن انجام نگرفته است.

به نظر می‌رسد شاسی این خودرو بر اساس یک نمونهٔ توسعه‌یافته توسط لامبورگینی ساخته شده و خودرو با استفاده از داده‌های سازندهٔ اصلی از نو ساخته شده باشد. هرچند ممکن است این خودرو با استانداردهای لامبورگینی تطابق نداشته باشد اما مطمئناً در ظاهر بسیار به مورسیه‌لاگو شبیه است. مرادی گفته است که ابعاد این رپلیکا هم‌اندازهٔ نسخهٔ اصلی است و در آن از اجزاء کامپوزیتی استفاده شده است. بااین‌حال به گفتۀ سازنده، هیچ‌کدام از قطعات خودرو متعلق به مورسیه‌لاگوی اصلی نیستند. در محفظهٔ موتور این رپلیکا هم بجای موتور V12 لامبورگینی، پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 لامبادا قرار گرفته است. هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات عملکرد این خودرو وجود ندارد اما به گفتهٔ مرادی، این مورسیه‌لاگو می‌تواند به‌راحتی به سرعتی بیش از ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

استفادهٔ از پیشرانهٔ هیوندای در این خودرو نه‌تنها عجیب نیست بلکه مزیت‌هایی را هم به همراه دارد زیرا همان‌طور که مرادی توضیح داده است، این لامبورگینی به‌راحتی قابل تعمیر است و بسیاری از تعمیرکارها می‌توانند اقدام به سرویس آن کنند. وی همچنین اشاره کرده است که در آینده امکان نصب موتورهای دیگری هم بر روی این خودرو وجود دارد؛ زیرا محفظهٔ موتور آن فضای کافی برای نصب موتورهای بزرگ‌تر را دارد. او به جزئیاتی دراین‌باره اشاره نکرده اما گفته است که پیشرانه‌های جدید این رپلیکا می‌تواند نمونه‌های V8 یا V10 باشد. فعلاً اطلاعات دیگری از این لامبورگینی ایرانی در دست نیست اما مرادی گفته است که اگر تقاضای کافی برای آن وجود داشته باشد می‌تواند سالانه بین ۵۰ تا ۱۵۰ دستگاه از آن‌را تولید کند. البته اگر لامبورگینی مجوز چنین کاری را ندهد می‌تواند به‌صورت قانونی ایرانی‌ها را از ساخت آن منع کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Anarsh

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به طور مثال شبیه کفش نایکی فِیک در بازار منیریه با قیمت 38 هزار تومن شده ، البته با کفی تمام لاستیکی .

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      درسته به پای هایپراسپرت 2018 سایپا ( روهام ) نمیرسه ، دیگه ببخشید به بزرگی خودتون

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. Reza

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        آقای مسعود مرادی ،

        سنی دییلر سنی دییییلر
        سنی دییلر سنی دییییلر

        جان جان سنی سنیی سنیییی سنی سنیی سنیییی

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      Anarsh در بیابان لنگ کفش هم‌ غنیمت هست.نکه بازار خودروی ایران پر از انواع سوپر اسپورت هست که بخواهیم به این خودروها در کشوری مثل ایران ایراد بگیریم.
      به نظرم اجازه تولید انبوه بدن خیلیا ازش استقبال میکنن کم نیستن ادمای تو ایران که حاضر هستن برای این چنین ماشین های پول بدن هرچند اصل هم نباشه ولی ادامه این فعالیت ها باعث میشه که بخش خصوصی به این جوونا کمک کن که به تدریج با طرح اصلی خودشون وارد دنیای سوپر اسپورتها بشن

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. سروش

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (176 ديدگاه)

        عزیز من تولید این ماشین که ی دونه‌ست فرق داره با تولید انبوه و فروش به مردم. این کار غیر قانونیه

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. مزدا

          ۲۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2034 ديدگاه)

          اقا سروش مقاله رو بخونی اقای مرادی گفته میتونیم ۵۰ تا ۱۵۰ عدد در سال تولید کنیم اگه اجازه بدن.خدا رو چه دیدی شاید شرکت لامبو اجازه داد

          موافقم 0
          مخالفم 2
  2. Reza

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    یاشا آذربایجان یاشا

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. یاشار اسدی

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      یاشاسین آذربایجان….یاشاسین تورک قارداشلاریم….یاشاسین ایران

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Sami

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اینجا یه سایت فارسی زبانه.نه ترکی

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. یاشار اسدی

          ۲۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (104 ديدگاه)

          متاسفانه تو ایران اصلا سایت ترکی زبان نداریم….اینو هم بدون که تو ایران علاوه بر فارس ها…ترک کرد عرب بلوچ لر و دیگر قوم ها هستند…جمعیت فارس زبانان ایران کمتر از جمعیت نصف ایران هست

          موافقم 4
          مخالفم 4
  3. Kasra

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (84 ديدگاه)

    که چی؟
    خدایی این کار یک “که چی؟” بزرگ داره . یعنی میخواستید بگید ما هم میتونیم لامبورگینی بسازیم؟
    تنها دلیلی که واسه ساخت این اسباب بازی به فکرم میرسه اینه که یه عده تو کف لامبورگینی بودن و از سر بیکاری اینو ساختن وگرنه میخوای با لامبوی اصلی رقابت کنی؟ میخوای تن فراری رو بلرزونی؟ میخوای صنعت پیشروی ایران رو به رخ اروپایی ها بکشی؟
    آخه که چی که رفتی یه کپی بی ا‌رزش از مورسیه لاگو ساختی؟

    موافقم 8
    مخالفم 15
    1. Reza

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      چرا داری جوش میاری اقا kasra
      اگه میتونستین تو این 40 سال میساختین دیگه ، به جاش *** داخل صنعت خودروسازی پیشرفت که هیچ پسرفت هم کردین. چرا آخه تاصب .

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. ۹۱۷

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (310 ديدگاه)

        ول کن رضا جان اینا همونایین که زیر پستای ماشین چینی مینویسن ایران اینم نمیتونه بسازه بعد میان اینجا حرف اضافه میزنن

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. Reza

          ۲۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          فدایی داری داداش 917

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. kasra

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (84 ديدگاه)

        داداش حالت خوبه اصلا معلوم هست چی میگی؟ کی گفت ماشینای ایرانی خوبن؟ کی گفت پیشرفت کردیم؟ سر ظهر بیدار شدی با چشمای نشسته اصلا نخوندی چی نوشتم بعد میای اظهار فضل میکنی؟ فکر نکنم اصلا حرفت به حرف من ربطی داشت. دوباره بخون چی نوشتم بعد بیا از گنجینه پربار دانستنی هات برامون تعریف کن.

        فکر کنم داشتی خواب میدیدی با مدیرعامل سایپا بحثت شده بعد اومدی جوابشو به من میدی ههههههه (دلیل دیگه ای برات حرفا پر مغزت متصور نیستم)

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Reza

          ۲۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          تو گفتی که این یه اسباب بازی هستش دیگه درسته؟
          منم میگم شما چرا تو این 40 سال یه کپی از خودرو های حالا نه سوپراسپرت خودرو های ژاپنی میدادین .
          به قول دوستمون یه مجسمه ساز اول از مجسمه های دیگه کپی میکنه بعد میاد خودش استادکار میشه دیگه.
          بابا همین خودرو های چینی رو هم با 20 یا 15 درصد داخلی سازی دارین مونتاژ میکنین.

          منظورم از شما خودرو سازی کشور هستش اشتباه نکن.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. کوروش

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      روزانه هزاران نفر از طرح ها و علوم ما قبل خودشان استفاده می کنند کپی می کنند و … این بنده خدا هم نگفته این مثل خود لامبورگینی است یا بهتر و هر چی ، اگر استفاده اقتصادی بکند بله بد هست ولی تا همین جا رو باید تمجید کرد چون صرفا این کار حتی قالب زدن بدنه هم نیاز به کار مهندسی زیادی داره که علاقه این کار رو توجیه می کنه بخصوص که در خود اروپا طرح های بسیار مسخره و ضعیف تر ازین اجرا شده که حتی یکبار هم روشن نشدند اما بسیار تمجید شدند.
      حالا بنظرم این بنده خدا باید بر اساس این طرح خودش یک طرح اختصاصی حتی بسیار ابتدایی تر ازین رو کلید بزند شاید بتواند بصورت سفارشی تولید کند و جایی در ایران پیدا کند

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. Amir

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      دوست عزیز با عرض شرمندگی اما ظاهرا شما ذوق و سلیقه دیگران رو درک نمی کنی این کار اگر در پیشرفته ترین کشور جهان هم انجام می شد بازتاب خیلی گسترده ای می داشت چون که اصلا ساده نیست و زحمت زیاد میخواد این به قول شما اسباب بازی حاصل کار چند جوونه خوش ذوقه که امکانات لامبورگینی رو نداشتن و دست سازه.شما به بزرگیت ببخش کم و کسری هاش رو!

      موافقم 4
      مخالفم 2
    4. دانیال

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (134 ديدگاه)

      فکر می کنم هیچی از علم مهندسی نمی دونی، اول اینکه بتونی عین اون با همون جزییات در بیاری اصلا کار ساده ای نیست کلی محاسبات و طراحی می خواد، دوم مواد بکار رفته، ترکیب اونها و نصب که به صورت دقیق جایگذاری شه کار بسیار سختیه. دقت کن ایران خودرو تو این همه سال شاسی پژو برداشته بدنه رو کرده سمند بعد با تغییرات بدنه دوباره کرده دنا، حالا طراحی بدنه دنا سخته یا این لامبورگینی؟ ایران خودرو با اون وسعت اینها همش 16 نفر. بماند که میگن فیبر کربن و … هم داشته. اصن اینکه بتونن شاسی و بسازن و موتور سوارش کنن این هم خودش کم کاری نیست.

      موافقم 5
      مخالفم 1
    5. Kasra

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (84 ديدگاه)

      باور کن من نه مدیرعامل و نه وکیل این فرغون سازا هستم‌ و نه هیچ علاقه ای بهشون دارم و هیچ وقت هم ماشین ایرانی نخریدم.
      پس برو این حرفا رو به خودشون بزن نه به من.
      (حالا دوباره بگو چرا بعد ۴۰ سال پراید ۱۲ سیلندر نمیسازی?)

      موافقم 1
      مخالفم 4
    6. مزدا

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      اگه جووانان یه کشوری همینو میساخت کلی براش به به چَه چَه میگفتید حالا بچه های ایرانی ساختن حرصتون در اومده.تو خودت نمیتونی اسباب بازی لامبو رو بسازی بعد میای واسه این ایراد میگیری

      موافقم 8
      مخالفم 2
    7. نوید جهرمی

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      جواب که چی میشه: قدم اول رو برداشتن. الان اگه بخوان یه ماشین کامل تولید کنن با طراحی خاص خودشون میتونن. بدنه سازی، داخلی خودرو، شاسی و زیربندی همه رو بلدن. فقط میمونه موتور که نیازی به ساختش نیس و میشه از موتورهای پرطرفدار بازار با تیونینگ خاص خودشون استفاده کنن.
      کار کمی نبوده. کیفیت کار خیلی بالاس و واقعا زحمت کشیده شده. یه خودروساز نه. یه گروه 16 نفره این کارو کردن که ثابت کنن ما میتونیم.
      ننگ به خودروسازامون که فقط بودجه های مالی و جانی صرفشون شد و خروجیش شده اینی که هستن.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  4. حسین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    خسته نباشید بشون میگم! کار زیبایی شده . (البته باید توضیح بدهند شاسی ، سیستم تعلیق ، داشبورد و … چطور ساخته شده و سیستم ضدواژگونی و … دارد؟)
    اما تو کشور های دیگه این خودرو ها توقیف و نابود میشه چون کار خلافی هست!
    تو همین سایت پدال چندبار راجب خودرو های رپلیکا و برخورد باشون مطلب گذاشته شده!
    اون وقت ما خیلی شیک و رسمی رونمایی میکنیم و سالانه 50 عدد هم میخواهیم تولید کنیم؟؟
    اگر همین کار را یک شرکت چینی میکرد همه بش توهین نمیکردن در همین سایت پدال؟ نمیگفتیم ابرو لامبورگینی را بردید؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. سامان اذری

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    مسعود مردی یکی از دوستای دوستم هست
    دوستم از 4 سال پیش میگفت که دوستم قراره لامبو بسازه
    اینم بگم.که اینا اون خرجی که کردن برا ماشین کمتر از یک میلیارد بود
    ولی تو سایتها 3 میلیارد میگن
    و اینکه میگفت اگه بکوب روش کارمیکردن تو 2 سال تموم میشد ولی چون منبع درامد نداشتن مجبوربودن نیمه وقت کار کنند تا هزینه اسن پروژه تامین بشه
    دتخلش هم.تقریبا میشه گفت همون مورسیه لاگو هست عکسهاشو تو نت ببینید دقیقا کپی همه
    و اینکه واقعا خیلی تنیز ساختن شما فقط به درزهای بدنه نگاه کنید
    مونتاژش خیلی دقیق انجام شده
    گیرباکسشم zf المان بود
    و گفته این ماشین رو ساختیم چون نمونش و عکسهاش تو دنیا هست و میخواستیم خودمونو بسنجیم ببینیم یه محصول ناب رو تا چه حدی میتونیم مثل خودش بسازیم
    بعدا از این پروژه قصد دارن یه مدل ایرانی از خودشون بسازن از اینم بهتر
    دمشون گرم
    خسته نباشند بخدا
    باعث افتخاره

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ببخشید اینا مونتاژ کردن یا قطعات رو هم خودشون تولید کردن؟ چون به نظر آسون نمیاد تولید پنل های بدنه و شیشه های جلو و عقب و چراغ ها. مونتاژ و کیفیت رنگش واقعاْ خوبه. داخلش هم تقریباْ شبیه شده. به نظرم با این اوضاع اقتصادی خوب تونستن با یک میلیارد جمعش کنن (مخصوصاْ با گیربکس زد اف و رینگ و لاستیک اوریجینال). الآن ایران خودرو و سایپا برای تغییر یه چراغ ده ها و حتی صدها میلیارد بودجه اختصاص میدن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. یاشار اسدی

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (104 ديدگاه)

        تمامی قطعات رو خودشون تولید کردن….بجز شیشه ها و فیبر کربن

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. سامان اذری

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        بله فرامرز جان حتی چراغهاشونو.هم حودشون تولید کردند
        تو نت بزنید مسعود مرادی برنامه حالا خورشید رشیدپور مصاحبه اش رو میبینید

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. فرامرز

          ۲۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          ممنون. پس کارشون واقعاْ تحسین برانگیزه. فکر کنید اگه یه شرکت بزرگ حامی این گروه بود و نیرو به اندازه کافی داشتن میتونستن تو این چهار سال نه تنها رپلیکا بلکه پلتفرم تولید کنن و الآن دانش و مهارت لازم برای ساخت یه سوپرکار ملی رو داشتیم

          موافقم 2
          مخالفم 1
  6. gh.ramak

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    احسنت به هنرمندای گل
    یه مجسمه ساز بارها یک یا چند مجسمه را کپی میکنه تا مجسمه ساز بشه . وقتی که موفق شد دیگه یه جورایی استاده و می تونه مجسمه خودشو بسازه . خب نظر من اینکه کسی که امروز به این زیبایی الگو برداری کرده انشا الله حتما فردا ماشین خودشو بسازه و من منتظر اون روز می مونم .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. یاس ی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    خسته نباشید به آقای مرادی و همکاراشون، کار سختی هستش واقعا.
    رونماییش برای من جالب بود، اولین فیلم از رونماییش را دیدم فکر کردم بندگاه خدا سر لختن و شاید فیلم مال این قضیه نیست، ولی وقتی فیلمها ی دیگه ای ازش دیدم متوجه شدم که ی کوچولو حجاب دارن بندگان خدا.
    البته بنده هیچ مشکلی با نوع پوشش هیچ کس ندارم و از نظر من به کسی مربوط هم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      خوب آقا یاس ی زمونه داره عوض میشه دیگه نکنه انتظار داشتی با چادر بیان رونمایی کنن خخ، یا چند تا مرد سیبیلو قیصری بیان از خودرو رونمایی کنن بعدش همه بیان باهاشون سلفی بندازن.

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Sajjad

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      کلا دنیای جدید بشر داره به سمت کالا شدن بانوان (برای شو های تبلیغاتی و…) میره و خیلی از خانم ها از این جهت گیری رضایت دارند!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  8. سروش

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    کارشون قابل تقدیره . این همه هزینه شده کاش بجای کپی دقیق لامبو حداقل ی تغییراتی انجام میدادن. اونموقع هیچکس نمیتونست بهانه بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      نه سروش جان تغییرات بدن که میشه لامبورگینی مشهد که اصلاً به چشم نمیاد.
      کپی کاری باید دقیق دقیق باشه تا هیچ فرقی با نسخه اصلی نداشته باشه که همه کیف کنن .

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سروش

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (176 ديدگاه)

        اقا رضا منظورم اینه که بجای ساخت لامبو ی طراح به اکیبشون اضاف میکردن و ی ماشین جدید خلق میکردن. بنظرم اگه طرحش هم خوب از اب در نمیومد بازم ارزشش از این ماشین بیشتر بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ناشناس

          ۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          مثل طراحی که ایران خودرو با هزینه معادل یک میلیاردلار آن زمان برای طراحی سمند کرد بله ارزش این ماشین هیچ وقت به پای سمند نمیرسد با طراحی بدنه انگلیسی و موتور پژو فرانسه مردانی از فارس (پارس) آن را در اختیار خواهند گرفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کاره قشنگی انجام دادن

    موافقم 0
    مخالفم 2
  10. Khosrow

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ( محفظهٔ موتور خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان قرارگیری پیشرانهٔ اصلی دوازده سیلندر در آن وجود دارد ) — مطمئن شدم دروغه / اینجا فقط اسمبل شده اونم شاید / به جزییات دقت کنید / لای درزه بین کاپوت و گلگیر مو نمیره / و تا دایمنشن اصلی رو نداشته باشی امکان نداره / به خفن ترین تیون کارای دنیا هم بدی نمیتونن عینا در بیارن / همه اجزا رو خریدن از اینور و اونور جمش کردن اینجا / کاش راست بود ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      اره اره اقا Khosrow ، شما راست میگی ، واقعا که
      نگفتن که میخواییم یه موتور 12 سیلندر لامبورگینی روش بزاریم ، گفتن میتونیم به خاطر 2 سرنشین بودن و خالی بودن قسمت عقبی از موتور های بزرگ 8 یا 10 سیلندر استفاده کنیم.
      کلا انقدر خودرو ندیدین که اصلا نمیتونین فرق بین نسخه اصلی رو با فیک تشخیص بدین.

      اصلا آقا شما باور نکن ، وقتی چندسال دیگه نسخه های دیگر رو رونمایی کردن ببینم دوباره همین حرف هارو میزنین.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Khosrow

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        اقا رضای باحال ..

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. Reza

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      تازه مگه کار تیونینگ ها ساختن خودرو هستش؟
      تیونینگ ها فقط روی بدنه و موتور تغییرات ایجاد می کنن تا با نسخه اصلی متمایز باشه.
      الان اگه منصوری بخواد نمیتونه یه خودرو فسقلی طراحی کنه ؟ فقط مشکلشون اینجاست که باید یه طراحی رو پدید بیارن که این کار خودش زمان بیشتری میخواد. وعلا شما یه خودرو رو بیاری بزاری جلوی یه تیونینگ بگی از روش کپی کن به سادگی هر چه تمام تر این کار رو میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  11. سام

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    کار این تیم عالی و مایه افتخار تک تک ایرانیان است و این لامبورگینی ایرانی به نظرم یکی از بهترین خودروهای رپلیکا در جهان است،حتی بعید است چینی ها هم با آن امکانات عظیم خود بتوانند خودرویی با این دقت و با مونتاژی چنین عالی بیرون بدهند. …اما نکته ای که جای تعجب دارد مواجهه بی رحمانه و تا حدی عقده دار و از روی حسادت افرادی است که تا دیروز برای امثال آقای آرین به به و چه چه می کردند ولی حالا ناجوانمردانه به آقای مرادی طراح این خودرو حمله می کنند!…نمیشود استاندارد دوگانه داشت و برای آرین کف زد و به مرادی فحش داد.اگر مرادی دروغگو و شیاد است پس حتما آرین هم یک دروغگو و شیاد است! خودم شاهد بودم که مجری ابله و بی سواد صدا وسیما هم این خودرو را مسخره می کرد که برای من خیلی جای تعجب داشت.مگر خدای نکرده مرادی کار بدی کرده است که از وقت و زندگی خود زده و یک اثر هنری را برای ایران بیرون داده است؟ نکند بعضی ها با ایران و ایرانی مشکل دارند که چنین به مرادی حمله می کنند.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Reza

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      گل گفتی سام داداش

      موافقم 0
      مخالفم 1
  12. " swedish arrogant tiger"

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بعضی ها میگن چرا اینکارو کرده؟کاری به اون ندارم
    واقعا کار جالبیه بنظرم دمش گرم تو این شرایط و…
    نمیدونم یه حس امیدواری به خودم داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سروش

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    به این نتیجه رسیدم که کامنتها و لایک های پدال شبیه انتخابات شورا هاست. همه بجای انتخاب فرد لایق میرن به فک و فامیل یا کسی از طایفه خودشون رای میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Radison

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خب شبه لامبورگینی ساخته که چی؟ ینی‌ تو چهار پنج سالی که صرف این ماشین شده نمیشد خودشون یه خودرو طراحی کنن؟ احتمالا پول زیادی داشتن نمیدونستن چجوری خرج کنن
    تولید انبوهش هم کاملا غیرقانونیه طبق قانون کپی رایت فکرکنم. اگه لامبورگینی شکایت کنه احتمالا این آقای مرادی باید غرامت بده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      آقا Radison ما تو 4 سال اینو ساختیم ، شما تو 40 سال چی ساختین؟ سایپا 111 یا رهام ، یا بنجل های چینی که با 15 درصد بومی سازی دارین میسازینش.
      در ضمن 670 sv مال سال 2009 هستش که از روش 9 سال گذشته و چون یک نمونه هستش و نمیخوان به تولید انبوه برسونن پس نمیتونن شکایت کنن .

      شما یه تحقیق درباره ماهیندرا هندی که کپی چیپ رو میسازه به تولید انبوه هم رسونده ، وقتی آمریکا ازش شکایت کرد به هیچ نتیجه ای نرسید و ماهیندرا همچنان داره تولید میکنه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  15. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کار قشنگی انجام دادن ولی ما یه ذره زیادی در موردش جو میدیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      جو دادن و جوگیر شدن از صفات بارز ایرانیان است…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  16. ali

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اگه حتی این لامبورگینی هم تمام قطعاتش اصل باشه بازم به قیمت رهام نمی رسه معلوم نیست می خوان چند میلیون برای این رهام قیمت بزارن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    تو بازار ما که حتی ۱ خودروی سوپر اسپرت هم نیست اما علاقه به اون بین مردم و دوستداران خودرو زیاده،
    حداقل حضور کپی دقیق این خودروی خارج شده از خط تولید لامبورگینی رو هم میشه به فال نیک گرفت
    به امید اینکه با اقبال مردم بهش،
    فضا برای حضور باقی خودروهای این کلاس باز بشه
    امیدوارم روزی اصلشون هم با قیمتهای واقعی به بازار ما بیاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. mohammad ata

    ۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داخلش نسبت به بیرونش جوریه انگار قیمه هارو ریختن تو ماستا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. منصور

    ۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه روس اولین کسی بود که لامبورگینی کانتاچ با المینیوم ساخت و تنها فرقش با نمونه اصلی موتورش بود اونم موتور هشت سیلندر کوروت بعد خیلی چینی ها یه سری کپی ساختن ولی در کل این یه کار شخصی هست دلشون خواسته بسازنش در نظر اشته باشید میتونستند یه دست دومش بخرن ولی خواستن بسازن دیگه چرا یه عده میان موضوع سیاسی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کسی هست که منو کمک کنه مشاوره بگیرم این مدل فیک بودنش مشکلی نیست کجا باید بدم یه دونه برام بسازن هزینش چقدر میشه . یا جایی دیگه هسته ک طراحی کنن اینو تو ایران حداقل قیمتش چند میفته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا