لامبورگینی

تبدیل لامبورگینی اسپادا به یک هات رود فوق‌العاده!

لامبورگینی اسپادا امسال ۵۰ ساله می‌شود بنابراین ایتالیایی‌ها برای گرامیداشت این واقعه میزبان تور رانندگی ویژه در ایتالیا شده و همچنین یک نمونه‌ی خاص موجود در موزه لامبورگینی را بازسازی نموده‌اند.

1968 Lamborghini Espada
۱۹۶۸ Lamborghini Espada
بی‌شک اینجاست که مهمانی خاتمه می‌یابد و لامبورگینی هم آن را انجام داده است. البته برخی از افراد هم فکر کرده‌اند بهتر است یک هات رود بر پایه‌ی اسپادا بسازند.


لامبورگینی دخالتی در این پروژه نداشته و خودرو توسط شرکت Danton Arts Kustoms و Carrosserie Herve تولید شده است. این دو شرکت به دنبال خرید یک اسپادا بوده‌اند تا بتوانند پروژه‌ی دیوانه‌وار خود را تکمیل نمایند.


پس از یافتن نمونه‌ای عالی، آن‌ها اقدام به تکه‌تکه کردن اسپادا کرده و پانل‌های بدنه را اصلاح یا حذف نموده‌اند تا به این ترتیب ظاهر دیوانه‌وار یک هات رود ایجاد شود. رینگ‌های بزرگ ۱۹ و ۲۰ اینچی در جلو و عقب به همراه لاستیک‌های میشلین که البته قوس‌های چرخ را به‌طور کامل پر نکرده‌اند از جمله ویژگی‌های این خودرو هستند. سقفی پایین آمده، شیشه‌ی جلوی سفارشی و پیشرانه‌ای آشکار از دیگر شاخصه‌های اسپادا هات رود می‌باشند.


این خودرو تنها به تعداد یک دستگاه تولید شده و طراحی ۲+۲ دارد. کابین طراحی بسیار پایه‌ای داشته و در دل اسپادا نیز همان پیشرانه ۱۲ سیلندر مدل اصلی قرار دارد.

این اسپادای سفارشی و دگرگون شده رنگ بدنه‌ی خاکستری مات داشته و نوارهای پرچم ایتالیا به همراه رینگ‌های قرمز روشن نیز بدنه را جذاب‌تر کرده‌اند. شایان ذکر است سیستم ترمز نیز با دیسک‌های خنک شونده بهبود یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. metti

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این خودرو محصول ۵۰ سال پیشه، به لطف مدیران بی عرضه فکر کنم حدود ۲۰۰ سال عقبیم از کل دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 3
  2. Omid

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    ت
    هات رود چه جور ماشینیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      واژه هات راد (Hot Rod) به خودروهای کلاسیک و یا مدرن آمریکایی اطلاق می شود که برای دستیابی به سرعت های بالاتر،از پیشرانه های حجیم تر و قدرتمندتری استفاده می کنند.به طور کلی،چنین اتومبیل های علاوه بر موتور،در قسمت های مختلف بدنه و درب موتور نیز دستخوش تغییر می شوند.ریشه لغت هات راد در فرهنگ ایالات متحده کاملا مشخص نبوده و نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد،اما مکانیک های قدیمی،این واژه را به دلیل تقویت میل لنگ و افزایش قدرت پیشرانه و حذف بخش های غیر ضروری که به کاهش وزن کمک می کرده،به کار می برده اند.(منبع : مجله ماشین،شماره 429،آبان سال 1397،صفحه 86،نوشته سلمان امید بخش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ماشین های عهد بوق رو برمیدارن ، اتاقش رو بازسازی و قطعاتش رو تعویض میکنن ، و در نهایت یه موتور قوی میبندن روش

      معروف ترین ماشینی که برای این کار ازش استفاده میشه فورد مدل T هست (مدل 1915 تا 1925)

      موتوری هم که معمولا رو این ماشینا میبندن از سری HEMI گروه کرایسلر هست که غالبا از 426 اینچ مکعبیش استفاده میکنن که 400 اسب قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور داره
      (426 اینچ مکعب = 7 لیتر )

      داستانش هم از دهه ی 1920 شروع شد ، در کالیفرنیا ، که هرگونه تولید ، صادرا ت و انتقال نوشیدنی های حاوی alcohol ممنوع شده بود ، فروشندگان این نوشیدنی ها برای اینکه بتونن از دست نیروهای ایالتی فرار کنن از این ماشین های تقویت شده استفاده میکردن و مخصوصا در مسیر های مستقیم به راحتی پیروز نبرد های تعقیب و گریز میشدن !!!

      علاقمندان هات راد در سال 1940 حتی یک انجمن هم در کالیفرنیا تشکیل دادن و مسابقات درگ رو در بستر دریاچه های خشک شده ی کالیفرنیا برگزار میکردن.

      بعد از جنگ جهانی دوم این کار بیشتر محبوب شد چون جنگجویان افسرده ای که از جنگ برگشته بودن به صورت تجربی در حین جنگ تعمیرات ماشین و مکانیک رو به خوبی یاد گرفته بودن و به یه سرگرمی ارزان و درگیرکننده نیاز داشتن

      پس هات رود یه سرگرمی ریشه دار و بسیار قدیمیه

      فقطم در امریکا نیست ، در سوئد هم خیلی پرطرفداره ،

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عجب چیز خفنیه!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ساسان

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    خیلی جالب شده.
    یک خبرایی درپیج طراح ارشد شرکت لامبورگینی هست..فک کنم درچند روز آینده شاهد رونمایی از یک هایپرکارمتمرکز درپیست بعد از مدل افسانه ایه سستو المنتو خواهیم بود. این خودرو باکد SC18معرفی شد.که عقبش مشابه سنتناریو با دفیوز و اسپویلربکار رفته در وننو و جلوی خودرو شبیه اونتادور هست…درمورد ابعاد فنی چیزی منتشر نشده اما بعید نیست خودرو بشدت سبک سازی شده باشه ونمونه اولیه ترکیب موتور12سیلندر با واحد الکتریکیو درش ببینیم.اینها درحد گمانه هست…امیدوارم باهر وزنی و هر قدرتی هست از تکنلوژِALAدرش استفاده شده باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      فک میکردم جانشین سستو المنتو هست ولی مثل اینکه فقط 1نمونه به سفارش یکی از مشتریها ساختن با همکاری بخش Squadra Corse که قسمت موتور اسپرت لامبورگینی هست..ازلحاظ فنی یک SVJهست…ولی اون هایپرکارکه گفتم کارهای تحقیقو توسعش درحال انجامه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mahdy

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    تنها شباهتی که تو ظاهر دارن
    چهار چرخ بودنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10060 ديدگاه)

    یا خدا
    شده ژانر وحشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بهترین کارشون حفظ موتور V12 بوده ، در سال 1968 لامبورگینی از این موتور 3/9 لیتری 380 اسب بخار قدرت میگرفت در حالی که کوروت از موتور 7 لیتریش 388 اسب بخار قدرت میگرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    لامبورگینی یه مدل sc18 alston جدید رونمایی کرده
    کسی خبر داره چیه؟ کانسپته یا جاگزین اونتادوره؟ شایدم برای سری مسابقات سوپر ترفو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا