لامبورگینی

رکوردی احساس‌برانگیز: تولید 10 هزار دستگاه لامبورگینی آونتادور

لامبورگینی با تولید ۱۰ هزار دستگاه سوپر اسپورت آونتادور در حال تجربه لحظات بسیار مهمی است.

۱۰ هزارمین مدل تولیدی یک آونتادور SVJ رودستر با رنگ بدنه خاکستری و کابینی قرمزرنگ بوده و به تایلند صادر خواهد شد.

در دل این خودرو پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۵۹ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متر قرار گرفته است. پیشرانه یاد شده به همراه گیربکس ۷ سرعته و سیستم چهار چرخ محرک باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

داستان آونتادور در سال ۲۰۱۱ شروع شده جایی که مدل کوپه LP700-4 با قدرت ۶۹۰ اسب بخاری روانه بازار شد. پس از این مدل بود که نسخه رودستر در نوامبر ۲۰۱۲ پدیدار گردید و دارای دو بخش فیبر کربنی جداشدنی با وزن کمتر از ۱۲ کیلوگرم بود. ستون‌های عقب این خودرو نیز برای حمایت کامل از سقف جداشدنی بازنگری شده بودند.

اوایل همان سال مدل برجسته آونتادور J به جهانیان معرفی شد. این اسپیدستر تک ساخت قدرت ۶۹۰ اسب بخاری داشت و با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی خودنمایی می‌کرد.

حماسه آونتادور با معرفی نسخه S در سال ۲۰۱۶ ادامه یافت. این مدل دارای بهبودهای در زمینه آئرودینامیک و سیستم تعلیق بود و قدرتش به ۷۳۰ اسب بخار رسیده بود.

دو سال پیش نیز آونتادور SVJ با بهبودهای بیشتر و ثبت رکورد خودروهای تولیدی در نوربرگ رینگ معرفی گردید. این خودرو توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه طی کرده و تنها به تعداد ۹۰۰ دستگاه تولید شده است. مدل خاص‌تر SVJ 63 نیز برای گرامیداشت تأسیس کمپانی در سال ۱۹۶۳ معرفی و به تعداد ۶۳ دستگاه در نسخه‌های کوپه و رودستر تولید شده است.

آونتادور همچنین سال پیش به مدلی هنری تبدیل شد و با نام آونتادور S اسکایلار گری معرفی گردید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4356 ديدگاه)

    ماشینای سوپر لوکسی مثل مک لارن‌،لامبورگینی،بوگاتی،ایرون و …… با هر رنگی که باشن فوق العاده زیبا هستن

    موافقم 49
    مخالفم 1
    1. Mohamad

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      عجب چیزیه

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. Milad AMG

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (186 ديدگاه)

        مبارکه صاحبش…

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. M.A.S

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (808 ديدگاه)

      لامبورگینی تو تایلند ماشین میفروشه؟؟؟؟؟!!!???
      میدونه اگه بیاد ایران باید با دنا پلاس توربو اتومات رقابت کنه میترسه کم بیاره
      حق داره بنده خدا

      موافقم 23
      مخالفم 3
      1. Milad AMG

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (186 ديدگاه)

        غزال تیز پای ایرانی:

        دنا پلاس توربو
        خودرویی که نفس را در سینه رقیبان حبس میکند!!

        موافقم 6
        مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      زیزیگولو
      اما به نظرم رنگ خاکستری یا نوک‌مدادی به جزء پژو پارس و پژو۴۰۵ ، به هیچ خودرویی در جهان نمیاد ، حتی لامبورگینی و فراری .

      اما توجه کردین رنگ زرد قناری چقدر به سوپراسپرت و ماشین‌های دو در و کوپه میاد .

      به نظر من ، رنگ مشکی و سفید هم به تمام خودروها در دنیا میاد .

      کلاً ، دنیای رنگ‌ خودروها جالبه ، مثلاً اسم رنگ آبی که میاد ، یاد نیسان گاوی میوفتیم .
      اسم کادیلاک سیویل که میاد ، یاد قهوه‌ای تریاکی میوفتیم .
      اسم تاکسی میاد ، یاد رنگ زرد میوفتیم .
      اسم خودروهای نظامی میاد ، یاد رنگ خاکی میوفتیم .

      از همه مهمتر ، اسم بنز S و پرادو دو در میاد ، یاد مشکی میوفتیم (( البته یاد رضا صادقی هم میوفتیم )) .

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. زیزیگولو

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4356 ديدگاه)

        آره نوید دقیقاً همینطوره بعضی از ماشینا مثل پژو پارسو سمند فقط سفیدشو نقره ایشو بعضاً مشکیش قشنگه یا پژو ۴۰۵ فقط نقره ایش قشنگه ولی بعضی از ماشینا مثل آوانتادور همه رنگاش خوشکلو تو دل برو هستن

        موافقم 5
        مخالفم 0
  2. رامین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    جانشین این حیوون چی می تونه باشه ؟؟ کار سختی داره لامبو

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. امین

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (491 ديدگاه)

      در یک کلمه میخوام حقیقتو بگم. لامبو در آینده بااااااید از توربو استفاده کنه اگه نکنه مکی و پورش و فراری لهش میکنن تو آینده من عاشق این موتورم ولی دیگه هر چیزی یه تاریخ انقضایی داره از این به بعد باید لامبو توربو بزاره وگرنه تو پرفورمنس خیییلی کم خواهد آورد حول و حوش ۷۵۰ اسب نهایت قدرت v12 تنفس طبیعیه و با گذر زمان کم خواهد آورد و آورده هم تقریبا(تقریبا)

      موافقم 8
      مخالفم 37
      1. Reza

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (5320 ديدگاه)

        شما حقیقت رو نگفتید بلکه سخت در اشتباه هستید.

        موافقم 18
        مخالفم 5
        1. امین

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (491 ديدگاه)

          هر کجاش اشتب هست بگو حل کنم اونجارو حقیقته دیگه پس چی؟!

          موافقم 3
          مخالفم 26
        2. امین

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (491 ديدگاه)

          لافراری قدرتمند ترین تنفس طبیعی جهان و بهترین هایپر کار قبل از شیرون و کوعینگ رگرا و… هم بیشتر از ۸۰۰ اسب نتونست از موتور v12 تنفس طبیعی دربیاره و با هیبرید و موتور برقی تونست ۹۶۰اسبی بشه لامبو باید به این کارا روی بیاره

          موافقم 4
          مخالفم 32
        3. امین

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (491 ديدگاه)

          ۱۰ سال بعد این زمان با عشق به تنفس طبیعی خالص توی پرفورمنس هیچ حرفی واسه گفتن نداری

          موافقم 4
          مخالفم 22
        4. امین

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (491 ديدگاه)

          یکی با حذف داده های گوگل و نصب دوباره و دیسلایک هاش حمله کرده به من خخخخ مثل نوید ۹۸ که یه نفر براش ۲۰۰ تا دیس زده بود خخخ

          موافقم 4
          مخالفم 27
      2. Mahdi

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (163 ديدگاه)

        لامبورگینی هیچ‌ وقت نیازی به توربو نداره و تا الان هم نداشته همه لامبورگینی با موتور های تنفس طبیعی میشناسن . یه گاو وحشی هیچ وقت دوپینگ نمی کنه

        موافقم 25
        مخالفم 3
      3. رامین

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        خودشون همه این مسائلو بهتر از منو تو می دونن و مطمئن باش بهترین تصمیمو می گیرن

        موافقم 13
        مخالفم 1
      4. علیرضا

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (37 ديدگاه)

        کسایی که به ماشین علاقه خالص دارن در این موارد بین پرفورمنس بهتر موتور های توربو و یه موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ، موتور تنفس طبیعی رو انتخاب میکنن . کسایی که تو ماشین فقط نگاهشون به اعداد و ارقام هست که فلان ماشین صفر تا صدش بیشتره یا غیره یا این تاپ اسپیدش بیشتره در یک جمله بگم ماشین باز نیستن !?

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. Hadi

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      ۱۰هزارتا برا یه سوپر اسپرت واقعاً تحسین بر انگیزه ?

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. joojoo

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (271 ديدگاه)

        اونم یه سوپر اسپورت فوق گرون که تولید محدود نیست.
        کمتر سوپر اسپورتی محدوده ی قیمتش 400 بین 400 تا 500 هزار دلاره
        گرون ترین سوپرکار پورشه 200 هزار تا….
        فراری 300
        مک هم همین دور و برا…..
        (مدل های تولید محدود و هایپرکار ها رو کار ندارم.سوپرکارهای جاده ای مد نظرمن)
        این وسط اونتادور با قیمت یک و نیم برابری 720S توی فروش باهاش همسانه….
        اینه قدرت برند

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. X

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      بهتره از واژه جانور یا به انگلیسی Beast استفاده کنی چون حیوان یه جورایی شاید توهین باشه و بعضیا بد برداشت کنن و جانور بهتره و یه جورایی مفهوم رام نشده رو میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AMG///

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    من یه کانسپت ترزو دیدم که کاملا لیاقت جانشینی اونتادور رو داشت
    اما حیف که کانسپت بود
    حیف///
    AMG///

    موافقم 8
    مخالفم 7
  4. Sina

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اینو به هرچی ماشین دیگه توی دنیاست ترجیح میدم
    همون موتورش به اندازه کل ماشینای برقی میارزه
    وقتی صدای فوق العاده این موتور تنفس طبیعی که بدون توربو ۷۲۰ اسب بخار قدرت داره واقعا آدمو متعجب ، خدا میدونه که آیا باز هم میتونن از اسب بخار بیشتری در بیارن یا نه ، اگه بتونن بیشترش کنن بدون توربو عالی میشه ،

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. امین

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (491 ديدگاه)

      بدون گذاشتن توربو بخوان قدرتو زیاد کنن فک کنم عمرش کم میشه اسطحلاکش زیاد میشه راهی به غیر از توربو گذاشتن یا هیبرید کردن نیست که آینده لامبو رو بسازه وگرنه به افول میره

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. X

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        ولی شاید راهی پیدا شه که با وجود توربو ها صدا خوبی بده مثلا عوض کردن نوع توربو ها و صدای زشت جیغ مانندی که میدن.هندلینگ فوق العاده راحت و نرم و بدون چالش لامبورگینی هم که میگن به خاطر نبود همین توربو هاست (طبق گفته ی دیگران)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهراد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (749 ديدگاه)

      اوه اوه اوه دیگه اگر لامبو باز هم انجین ۱۲ سیلندر سیگنیچر خودشو ارتقا بده ( بدون توربو ) دیگه بجای آتیش فواره های پلاسما میزنه بیرون از اگزوز ????

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. MASIHA

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    تولید ده هزارمین عشق

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. R

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1008 ديدگاه)

    این عشق و سلطان سوپراسپرتای تنفس طبیعی خیلی از توربودارهارو هم کمرشونو شکونده ولی متاسفانه بازار به سمت توربو رفته. اگه لامبورگینی هم تویین توربو استفاده کنه مطمئن باشید درگ ۴۰۰ متر که هیچ رقیب مستقیم شیرون تو تاپ اسپید میشه

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. X

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      همین طوری توی ماشین های کوچک و سبک وزن سستو المنتو با موتور تنفس طبیعیش سریعترین ماشین جهان است

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. مازیار

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    لامبورگینی مثل مجسمه های میکلانژ هست
    توربو باشه سریع تره نباشه کندتره اما این زیاد مهم نیست
    مهم اینه که مجسمه ای از میکلانژ داری

    موافقم 12
    مخالفم 0
  8. مازیار

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    ضمنا انجین V12 شش و نیم لیتری تنفس طبیعی کاث ورث ۱۱۳۰ اسب بخار قدرت داره پس غیر ممکن نیست

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. OMID

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    پس حداقل 10000 آدم خوش سلیقه توی دنیا هست …
    اونتادور j زیباییش بی حد و حصر و به نظرم تقریبا زیبا ترین مدل اونتادور هست
    مدل اس به نظرم طراحیش نسبت به مدل معمولی پسرفت کرده بود به خاطر دو تا تیکه اضافی توی سپر روی هواکش ها و از عقب همه جاش سیاه بود همچنین رینگ هاش رو دوست نداشتم به شخصه ولی بازم بسیار زیبا و دوست داشتنی بود
    فقط توی توضیحات چرا اشاره به مدل sv نشد ؟ مدل زیبایی بود اونم
    در آخر هم svj خشن و رام نشدنی و اونتادور در اوج قدرت …

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. X

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      مدل J بنظرم ظریف و قشنگه ولی sv از همش قیافه بهتری داره و نه به رام نشدگی svj هست و نه به ظریفی j

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمدهادی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    زیباترین و با ابهت ترین سوپر اسپرت دنیا
    راستی چرا هیچوقت حرفی از Sv نمیشه؟
    این مدل هم بسیار خاصه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. شاهین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    فکرشو بکنید پلتفرم ده ساله با قیمت تقریبی 400 هزار دلاری 10 هزار دستگاه ساخته شده و فروش رفته. این نشون میده همه چی سرعت و شتاب نیست که با 200 هزار دلار بدستش بیاری. خیلیا هستن به مدل هنری پول میدن و با طراحیش حال میکنن همینو بس

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. X

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      دقیقا. اونتادور یه اثر هنری کامل.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. akrh78

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    خورخه لورنزو هم یه دونه مدل 63 رودستر با همین ترکیب رنگ خرید چند وقت قبل خیلی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا