لامبورگینی

جزئیات سیستم آئرودینامیک فعال پیشرفته لامبورگینی پرفورمنته

یکی از چندین تردستی لامبورگینی که در اوراکان پرفورمنته بکار رفته تا این سوپر اسپورت بتواند در جهنم سبز رکوردشکن باشد، سیستم آئرودینامیک فعال جدید Aereodinamica Lamborghini Attiva است. در ویدئویی جدید، این خودروساز ایتالیایی توضیحی شفاف‌تر درباره‌ی چگونگی کمک این تکنولوژی پیشرفته به حرکت سریع‌تر خودرو در پیست داده است.

aereodinamica-lamborghini-attiva-6
ALA در اوراکان پرفورمنته از دو عنصر آئرودینامیکی فعال تشکیل شده است. اولین جزء یک گودگی در بخش جلو و دیگری تنظیم کننده‌ی جریان باد در بال عقب می‌باشد. زمانی که راننده پدال گاز را برای رسیدن به حداکثر سرعت می‌فشارد، سیستم این اجزا را برای به حداقل رساندن درگ به حال آماده‌باش درمی‌آورد. زمانی که خودرو می‌خواهد بایستد، عناصر یاد شده در موقعیتی قرار می‌گیرند که نیروی رو به پایین به حداکثر برسد.

aereodinamica-lamborghini-attiva-8
البته سیستم ALA در واقع به سادگی خاموش یا روش نمی‌شود. زمانی که راننده در حال عبور از پیچ است، عناصر آئرودینامیکی می‌توانند به منظور تولید داون فورس بیشتر در چرخ‌های داخلی پیچ و برای بهبود کشش تنظیم شوند.

aereodinamica-lamborghini-attiva-7
سیستم پیشرفته‌ی ALA در حال حاضر منحصراً در اوراکان پرفورمنته عرضه شده و احتمالاً در مدل اسپایدر نیز نصب خواهد شد. هرچند، نوآوری‌های عملکردی لامبورگینی در طول زمان به دیگر مدل‌ها نیز سرایت می‌کند بنابراین ممکن است نسخه‌های آینده‌ی اوراکان نیز از این سیستم بهره‌مند گردند.

aereodinamica-lamborghini-attiva-video
علاوه بر سیستم ALA، اوراکان پرفورمنته به‌طور وسیعی از کمپوزیت فیبر کربنی لامبورگینی استفاده کرده است. این ماده که اولین بار در مدل تولید محدود سستو المنتو بکار رفته به روش ساخت آسان‌تر مواد سبک‌وزن اشاره دارد. با استفاده از این روش و مواد شاهد کاهش وزن ۴۱ کیلوگرمی اوراکان پرفورمنته نسبت به مدل استاندارد هستیم.

aereodinamica-lamborghini-attiva-1
استفاده از قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر لامبورگینی نیز قطعاً به ثبت بهترین رکورد پرفورمنته کمک کرده است. این پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری قدرت ۶۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه بسته به حالت رانندگی به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد.

اوراکان پرفورمنته با تمامی ریزه‌کاری‌های پیشرفته‌ی خود از تابستان سال جاری و با بهای ۲۷۴۳۹۰ دلار در آمریکا، ۱۹۵۰۴۰ یورو در اروپا و ۱۷۳۲۷۱ پوند در بریتانیا فروخته خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (952 ديدگاه)

    کی به این وحشی رنگ قرمز نشون داده؟؟؟؟!!!؟؟؟!؟
    عین فلفل میمونه. تند و ویرانگر… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      د ببینم مکلارن دهنشو می بنده دیگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. چالنجر

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام عزیزان ببخشید حرف بی ربط می زنم من عاشق ماشین های آمریکایی هستم ولی همیشه یه سوال مغزمو درگیر کرده و اونم این هست که مثلا از خودم می پرسم ماشینی مثل یه لامبورگینی یا پورشه چه برتری و نقطه
        قوت هایی نسبت به ماشینی مثل شورلت کامارو دارن که چند برابر گران تر هستن ازتون می خوام اگه می شه یکم تخصصی توضیح بدید مثلا خودم هم می دونم که کیفیت بیشتری دارن یا اینکه همه شرکت ها فقط یه درصد محدود برای هر خودرویی سود در نظر می گیرن البته به جز خودروهایی که خیلی کمیاب هستن و نباید بگیم فراری یا لامبورگینی پول برند و خاص بودنشومو می گیرن چون فقط چند درصد اون قیمت مربوط به برند هستش خواهش می کنم از نظر فنیو کیفی و سایر موارد دیگه یکم تخصصی توضیح بدید مثلا با گفتن این که مثلا فراری هندلینگ بهتری داره حرف رو تموم نکنید و یکم بیشتر توضیح بدید با تشکر از همه عزیزان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Abbas us.c

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (269 ديدگاه)

          دوست عزیز امریکایی ها شرکت های دولتی ای هستن که برای مردم ماشین میسازن و به طور کمتر با برند های گران تره بازار رقابت میکنن یا فقط با خودشون رقابت دارن مثلا رقابت بین ماسل کارهای امریکایی از قبیل موستانگ و کامارو و چلنجر،به طور کلی امریکا کاری میکنه که قشر متوسط جامعه بتونن از داشتن ماشین های ریس لذت ببرن برای مثال یه جوونه ایرانی با بیست میلیون میره پراید میخره ولی یه جوون امریکایی با بیست هزار دلار یه چلنجر میخره اخره سر هم جوون امریکایی برای لذت بردن از زندگی ماهی دو جفت لاستیک برای برنوت کردن و دونات و…خرج ماشینش کنه ولی یه جوون ایرانی مجبوره برای لذت بردن از زندگی زندگیش به یه پراید حلبی تو جاده های دره پیت ایرانی با امنیت صفر اکتفا کنه.در این بین به خاطره قیمت کمی که رو ماشیناشون میذارم مجیورن کیفیتو بیارن پایین و اپشن کم تر بذارن و یا رو ایرودینامیک ماشین کمتر کار کنن یا امنیتو کمتر کنن البته اینایی که گفتم شامل همشون نمیشه مثلا کوروت یا دوج وایپر با پورشه918یا مک لارن پی1 یا فراری لافراری رقابت کنن اما باز هم کیفیت کمتری دارن و پیشرانه هاشون نسبت به اونا رده پایین ترن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. الف.ی

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        آخه این طرز حرف زدنه داداش؟
        با وجود این رکورد خیلی خوب نوربرگ رینگ از لامبورگینی ولی هنوز دلیل به برتری کامل نسبت به 650 اس و 488 جی تی بی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          هورکان تنفس طبیعیه … ماشین تنفس طبیعی یه دنیای دیگست …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Elring-aventador

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (331 ديدگاه)

    درود .

    درود بر لامبو که همیشه یه قدم جلو تر بوده همیشه ی همیشه ….

    واقعا من چیزی ندارم بگم … فقط اینکه فوق العادس ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ace

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    از روز اول که خبر رکورد شکنی لامبورگینی هوراکان پرفر‌منته در سایت های خودرویی پیچید میدونستم این ماشین حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
    .
    لامبورگینی همیشه بی ادعا کار میکنه و جار و‌ جنجال زیاده از حد راه نمیندازه.
    .
    بعضی از دوستان هم که عقلشون به چشمشونه و فکر می‌کنند​ ادعا و داد و هوار یک شرکت هر چی بیشتر باشه ، یعنی اون شرکت خفن تره و کارش درست تره !!!
    فکر می کردن لامبورگینی از نظر تکنولوژی در حد رقبا نیست !!!!
    لامبورگینی در پدال واقعا مظلومه. حتی در بین طرفداران خودرو هم مظلومه. چون همه فکر میکنن نقطه اتکای لامبورگینی فقط ظاهر دیوانه کنندش هست و مهندسی خارق العادش رو فراموش میکنن.
    .
    همین کار رو اگر فراری یا مکلارن انجام میدادن حداقل هفته ای یک بار در مجلات خبری به عناوین مختلف به همه ی دنیا یادآوری میشد !!!
    .
    ۶:۵۲:۰۱
    .
    سلطان ماشین های ایتالیایی ، لامبورگینی ، با هوراکان ۲۷۴۰۰۰ دلاری کاری انجام داد که فراری با لافراری ۷.۲ میلیون دلاری ( لافراری آپرتا) موفق به انجامش نشد.
    .
    رکورد شکنی لامبورگینی در نوربروگ رینگ مثل روز روشن بود ، با این حال غلظت تعصب در وجود بعضی از ما اینقدر بالاست که به حد اشباع رسیده و این اشباع رو با انکار این رکورد به همه نشون دادیم.
    .
    مرسی لامبورگینی ، مرسی تاج سر خودروسازان ایتالیایی ، مرسی که هستی . اگر نبودی نمیدونم چه چیزی میخواست منو به دنیای ماشین علاقمند کنه.
    .
    جذابیتی که لامبورگینی برای من داره تمام خودروسازان دیگه ی دنیا روی هم جمع بشن برام ندارن.
    .
    از بچه های طرفدار لامبورگینی در این سایت تقدیر میکنم ، چون واقعا جزو کاربران تاپ و برجسته ی سایت ( هم از نظر اخلاق و هم معلومات) هستند.
    .
    همین که قیمت اونتادور اس ۵۸۰/۰۰۰ دلاره و قیمت فراری ۸۱۲ برابر با ۳۲۰/۰۰۰ دلار ، ارزش این دو خودروساز رو به خوبی نشون میده.
    .
    جز تو کی میتونه عزیز من باشه /
    کی میتونه تو قلب من جا شه /
    مگه میشه مثل تو پیدا شه /
    همه چیزم وای عزیزم /

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dice

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      تکنولوژی المان … نه ایتالیا…
      اون مثالت که لافراری آپرتا رو مثال زدی واقعا اشتباهه…یه ماشین کلکسیونی رو نباید مثال بزنی.. چرا پورشه 918 رو نمی گی؟؟؟(اخ ببخشید یادم نبود شما رویه پورشه و لامبو تعصب دارین واسه همین 918 رو نگفتی)
      با خودت چند چندی دادا؟؟ تو صفحه لامبور گینی اونتادورs قیمتش رو می کوبی و می گی الکی بالاست…اینجا می گی چون بهتره و ارزشش بیشتره گرون تره؟؟
      و اینکه اگه این کارو مکلارن انجام می داد صد در صد ارزش کارش بیشتر بود…چون مکلارن غولی مثل فولکس پشتش نیست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        نه دوست عزیز باید مقایسه بشه کار اشتباهی نکرده ولی اگه ایرودینامیک فعال امروز برای لامبورگینی تکنولوژیه خیلی وقته که فراری داره استفاده میکنه. این دوستمون هم نمیدونه که وقتی یه کمپانی در مسابقات بزرگی حضور پیدا میکنه و جلوی چشم میلیون ها نفر که در پیست یا از تلویزیون مسابقه رو تماشا میکنن مسابقه میده بهترین تبلیغه چی میتونه از این بالاتر باشه. نمیخواستم این بحث ها بازم اینجا پیش بیاد اما شما نمیخوای قبول کنی. خیلی جالبه اون موقع شما که داشتی همه کار میکردی بگی فراری گرون فروشه و فلانه از کمپانی های المانی حمایت میکردی الان همین قیمت بالای اونتادور اس ملاک با ارزش تر بودن شده . اینجاست که میگن ادمو….. بگیره اما جو نگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        خخخخخ.
        پورشه ۹۱۸ رو‌نمیتونستم مثال بزنم ، چون یک ماشین نمیتونه خودش رکورد خودش رو بشکنه !!!
        ( منظورم از اون کاری که لافراری نتونست انجام بده شکستن رکورد ۹۱۸ بود )
        .
        این عین جملاتیه که من در مورد اونتادور اس گفتم :
        ((( راستش قیافه ی ا‌ونتادور به نظرم تکراری شده و از طرفی نیاز به یک بازطراحی بسیار جدی بویژه در بحث شاسی و‌ پلتفرم داره. کلا این ماشین دیگه عمرش رو کرده و باید بازنشسته بشه.)))
        .
        من لامبورگینی رو‌ نکوبیدم و نگفتم قیمتش الکی بالاست.
        الان میفهمم اونتادور همون قدیمیش هم ارزشش ۲ برابر۸۱۲ هست !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari zonda TDF

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (479 ديدگاه)

          812موتور جلو هست!
          اونتادور موتور وسط!
          812محور عقبه!
          اونتادور چهارچرخ متحرک.
          اونوخ شتاب 812که هیچ،شتاب f12 با اونتادور برابر بود.
          لافرراری هم برای خوب دور زدن توی پیست همه چیزو فدا نکرد!
          پرستیژ فرراری الان از تمام ماشینا بیشتره!
          فرراری 16بار قهرمان فرمول یک شده، لمانز و…رو ترکونده،
          لامبورگینی راست میگه بیاد فرمول یک شرکت کنه
          و درآخر
          فرمولا اون آمانته، کاوالی روسی فورسا اسکودریا فرراری

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. الف.ی

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        باز هم که حرف بی منطق زدی داش مجید؟
        یعنی چون اونتادور اس قیمت بالا تری داره از 812 سوپر فست بهتره؟من نمی خواهم بینشون داوری کنم ولی واقعا حرفت غیر منطقیه.
        اتفاقا تعصب خودت اشباع شده.
        کار لامبورگینی خوب بوده ولی تو حرفت غیر قابل قبوله اتفاقا بین مکلارن و فراری و لامبورگینی اقلا تو پدال مکلارن از همه مظلوم تر و کم طرفدار تره می تونی از تعداد کامنت ها تو مطالب مربوط به مکی این رو ببینی.
        ببخشید بر و بچ پدالی هدفم توهین به شما نیست
        ولی مجید تو نظر یه گروه حداکثر حد اکثر 100 نفری رو به کل ایران تعمیم میدی؟
        تازه اتفاقا تقریبا نصف بیشتر زیر همون مطلب همش نوشته بودن باریکلا به لامبورگینی.
        اصلا تو که 812 رو با اونتادور اس مقایسه می کنی ، از کی تا حالا یه گرند تورر موتور جلو با یه کوپه سوپر اسپرت مقایسه میشه؟گرچه هر دو سوپر اسپرت هستند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          از وقتی سایت های معتبر این کار رو‌ انجام دادن.
          .
          هر دو سوپراسپرت هستند.
          هر دو ایتالیایی هستند.
          هر دو از شرکت هایی میان که نیم قرنه دارن با هم رقابت میکنند.
          قدرتشون تقریبا مساوی
          گشتارشون تقریبا مساوی
          حجم موتور مساوی ۶۵۰۰ سی سی
          هر دو ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی
          هر دو‌ فرمان پذیری محور عقب دارن
          فراری دقیقا در همین ۸۱۲ اومد حجم موتور رو از ۶۳۰۰ سی سی رسوند به ۶۵۰۰. به خاطر اینکه جلوی اونتادور کم نیاره.
          دقیقا در همین نسل فراری اومد فرمان پذیری چهارچرخ متحرک رو اضافه کرد ، همزمان با اونتادور اس ، نه همزمان با پورشه ۹۱۸ ( در لافراری)
          .
          این دو‌ ماشین هزاران نقطه ی اشتراک با هم دارن ، هر چند برای من همون حجم موتور تنفس طبیعی مساوی کافیه که با هم مقایشون کنم.
          یک کدوم چهار چرخ متحرکه ، یک کدوم محور عقب
          یکی خوب از زمین کنده میشه ، اون یکی سبک تره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. الف.ی

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          عزیز من کاربری شون فرق داره.
          حتما تو می خوای gle 63 با ۹۱۱ توربو ۲۰۱۴ مقایسه کنی بگی چون جفتشون قدرت حدود ۵۳۰ اسب بخار دارن.
          چون هر دو دو دیفرانسیل هستن.
          چون دو کمپانی رقیب هستن.
          مقایسه ۸۱۲ با اونتادور اس صرفا یه مقایسه فانتزی برای لذت بردن مردم هست.
          کسی که می خواد یه گرند تورر بخره اصلا فکر خرید اونتادور اس رو هم نمیکنه و کسی که بخواد یه کوپه دو نفره پر سرعت موتور وسط بخره اصلا به ۸۱۲ فکر نمیکنه.
          جدای از اسب بخار و گشتاور و این چیزا تو خیلی موضوعات با هم تفاوت دارند.
          ۸۱۲ سوپر فست
          موتور جلو
          دیفرانسیل عقب
          گیربکس دو کلاچه
          وزن بیشتر
          راحتی بالاتر
          اونتادور اس
          موتور وسط
          دو دیفرانسیل
          گیربکس تک کلاچه
          وزن کمتر
          راحتی کمتر
          ۸۱۲ ماشینیه که با هاش تو شهر با آرامش رانندگی کنی و گهگداری پشت چراغ قرمز کری بخونی
          اونتادور اس یا اس وی ماشینیه که باهاش میتونی تو جهنم سبز با گنده هایی مثل ۹۱۸ در بیفتی و خیلی ها رو تو آینه ببینی
          امیدوارم لپتایم نوربرگ رینگ اونتادور اس وی رو بدونی که فقط دو ثانیه با ۹۱۸ اختلاف داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ace

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          حکایت کسی که نمیخواد بفهمه.
          نرود میخ آهنین در سنگ …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. الف.ی

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          آره درسته نرود میخ آهنی در سنگ
          ولی این فعلا حکایت توعه.
          به لایک و دیسلایکت نگاه کردی؟
          هر چی باشه من به تو حرف زشتی نزدم و نگفتم تو نمی خوای بفهمی.
          هی……..????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ace

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          لایک و دیسلایک کاربران پدال ارزشی برای من نداره. سطح اطلاعات 95 درصد از این اقراد در حدی نیست که قضاوتشون بخواد معیار من قرلر بگیره.
          این 1
          .
          ثاتیا ؛ نمیخوای بفهمی توهین و حرف زشت حساب میشه ؟؟
          خیلی حساسی…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. الف.ی

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          آره تو که راست میگی.
          از طرز فکرت معلومه برات مهم نیستن.
          این روش توئه:لایک و دیسلایک کیلو چنده؟
          نظر بقیه کیلو چنده؟
          95 درصد کاربرای پدال اطلاعاتشون در حدی نیست که …
          ببینم خودتو اینقدر بالا می بینی یا منو و بقیه پدالی ها رو اینقدر پایین ؟
          یا شاید هم هر کس که با تو هم عقیده نباشه جزو اون 95 درصده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Ace

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          حوصله ندارم رفیق ؛ بیخیال.
          هر چی شما میگی درسته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Gtr

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (893 ديدگاه)

        ببین پسر خوب آلمان اگر بلد بود خودش میومد رو r8 همچین کاری رو میکرد
        پس هی الکی جو راه نندازید تکنولوژی آلمان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          فقط خودروسازی آلمان….
          بعدش ایتالیا …
          و بعد ژاپن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیرحسین

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (102 ديدگاه)

          شما چه دلت بخواد یا نخواد رکورد اوراکان محصول مشترک آلمان و ایتالیاست و شما نمیتونی نقش فولکس رو نادیده بگیری
          حالا میخواد ازطریق تزریق سرمایه باشه یا تکنولوژی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          812 از هر نظر اتومبیل بهتریه الکی با اونتادور مقایسش نکنید هم وزن کمتری داره هم جعبه دنده ی سریعتری داره و هم بسیاز سریع ودرعین حال راحته اونتادور چی داره؟؟
          این لینک رو ملاحظه بفرمایید که اونتادور چقدر ایراد داره تا دیگه بافراری مقایسه نکنید و بدتر از همه لامبو رو برتر ندونید تو این لینک درمورد جعبه دنده ی لامبو گفته شده که با کمترین دقت دنده هارو تعویض میکنه و در مقابل گیربکس دوکلاچه ی فراری و گیربکس PDK پورشه جوکی بیش نیست و تعلیق این ماشین خیلی خشکه و تمام ضربات رو وارد کابین میکنه که بهش لقب گاری قرن 19 دادن یا دیسک ترمزش که بعد 2دور در پیست تقرببا توان خودشو ازدست میده که مو رد اخر حتی در تاپ گیر که جرمی داشت باهاش رکورد 458 رو میزد اتفاق افتاد و ترمز ها داغ کردن و جرمی کنار زد تا خنک بشن و دستور دورهایمر درمورد خرید 458 توسط لامبو برای ساخت هوراکان هم گفته شده مطالعه کنید http://www.motortrend.ca/en/news/broken-bull-why-lamborghini-needs-fixing-24861/
          این لینک هم درمورد انتخاب بهترین اتومبیل از نظر رانندگان حرفه ای هستش که لامبو از بین 9اتومبیل اخر شد فقط به رتبه ی سوباروBRZ. و اونتادور دقت کنید http://www.motortrend.com/news/2012-motor-trend-best-drivers-car/
          لامبور با فراری قابل مقایسه نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ashkan

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      با این مثال فراری که تو زدی به نظرم چلنجر دمون از اورکان بهتره
      ولی اورکان کجا چلنجر کجا
      این مثالت هم قشنگ میشد فهمید لافراری کجا اورکان کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ali

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    دوستان با مرام و مودب طرفدار لامبورگینی هستید خیلی هم خوب. ولی برعلیه فراری و مکلارن صحبت نکنید ممنان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    هوراکان پرفر‌منته ، رکورد دار جدید جهنم سبز.
    حالا جناب مدیرعامل فراری بیاد لامبو رو مسخره کنه
    لافراری 5 برابر هوراکان پرفر‌منته قیمت داره ولی کو رکوردش؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    شرکت فراری از نظر تکنولوژی و مهندسی به مراتب بالاتر از لامبورگینی هست مطمعن باشید نظری که شما دارین رو خود مدیرریت لامبو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    من همونجا هم که لامبو رکورد زد اومدم تبریک گفتم.
    ولی آخه این حرفا چیه.
    مک لارن دهنشو ببنده و لامبو مظلوم تر از مک لارن.?
    اگه به مظلومیت باشه که مک لارن از همه مظلوم تر نه حمایت های غولی به اسم فولکس پشتشه نه تبلیغاته آنچنانی.
    هر وقت شما هم ecu ها و سنسورها و انواع تکنولوژی هاتون تو مسابقات اتومبیل رانی استفاده شد(مثل مک لارن) بعد صداتون در نیومد اونوقت میتونید بگید مظلومید………..
    وقتی شرکتی مثل اپل که ثروتمندترینه به مک لارن پیشنهاد میده و مک لارن قبول نمیکنه مشخصه تکنولوژی کجا خوابیده.(اپل فقط یکیشه)
    دیگه زیاد توضیح ندم بهتره.
    هم حوصله ندارم هم دیگه نیازی نیست.
    همه میدونن چی به چیه…………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      اینم یادم رفت بگم الان Radical SR8LM رکوردداره نوربرگ رینگ هستش.لابد شرکت رادیکال پیشرفته تر از پورشه و لامبو و خیلیای دیگس از نظر اساتید؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ace

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      مکلارن حمایت غولی مثل فولکس واگن که با بحران دیزل‌ گیت دست و‌ پنجه نرم میکنه رو نداره.
      .
      به جاش 60 درصد سهامش مال هولدینگ ممتلکات هست که با سرمایه ی چندین کشور امیرنشین در حاشیه ی خلیج پارس تغذیه میشه.
      .
      از شما بعید بود اینو ندونی … یا میدونی و خودت رو زدی به اون راه…
      .
      ثروت مکلارن خیلی از لامبورگینی بیشتره ، کارمندانش بسیار زیادترن .
      چون از لحاظ پولی هیچ وقت در مضیقه نیست.
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        بحث سرمایه گذاری تنها مربوط به یک گوشه از دنیا نیست و همین vw هم توسط شیخ نشینان قطری میلیاردها دلار تغذیه شده و یکی از 4 سهامدار اصلی این گروه هستند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. امیرحسین

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (102 ديدگاه)

      خوب البته اپل نمیتونه به فولکس این پیشنهاد رو بده که لامبو رو ازش بخره
      هر چی باشه فولکس هزینه زیادی کرد تا لامبو رو بعد از چند سال به سود دهی رسوند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Saied

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عالیه. ولی چند درصد خریداراش میخوان این سرعت رو تست کنن اخه. بنظر من دلیل اول برتریه لامبو طراحیه واقعا خاص و دوست داشتنیشه بعدا خریدار هایه ثروتمندش به خاطر سرعت و درگ این ماشینو انتخاب میکنن.
    از نظر من هرکی یه سوپر اسپرت یا هایپر کار میخره در درجه اول به منظور عروسک به ماشین نگاه میکنه تا اینکه بخواد باهاش تسته سرعت بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا