لامبورگینی

بررسی کامل لامبورگینی آونتادور S، این جنگنده جذاب ایتالیایی!

برجسته، بی‌رحم و فوق‌العاده سریع… آونتادور S همان پرچم‌داری است که باید باشد…


لامبورگینی آونتادور که پرچم‌دار این برند مشهور ایتالیایی است با شاسی کربن کامپوزیتی و پرفورمنس دیوانه‌وار خود تمامی مرزها را جابجا کرده است. آخرین ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی سنتی لامبورگینی قطعاً همانند کانتاش کلاسیک روی دیوار تمامی ماشین بازها جا خوش کرده است.


این خودرو به جنگ رقبای تمام‌عیاری همچون پاگانی زوندا، استون مارتین DBS و فراری ۵۹۹ GTO رفته است. خودروی موردبحث دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و به سیستم آئرودینامیک فعال و ترمزهای سرامیکی مجهز است. پرفورمنس آونتادور عالی بوده و ظاهر آن را از فرسنگ‌ها دورتر می‌توان تشخیص داد. به خاطر داشته باشید که آونتادور در سال ۲۰۱۷ جای خود را به مدل S داده است. این نسخه ۴۰ اسب بخار قوی‌تر بوده و به سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مجهز شده است.

  • پیشرانه‌ها، پرفورمنس و سواری (۴ ستاره از ۵ ستاره)


همان‌گونه که انتظار می‌رود، لامبورگینی آونتادور S پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد. با استفاده از لانچ کنترل که حالت Thrust نامیده می‌شود، شاهد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای خواهید بود. حداکثر سرعت این سوپرکار نیز ۳۴۹ کیلومتر در ساعت می‌باشد. اگر به همین حد قانع نیستید می‌توانید نسخه‌ی پرچم‌دار آونتادور SVJ را انتخاب کنید که قوی‌تر بوده و تکنولوژی‌های آن در بالاترین سطح قرار دارد.


لاستیک‌های پهن، شاسی سفت کامپوزیتی و سیستم تعلیق پیشرفته باعث می‌شوند آونتادور S چسبندگی فوق‌العاده‌ای داشته باشد و سیستم چهار چرخ محرک نیز تضمین می‌کند قدرت ۷۳۰ اسب بخاری در بهترین حالت به کف جاده منتقل می‌شود. فرمان سنگین آونتادور S احساس برجسته‌ای داشته و عملکرد بسیار مثبتی دارد. در بدنه هم تکان‌های چندانی دیده نمی‌شود. البته بزرگ‌ترین مشکل آونتادور S این است که محدودیت‌های پرفورمنس و هندلینگ آن به حدی بالا هستند که شما واقعاً در جاده به آن‌ها نزدیک هم نخواهید شد.


علاوه بر افزایش ۴۰ اسب بخاری قدرت، در این خودرو شاهد تغییرات دیگری هم هستیم. اولین تغییر صورت گرفته اضافه شدن سیستم فرمان پذیری چهار چرخ است که باعث تیزتر شدن خودرو و افزایش پایداری آن در سرعت‌های بالا می‌شود. سیستم تعلیق بازنگری شده و حالت رانندگی Ego نیز در این خودرو به چشم می‌خورند.

اما در حالی که آونتادور S به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی دارد اما گیربکس تک کلاچه آن هنوز هم مشکل‌ساز به نظر می‌رسد.


افرادی که به دنبال لذت رانندگی در هوای باز هستند می‌توانند نسخه رودستر را انتخاب کنند که بجای سقف تاشونده سنتی از دو پانل فیبر کربنی جداشدنی استفاده می‌کند.

  • مصرف سوخت، آلایندگی و هزینه‌های مالکیت (۲ ستاره از ۵ ستاره)


با قیمت حدود ۲۷۵ هزار پوندی، تنها افراد معدودی قادر به خرید آونتادور S خواهند بود و بنابراین هزینه‌های مالکیت چنین خودرویی اولویت اصلی خریداران متمول نخواهد بود؛ اما خب علیرغم افزایش ۸ درصدی قدرت پیشرانه، پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر این خودرو ۲۰ درصد کم‌مصرف‌تر از پیشرانه‌ی بکار رفته در مورسیه لگو می‌باشد.


آلایندگی این نیروگاه نیز کاهش چشمگیری داشته اما خب هنوز هم شاهد تولید ۳۹۴ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر هستیم. با وجود باک سوخت ۹۰ لیتری شاهد برد زیادی در جاده خواهید بود و البته نیازی هم به سوخت با اکتان بالا نیست. هرچند با مصرف سوخت ۱۶.۹ لیتری در هر صد کیلومتر، نمی‌توان آونتادور S را خودرویی کم‌مصرف دانست.

  • کابین، طراحی و تکنولوژی (۴.۵ ستاره از ۵ ستاره)


لامبورگینی آونتادور یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین خودروهای دنیاست. پهن، کم ارتفاع و خشن که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. ابعاد و فرم‌های برجسته‌ی لامبورگینی به همراه درب‌های قیچی شکل مشهور از جمله ویژگی‌های خاص آونتادور بوده اما خطوط تیز و متمایز نیز باعث بهبود آئرودینامیک و زیبایی این سوپرکار شده‌اند.


به‌روزرسانی‌های ظاهری آونتادور S شامل دماغه و اسپلیتر جلوی جدید، قوس‌های چرخ عقب بازطراحی شده و دیفیوزر عقب و اگزوزی متفاوت می‌باشد.


شاسی کامپوزیتی، پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۷۳۰ اسب بخاری و سیستم تعلیق الهام گرفته از فرمول ۱ در زیر این بدنه‌ی جذاب پنهان شده‌اند. کابین نیز به خوبی طراحی شده و از برخی تکنولوژی‌های آئودی سود می‌برد. پشت آمپرها نیز صفحه‌ی دیجیتالی فوق مدرنی را در خود جای داده‌اند.

  • فضای کابین، راحتی و محفظه بار (۲ ستاره از ۵ ستاره)

با باز کردن درب‌های قیچی شکل شاهد کابینی لوکس و سطح بالا خواهید بود. تمامی کنترل‌های اصلی کابین در تونل ضخیم گیربکس و سمت چپ قرار گرفته‌اند و موقعیت رانندگی پایین خودرو نیز بسیار راحت است.

البته برای استفاده از پدال‌ها کمی زمان لازم است و همین موضوع درباره‌ی ابعاد خودرو نیز صدق می‌کنند. صدای بسیار زیادی در کابین وجود داشته و سواری خودرو نیز بسیار سفت است. چراغ‌های جلوی خودروهای پشتی باعث اذیت شدن چشمان راننده خواهند شد زیرا نور آن‌ها از طریق پوشش شیشه‌ای پیشرانه تابانده می‌شود. فضایی هم پشت صندلی‌ها برای قرار دادن وسایل تعبیه شده و فضایی کوچک اما عمیق نیز در جلو وجود دارد.


افرادی که آونتادور S رودستر را انتخاب می‌کنند باید با دستان خود سقف دوتکه را جدا کرده و در صندوق جلو قرار دهند. شاید برخی افراد این فرایند را دوست نداشته باشند اما زمانی که باد در موها پیچید و صدای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر به گوش رسید، همه‌ی این موارد فراموش خواهند شد.

  • قابلیت اطمینان و ایمنی (۴ ستاره از ۵ ستاره)


به لطف تکنولوژی‌های گرفته شده از آئودی، دیگر خبری از سیستم‌های الکتریکی نه چندان جالب مدل‌های قدیمی لامبورگینی نیست. این خودرو از نظر ایمنی به سیستم کنترل پایداری، ترمزهای سرامیکی و بال عقب فعال مجهز شده است. اگر هم چیز بدی رخ دهد شاسی کربنی خودرو سلول ایمنی بسیار قدرتمندی را ایجاد می‌کند. همچنین کیسه‌های هوای پرده‌ای و جانبی و زانو نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد.


یک دوربین عقب رنگی نیز به مانور آسان‌تر لامبورگینی آونتادور S در مکان‌های تنگ کمک می‌کند. همچنین لیفتر هیدرولیکی دماغه نیز عبور از مسیرهای ناهموار را میسر کرده بدون اینکه آسیبی به اسپلیتر جلو برسد.

  • امتیاز کلی (۴.۵ ستاره از ۵ ستاره)

نقاط قوت: پرفورمنسی باورنکردنی، ظاهر برجسته، شاسی پیشرفته

نقاط ضعف: سواری سفت، صدای جاده‌ی زیاد، سخت بودن لذت بردن از خودرو در جاده

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    به نظرم بهترین اونتادور همین اونتادور اس هستش از لحاظ موتوری و رفتاره جاده ای و همچنین از نظر طراحی ساده. با توجه به درگ هایی که ازش دیدم بهترین لانچ کنترل رو داره و شلیک میشه اما بدترین لانچ هم اونتادور اس وی جی داره خیلی بیخوده سیستم لانچ کنترلش درحدی که از هوراکان 610 هم عقب میوفته موقع لانچ درگشونو دیدم فکر کنم درگ تایمز بود، شاید بخاطر تعریفش از محوریت پیست بودن باشه. اونتادور sv و svj موقع لانچ بقول معروف لگد میندازن و قدرت سر چرخ ها قطع و وصل میشه که مثلا هرزگردی محدود بشه
    چون فن لامبورگینی هستم اینارو گفتم دقتم روی لامبو خیلیه روش تعصب خاصی دارم

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      اینکه یکی لانچ‌خوبی داره یکی نداره بخش اعظمش مربوط به رانندس
      اگه منظورتون شتاب اولیه هست، درسته چون شاید به دلایل مختلف (مثلا موضوع پیست ک فرمودید) شتاب اولیه کم باشه نسبت به نسخه های دیگه ک اونم دلایل مختلف خودشو داره اما درمورد لانچ یه مبحث کاملا جداس
      اونتادور تمامی نسخه هاش عالین و دقیقا یکیش از یکی دیگه بهتر درخشیده،به دوسه تا درگ حالا چه معتبر چه نا معتبر بسنده نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. joojoo

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (271 ديدگاه)

      لانچ بد آونتادور توی پیست درگ تایمز فقط به خاطر یه چیزه…..چسبندگی بیش از حد آسفالت اون پیست…..لحظه ی کنده شدن SVJ از روی زمین که مساویه با بالارفتن دو چرخ جلو رو ببینید…..شتاب اولیه ی 1.5G رو داره…. وقتی دوتا چرخ جلو بلند شد، اونوقت چرخ های جلو هرزگردی میکنن…..و سیستم لانچ کنترل قدرت کمتری رو به هر چهار چرخ منتقل میکنه….برای همینم با وجود اون قدرت بالا نمیتونه توی پیست با اون چسبندگی لانچ درستی داشته باشه….توی آسفالت های استاندارد جاده ای و یا آسفالت فرودگاه، اونجاست که معنای واقعی لانچ SVJ رو میشه حس کرد. توی پیست درگ تایمز، آونتادور از مکلارن 650S شکست میخوره. تایم آونتادور توی اون پیست 11.2 ثانیست درحالی که تایم 650S معادل 10.5 ثانیست….ولی توی درگ معروف موتور ترند که آونتادور با ویرون درگ میندازه، تایم آونتادور 10.6 ثانیست….و یه بار هم توی جاده ی معمولی با 650S درگ انداخت آونتادور….که توی اون آونتادور مکلارن رو اره کرد…فیلمشم توی کانال درگ تایمز هست…پیست درگ تایمز برای ماشینای دف عقب خوبه….چسبندگیشون رو ارتقاع میده…..ولی 4 چرخ متحرک های با قدرت خیلی بالا به مشکل میخورن….آونتادور SV تایمش 10.3 ثانیه بود….ولی این تایم رو روی آسفالت استاندارد زد نه روی آسفالت با چسبندگی خیلی بالا….
      توی آسفالت استاندارد، مکلارن 720S رکوردی بهتر از 10.1 نداشته…
      من خیلی مطمئن نیستم که روی آسفالت استاندارد720S بتونه از پس SVJ بربیاد……شاید نهایتا 0.1 ثانیه جلو بیفته……شایدم اصلا جلو نیفته…..
      برای همین از اون کچل درگ تایمز خواستم درگ SVJ با 720S رو روی آسفالت استاندارد و یا آسفالت فرودگاه دوباره برگزار کنه ولی response از طرفش دریافت نکردم….تنها چیزی که گفت این بود که تایم 10.3 آونتادور SV معتبر نیست چون مجلات نتایج رو تصحیح میکنن….منم به درگ های موتور ترند و درگ آونتادور با 650S توی کانال خودش ارجاعش دادم……….
      آونتادور روی آسفالت معمولی خیلی از ماشینا رو جر داده آونتادور SV هم همینطور….ولی روی آسفالت های با چسبندگی خیلی بالا…..لانچ کنترلشون اخمخ میشه و خراب کاری میکنه….
      با این حال…..
      آونتادور عشق است

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Hosseinbimmer

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    بنظرم طراحیش دربرابر aventador sv مسخرست. Sv فوق العاده خشنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Abbas

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    دوستان یه سوال،اگه بخوای به صورت شخصی یه ماشین دست دوم از دبی بخری و بیاری اینور میشه در حد یدونه یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (160 ديدگاه)

      ماشین بخری بخوای ببری مریخ راحت تره تا داخل کشور ! عملا ماشین صفرم نمیشه اورد ، سامانه ثبت سفارش و این دم دستگاه شون خیلی وقته بسته شده، بعدم بر فرض محالم که بیاری از گمرک ترخیص نمیشه ، عملا یه دیوار کشیدن دور مملکت نه میشه بری نه میشه بیای ، هیچی برهوت … کره شمالی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        دقیقا دوست عزیز،تو چنان باتلاقی گیر کردیم که فقط منتظریم یکی بیاد با یه چوب بکشتمون بیرون،دیروز تو یکی از سایتای خرید و فروش ماشین های دست دوم تو دبی چنان قیمتایی میدیدم که سرم سوت میکشید،هر طوری که با عوارضم حساب میکردم با زیر ۲۰۰ تومن چه بی ام و هایی میشد خرید،خدایاااا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. M

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اینجاس که میگن
    خسته نباشی دلاور
    فوق العاده بود هست و خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mobin Pourmand

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    از معدود ماشینایی ک جز امریکاییا دوسش دارم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی آقا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (571 ديدگاه)

    یه زمانی طرفدار لامبورگینی بودم اما از وقتی رفت زیر چتر فولکس منم شدم طرفدار فراری.
    طراحی لامبورگینی خیلی خشن تر از فراریه و جوون پسندتره اما طراحی داخلی فراری خیلی خیلی بهتر از لامبورگینیه.
    یه نگاه به طراحی داخلی فراری لوسو بندازید و با این مقایسه کنید.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. R

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      طراحی آونتادور از جت جنگنده الهام گرفته شده در حالیکه فراری تازه داره به ماشیناش نمایشگر داخل داشبورد اضافه میکنه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Mahdi

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عزیز من فراری کجاش نمای داخلیش بهتره؟
      فراری هر چی آپشن هست آورده تو فرمون و فقط ظبط ماشین و تو داشبورد گذاشته
      تو اون و با لامبورگینی که بهترین کابین ماشین و تو دنیا میزنه،مقایسه می‌کنی؟
      فراری تازه تازه ها داره نمایشگر به ماشین اضافه می‌کنه

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا