لامبورگینی

اعلام برنامه‌های آیندهٔ لامبورگینی

فروش لامبورگینی به لطف عرضه مدل‌های اونتادور و اوراکان رونق گرفته و انتظار می‌رود این روند تا زمان عرضه کراس‌اوور اوروس در سال آینده ادامه پیدا کند؛ بنابراین انتظار می‌رود فروش سالیانه این شرکت دو برابر شود و احتمالاً اوروس به پرفروش‌ترین محصول لامبورگینی تبدیل گردد؛ اما خوشبختانه تمرکز این برند ایتالیایی از خودروهای اسپرت فاصله نخواهد گرفت زیرا محصولات اسپرت جدیدی از لامبورگینی در راه هستند.

به گزارش Automobile Magazine، این شرکت حداقل هفت نسخه جدید از اوراکان را خواهد ساخت که شامل مدل‌های Barchetta، اسپیداستر، سوپرلگرا و سوپرولوچه می‌شود. همچنین مدل‌های تارگا و GT3 استرادال نیز به این خانواده اضافه خواهند شد؛ اما اگر این هم کافی نیست گفته شده نسخه حیرت‌انگیزتری بنام اوراکان سفری هم ساخته خواهد شد. این نسخه دارای پوشش‌های بدنه، گلگیرهای بزرگ‌تر و تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز خواهد بود. همچنین می‌توان انتظار داشت که اوراکان سفری به سیستم چهارچرخ محرک و فرمان گیری چهارچرخ نیز مجهز باشد.

علاوه بر این، جانشین اونتادور نیز به این مدل‌ها خواهد پیوست که شایعه شده در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. این سوپراسپرتی قوی‌تر بوده که به پیشرانه ۷ لیتری V12 تنفس طبیعی با حدود ۸۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. افرادی که به دنبال سوپراسپرت قدرتمندتری باشند، می‌توانند نسخه بالا رده این مدل را انتخاب کنند که دارای دو موتور الکتریکی برای نیرو بخشیدن به چرخ‌های جلو خواهد بود. خروجی ترکیبی این نسخه بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

علاوه بر این، ممکن است لامبورگینی یک نسخه پلاگین‌هیبریدی از سوپراسپرت آینده خود را با پیشرانه V8 و قدرت ترکیبی ۷۰۰ اسب بخار تولید کند. چند سال بعد نیز جایگزین اوراکان با پیشرانه ۴ لیتری V8 پورشه ساخته خواهد شد. نسخه پایه این مدل حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت درحالی‌که مدل‌های بالاتر آن می‌تواند بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چه خبره این همه نسخه از یه خودرو!!! همین سرمایه رو صرف طراحی و تولید یه محصول جدید کنه (برای یک تا دو سال آینده) خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SERIAL WINNER

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      متاسفانه صفحه ی لامبورگینی اینقدر خلوته ???

      آقا فرشاد برای شرکت خاصی مثلا لامبورگینی امکان تولید 10 مدل همزمان نیست. لامورگینی با دایملر فرق میکنه ،

      نهایتا علاوه بر اوراکان ، اوروس و اونتادور ، نهایتا جا داره لامبورگینی 1 یا 2 محصول دیگه تولید کنه.

      هر کدوم از نسخه های هوراکان که ساخته بشه بخش خاصی از بازار رو هدف گرفته و اگر طرفدار نداشت نمی‌ساختن.

      همین الان شخصیت اوراکان LP580-2 با LP610-4 و با Performante کاملا فرق میکنه و به نظر من یک ماشین نیستن . به نظر من شباهت اونتادور با Veneno بیشتره تا اوراکان معمولی با پرفورمنته.

      غیر از اوروس ، سوپراسپرت های لامبورگینی باید تنفس طبیعی باشن و احتمالا موتور وسط. چون لامبورگینی خالق سبک موتور وسطه و بهش خیلی علاقه داره.

      موتور V6 و V8 قدرت لازم برای سوپراسپرت های لامبورگینی رو ندارن. توربو هم که نمیشه.
      V8 حجیم هم اصن سبک لامبورگینی و فراری نیست. میمونه V10 و بالاتر . 16 سیلندر هم که کار بوگاتیه.
      فقط میمونه V10 و V12 تنفس طبیعی که هر دوش رو لامبورگینی داره.
      اوروس هم یک کراس اووره و میراث‌دار LM002 بزرگ

      به نظر من همین 3 مدل بسه و بیشتر از این اگر ماشین بزنه خاص بودن این دلبـر ایتالیایی تهدید میشه. ضمن اینکه لامبورگینی همیشه محصولات خاصی مثل Veneo ، Reventon ، Sesto و … رو داشته که اغلب در هر سالی عرضه شدن عنوان گران ترین خودروی اون سال رو داشتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        عزیز من نمی‌گم همزمان، دارم میگم برای یک تا دو سال آینده محصول جدید بده بیرون، صرفا برای جایگزینی با مدلای فعلی.
        چرا موتور V8 قدرت لازم رو نداره و لامبو نباید از توربوشارژ استفاده کنه؟! مگه فراری که از هشت سیلندر توربو استفاده کرد، نتیجه بد داد و قدرت لازم رو به دست نیاورد؟!
        از طرفی میگی بهتره فقط سه محصول داشته باشه تا خاص باقی بمونه اما چرا امثال فراری و استون‌مارتین که محصولات بیشتری دارن، همچنان خاص‌ هستن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Serial Winner

          ۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          فراری چند تا محصول داره؟
          لافراری در مقابل وننو
          ۸۱۲ در برابر اونتادور
          ۴۸۸ و اوراکان
          فقط یه GTC4 لوسو هست که بیشتر از لامبورگینی میسازه

          .

          کسانی که بیشتر از ایران رو دیدن میدونن استون هرگز و هرگز خاص بودن لامبورگینی رو نداره و در خارج از ایران بیشتر از نظر خاص بودن بین مزراتی و لامبورگینی قرار میگیره.

          لامبورگینی از نظر خاص بودن یک لول بالاتر از استونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad

          ۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1170 ديدگاه)

          پس کالیفرنیا T چی شد.
          من آوانتادور رو به همه مدلهای لامبورگینی ترجیح میدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    به لامبورگینی دیگه امیدی نیست تو این دنیا.
    ایشالا تو اون دنیا عاقبت بخیر بشه??((شوخی))
    تو عکس دومی اون اولی آستریونه.
    حیف شد که ساخته نشد.?
    منم ترجیحم اینه که چند مدل کاملا جدید از لامبو ببینم نه از یک مدل چندین نسخه.
    چند مدل با ظاهر دگرگون شده و خطوط شکسته که لامبو توش استاده.
    از لامبو هم نمیشه انتظار داشت خودروی با سرعت 500 تا بسازه.
    نه از پورشه نه لامبو.چون ممکنه به فروش بوگاتی لطمه بخوره.پس فولکس ریسک نمیکنه.
    ظاهرا خبری هم از مدل تمام الکتریکی برای لامبو نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SERIAL WINNER

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      لامبور‌گینی برقی ، خدا نکنه ?????????
      لامبورگینی خاصه و باید خاص بمونه.

      حتی یک نفر از طرفداران و مشتری هاش ازش ماشین تمام الکتریکی نخواستن ، نمیخوان و تا مجبور نشن نخواهند خواست . حتی یک نفر.

      محصولات لامبورگینی رو در درجه ی اول واسه موتور افسانه ای و نعره ی وحشتناکشون میخرن

      پرفورمنس و شتاب و هندلینگ و باقی موارد رو مکلارن هم داره.

      صدای V10 ها و V12 های لامبورگینی هرگز نباید قطع بشه ، اگر هدف کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگیه باید از تکنولوژی های جدید مثل غیرفعال کردن سیلندر ها در ترافیک ، میکرو هیبرید و مخصوصا سیستم هیبرید استفاده کنن.
      اما تا وقتی نفت هست ، الکتریکی هرگز …

      اگر ذخایر نفت زمین روزی تموم بشه شرط میبندم آخرین ماشین بنزینی که از خط تولید خارج بشه از شرکت لامبورگینی خواهد بود و لامبو پرونده ی موتور بنزینی رو میبنده.

      چون تا وقتی مجبور نشه به V12 تنفس طبیعی وفادار خواهد بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        خودروی برقی چیزی هست که بالاخره یه روزی همه باید برن سمتش.
        لامبو هم صد در صد میسازه.
        خیلیا بودن میگفتن فراری کراس اوور نمیسازه(حتی خودشون) و به فلان و….لطمه میخوره.
        ولی چی شد؟؟
        آخرش گفتن میسازیم.
        ولی یه شایعه ای هست اینه که مک لارن خودروی برقیش صدای هیجان انگیزی خواهد داشت و از این حیث برتری داره بر خوودروهای برقی دیگه.
        امیدوارم شایعه نباشه.
        لامبو هم قطعا میسازه شما شک نکن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Serial Winner

          ۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بالاخره میسازه ولی فعلا نه. احتمالا ۱۰-۱۲ سال دیگه به مدل برقی بده بیرون. اما هیچ وقت یک اتومبیل برقی پرچمدار لامبورگینی نخواهد بود ‌

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. AMIR

        ۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (128 ديدگاه)

        بله بله اگه موتور v10 یا v12 رو از لامبو بگیری یعنی هویت رو ازش گرفتی شما یک تحقیق کن ببین لامبو از کی داشته موتور 12 سیلندر می زده
        ((محصولات لامبورگینی رو در درجه ی اول واسه موتور افسانه ای و نعره ی وحشتناکشون میخرن پرفورمنس و شتاب و هندلینگ و باقی موارد رو مکلارن هم داره.))
        کاملا موافقم بدون اون صدای افسانه ای فرقی بین لامبو و مکلارن نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    شرکت لامبورگینی دیگه اون برتری سابق رو نداره برتری سابقش هم فقط طراحی و زیبایی بود که اونم از دست داد لامبورگینی با ساخت اونتادور طراحی خودروهاش رو به بن بست رسوند و هیچ وقت نمی تونه خودرویی زیباتر از اون طراحی بکنه و بسازه دیگه هیچ گونه برتری نسبت به مکلارن و فراری نداره مثلا شرکت مکلارن خودروهایی از قدرت 530 تا 1000 اسب بخار تولید میکنه و در آینده هم لیست محصولاتش کامل تر می شه فراری هم همینجوری خواهد بود و هر دو در همه کلاس های سوپر اسپورت سازی حضور خواهند داشت ولی لامبورگینی 90 درصد مدلاش بین 600 تا 750 اسب بخار قدرت دارن و تنوع زیادی وجود نداره
    مکلارن و فراری یه خودرو مگاکار برای رقابت با کونیگ زگ رگرا و بوگاتی شیرون کم دارن که به احتمال زیاد می سازنش و رقابت جذابتری در اون گروه به وجود میاد
    الان مکلارن و فراری پیشتازان سوپر اسپورت سازی در جهان هستن و شرکت آستون مارتین هم در کلاس سوپر گرند توررسازی بدون شرکت رقیب در حال پیشتازیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      فقط انگلستان عزیز شما اگه یه سرچی تو اینترنت بکنید متوجه رندرهای زیادی برای انواع مدل های لامبو میشید که اتفاقا نزدیکی زیادی به طرح های لامبو داره و آینده نگرانه هم هست.
      و اتفاقا بسیار زیبا و اون خشونت لامبو هم دارن.
      بعدش همین آستریون هم شما ببینید dna لامبو رو داره ولی با بقیه مدلش فرق میکنه و هنوز هم زیباس.
      طرح زیاده فقط لامبو باید زود دست بکار بشه.
      فقط تنها شکایتم به لامبو همین دیر جنبیدناشه نصبت به رقبا.
      من جای لامبو بودم تو 3 سال آینده حداقل 2 تا مدل کاملا جدید میدادم بیرون.
      مثلا یه مدل تمام الکتریکی و با طرحی نو از لامبو.
      لامبو یه خورده شرایطش نصبت به مک لارن و فراری پیچیده تره.
      مثلا به قل شما همین مک لارن یه مگا کار یا هایپر جی تی رو داره میسازه.که رقابت کنه با بوگاتی.
      فراری هم همین فکر رو داره احتمالا.
      ولی لامبو نمیتونه چون فولکسه و بوگاتی.
      و یه سری شرایط دیگه که امیر اشاره کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. king lambo

      ۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (55 ديدگاه)

      مکلارن پیشتاز سوپر اسپورت سازی فعلا اوضاع فرمول وانشو درست کنه و ۷۲۰ اس تو نوربرگ رینگ دود اوراکان پرفورمانترو بخوره تا شاید یه فکری بحال خودش بکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        دوست عزیز اوضاع فرمول یک مک لارن رو هوندا بهم ریخته.
        دوستمونم این یه جملش راسته.
        اگه از پورشه فاکتور بگیریم.
        فراری و مک لارن در حال حاضر و اون چیزی که من از برنامه ریزی مدل های آیندشون میدونم پیشتاز سوپر اسپرت سازی به شمار میان.
        اینکه مک لارن تو پیست تایم نمیزنه دلیل نمیشه نمیتونن.
        اتفاقا 720s هم تو نوربرگ رینگ بردن و حالا برای چی فعلا مشخص نیست.
        حالا خوبه p1 lm بهترین زمان رو تو پیست داره.((میدونم با تیون لانزانت بوده.ولی خیلی باید ساده باشیم که فکر کنیم خوده مک لارن و واحد عملیات ویژشون نمی تونن همچین رکوردی بزنن))
        نکتش هم اینه که خوده مک لارن این کار رو تایید نکرده.
        پس معلومه پیست براش زیاد مهم نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فقط انگلستان

        ۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        پهلوان مکلارن عزیز باور کن لامبورگینی اونتادور سرامد زیبایی خودروها برای منه یا مورسیه لاگو هم دست کمی از اونتادور برام نداره و هیچ کس نمی تونه زیبایی لامبورگینی رو زیر سوال ببره ولی به نظرم مدل های جدید مثل وننو یا آستریون یا … اصلا طراحیشون مثل امثال اونتادور بدون نقص نیست برای مثال مدل های جدید فراری و مکلارن رو ببین که به اندازه دیگر محصولات قبلی شرکتشون زیبا هستن و در بعضی موارد هم زیباتر هستن که این نشون می ده از نظر طراحی کم نیاوردن ولی لامبورگینی دیگه مدلی زیبا مثل اونتادور ازش ندیدیم و ممکنه اصلا هم نبینیم
        از نظر کلاس بندی هم کم کم فراری و مکلارن دارن همه کلاس های سوپر اسپورت سازی رو اشباع می کنن و تو هر رده یه خودرو خواهند داشت
        دقیقا مثل لندروور که کم کم داره توی همه کلاس های شاسی بلند سازی وارد می شه از شاسی بلند کوپه بگیر تا می رسه سوپر لوکس و …
        کینگ لامبو جان پیست نوربرگ رینگ اصلا برای مکلارن مهم نبوده و نیست چون رکوردهای این پیست قابل هضم نیستن و عجیبن مهم واقعیه که می بینیم مکلارن پی ۱ دودمان لامبورگینی رو توی گرد و خاک لاستیکاش محو میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین پسر

          ۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1167 ديدگاه)

          همیشه و همه جا تست و بررسی خودرو توی پیست متمایز بوده نسبت به بقیه تست ها.حالا کی گفته پیست نوربرگرینگ به چشم نمیاد و مهم نیست من نمیدونم ولی اینو میدونم اگه مهم نبود هیچ سایت و مجله خودرویی اسمشو نمیاورد! بعدشم لامبورگینی اونتادور اس وی شتابش 2.7 ثانیس و تا سرعت 200کیلومتر بر ساعت پا ب پای پورشه 918 میاد بعد اون دیگه نمیتونه بزنه اونم فقط و فقط توی مسیر مستقیم(کلیپشو دیدم) حالا بماند توی پیست کی خودی نشون میده همه میدونن.بعدشم لامبورگینی تنوع نداره چون تنفس طبیعیه.هیبریدی و سوپر شارژ و توربو و … نداره تو بساطش وگرنه بلده چیکار کنه.الانم طبق مقاله بالا گفته شاید لامبورگینی روی موتورهای وی8 توربو کار کنه ولی من امیدوارم نکنه بجاش فقط روی موتورهای وی10 توربو کار بزاره اونم بصورت سفارشی هرکی حال کرد بزارن واسش.اگه آستریون تولید میشد دیگه تو بحث هیبریدی هم حرفی واس گفتن نمیزاشت حیف شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Hemichan

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    کاش اوروس پهن و لاستیک بزرگ باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    عکس سومی بدشدت داغونم کرد
    یعنی چی اصلا چه خبره اینجا
    لامبو اعصاب نزاشته واسه آدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امید

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    با اینکه بسیار عشق ایتالیا هستم ولی هرگز نتونستن لامبو رو به اندازه فراری دوست داشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR

      ۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      من دقیقا مثل شما هستم:
      .
      .
      .
      .
      اما برعکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Ali keyhani

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    من بین مدل های لامبو رونتون و آونتادور رو دوس دارم ولی وننو و سنتناریو رو اصلا قبول ندارم،الان فراری بهترینه و بعدشم مک لارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا