لامبورگینی

تیونینگ دیوانه‌وار لامبورگینی اوراکان توسط DMC

تیونر DMC متخصص در انجام تیونینگ‌های دیوانه‌وار و افزایش فوق‌العادهٔ توانایی خودروها است. این شرکت در جدیدترین پروژهٔ خود هم به‌هیچ‌عنوان این استعداد و شهرت خود را فراموش نکرده است. DMC این بار سراغ یک لامبورگینی اوراکان اسپایدر رفته و علاوه بر تجهیز آن به یک کیت بدنهٔ جدید، پیشرانهٔ آن‌را هم تا سر حد جنون تقویت کرده است. DMC نام این خودرو را اوراکان Edizione-GT اسپایدر گذاشته است.

dmc-lamborghini-huracan-1

قلب تپندهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی اوراکان مجهز به دو توربوشارژر شده و حالا ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر افزودن بای‌توربو به پیشرانهٔ تنفس طبیعی اوراکان، DMC خودِ موتور را هم تقویت کرده است تا توانسته چنین قدرتی از آن استخراج کند. به‌تناسب افزایش قدرت موتور، گیربکس هم مورد تقویت قرار گرفته است تا توانایی انتقال این قدرت عظیم را داشته باشد.

dmc-lamborghini-huracan-2

کیت تقویت این خودرو در چهار مرحله تنظیم شده است و نتایج آن کاملاً قابل‌توجه است به‌گونه‌ای که این اوراکان تقویت‌شده می‌تواند در تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که اوراکان استاندارد برای این کار به ۳.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد. همچنین حداکثر سرعت آن‌هم از ۳۲۵ کیلومتر استاندارد کارخانه‌ای به ۳۵۵ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرده است.

کیت بدنهٔ این اوراکان شامل طراحی مجدد قسمت جلو و جایگزینی کامل سپر عقب با نمونه‌ای جدید می‌شود. این کیت به‌صورت ماجولار طراحی شده و مالکین به‌راحتی می‌توانند قطعات اصلی اوراکان را نیز روی نمونهٔ تیونینگ شده نصب کنند. در قسمت جلوی خودرو، فرم جدید سپر با ورودی‌های هوای عظیم و بالچه‌های عمودی که در گوشه‌های سپر نصب شده‌اند بلافاصله نگاه بیننده را به خود جلب می‌کنند. رکاب‌های جانبی بزرگ‌تر نیز نمایی فوق‌العاده به خودرو بخشیده‌اند.

dmc-lamborghini-huracan-lp10884

در قسمت عقب اوراکان Edizione-GT اسپایدر، یک بال بسیار بزرگ کاملاً جلب‌توجه می‌کند. DMC می‌گوید این بال با الهام از بالی یکی از نسخه‌های لامبورگینی کانتاش طراحی شده است. این اسپویلر بزرگ در سه حالت GT، کروز و سرگرم‌کننده قابل تنظیم هستند که با توجه به انتخاب هر یک از این حالات، زاویهٔ آن تغییر می‌کند.

dmc-lamborghini-huracan-3

DMC هنوز قیمت این اوراکان فوق‌العاده را اعلام نکرده است اما قطعاً چنین تغییرات گسترده‌ای هرگز نمی‌تواند ارزان باشد. بااین‌حال اگر خواهان یک اوراکان اسپرت‌تر از خود کارخانهٔ لامبورگینی هستید باید کمی صبر کنید چراکه این سازندهٔ ایتالیایی هم‌اکنون در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ قدرتمندتر اوراکان یعنی مدل سوپرلگرا است.

dmc-lamborghini-huracan-lp10881

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. sami

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مگه جنگه ؟؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      جنگ نیست
      اما خیلی ها جنون قدرت و گشتاور دارن.
      خیلی خوبه که اصالت تنغس طبیعی حفظ شده.
      در کل عاشقشم.
      .
      جایی خونده بودم به خاطر ساخت محکم و دقیق ماشین های آئودی و لامبورگینی ( زیر کنترل کیفی آئودی هست ) موتور های V10 میتونن تا 1750 و V12 تا 2200 اسب تحمل دارن و به دوام و کارکردشون لطمه ی قابل توجهی نمیرسه.
      البته هر نوع دستکاری باعث خروج از گارانتی و سرویس های مجانی میشه. نصب توربو که معلومه.
      تصور کن اوراکان یا R8 حدود 1500 تا قدرت و گشتاور داشتن.
      صفر تا 100 زیر 2 ثانیه !!!
      همون کاری که منصوری با اونتادور کرد
      صفر تا 100 در 1.82 ثانیه !!
      .
      ولی خب تنفس طبیعی یک چیز دیگست

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (347 ديدگاه)

        میگه دو تا توربو شارژر داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ELEMENTO

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          راست میگی
          من اینو با novitec اشتباه کردم ????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. vahid porsche

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      یاد devil may cry افتادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Daniel

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (952 ديدگاه)

    به به
    چه جیگری!!!
    چه رنگ گیراییی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      به به
      عالیه.
      همه میدونن من چقدر عاشقشم.
      واقعا اوراکان مثل ماه هست که شب دنیای سوپراسپرت ها رو روشن کرده.
      اونتادور هم مثل خورشید هست که روز ها نورافشانی میکنه !!
      .
      خیلی خوشحال میشم همیشه لامبورگینی رو مثل الان در اوج میبینم
      .
      بی صبرانه منتظر معرفی 2 تا از شاهکار های لامبورگینی هستم.
      Huracan Superleggera
      Aventador Facelift
      .
      مجله ی ماشین نوشته بود اوراکان سوپرلگرا حدود 850 اسب قدرت خواهد داشت !!!!
      شتاب تخمینی 2.45 ثانیه !!!
      .
      ان شا الله همه با توکل به خدا و کار کردن به آرزوهاشون برسن.
      .
      یا حق.
      عزت زیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        نه داداش…
        به نظر من سوپرلجرا بیشتز از 640 اسب قدرت نداره…
        خودت میدونی لامبورگینی شرکتی نیست که بخواد از یه موتور اسب بخار بی مورد بکشه و الکی فقط قدرت عددی رو ببره بالا…
        وقتی لامبورگینی اونتادور رو معرفی میکنه که 692 اسب قدرت داره,692 اسب خالص به چرخ ها انتقال داده میشه درحالی که امار و ارقام برخی از تیونر ها باد هواست…
        مثلا آونتادور استوک تو 2.9 ثانیه به 100 میرسه…
        بعد یه تیونر میاد اونتادور رو میکنه 900 اسب ولی صفر تا صدش میشه 2.8(200 اسب قویتر میشه ها ولی درعمل 200 اسب به هیچ دردی نمیخوره)
        خلاصه حرفام اینکه قدرت 640 اسب برای هوراکان سوپرلجرا خیلی معقول تره..
        چون گایاردو معمولی با سوپر لجرا هم تقریبا 30 اسب بخار فرق داشتن!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ELEMENTO

        ۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        منم شک دارم.
        به هر حال مجله ی ماشین گفته بودِ
        به نظر منم منطقی نمیاد.
        اوراکان سوپرلکرا 700 اسب بیشتر بعیده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    چه خفنه.سپر جلوش که می خوره به زمین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (893 ديدگاه)

    چه هیولایی شده
    این DMC یادمه یه مازراتی گرن کابریو رو هم تیون کرده بود؛که عجیب خوشگل شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Nima

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    رقیب تیونر تگزاسى هنسى هم شناختم??
    لامصب این و هنسى به ماشیناى بالاى ١٠٠٠ اسب معروفن.
    البته شلبى هم خیییلى بالاى ٨٠٠-١٠٠٠ اسب داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      نیما جون گفتی تگزاس و مارو هوایی کردی
      تگزاس و وانت امریکایی اوووج لذت هستش
      این لامبو هم زیباس بخصوص رنگش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        علی و نیما عالی گفتین
        ❤❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. یاسین

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    واقعا خوب کار کرده ولی تیونینگ هنسی امریکا خیلی خشنه و باحاله اصلا هلو رو میگیره لولو تحویل میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    اوراکان خیلی زیباست، خداییش جزء خوشگلترین ماشینهاست، من به شخصه قیافه بدون تیونش بیشتر دوستدارم، قیافه خودش با این تیون موتور باحال میشه.
    خوبیشم وقتیه که با یدونه اوراکان استاندارد بخوای پشت چراغ قرمز درگ بزاری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    همین جوریش هم هیولایی ست نیازی به تیون کردن نداره ….
    وحشی به تمام معنا ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    یه ویدیو توی یوتیوب دیدم از داخل یه اوراکان که داره ۳۳۰ کیلومتر میره و بعد.. وای از جاده خارج میشه و عکسای بعدی نشون میدن از ماشین چیزی باقی نمونده، خیلی حس بدی داره، میدونم تقصیر ماشین نیست ولی از اون وقت حس قشنگی به این ماشین ندارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mojtabaaston

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کار dmc عالی شده مثل همیشه
    صرف نظر از چهره دلربایی که ایجاد کرده
    قدرت و گشتاورش رو دقیقا دو برابر افزایش داده
    یعنی ترکونده
    توی صفر تا صد هم 0.7 ثانیه خودش خیلیه
    مخصوصا توی چنین ماشین هایی که واسه عشق سرعتهاست 0.1 کاهش زمان خوبه 0.7 که جای خود داره
    فقط بالش خیلی بیش از حد بزرگ شده
    چنین باله ای برای مدلهایی مثل رونتون و وننو خوبه
    اما با توجه به نکات مثبتی که ایجاد کرده بزرگی باله اصلا به چشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohsen

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    تیون کردن و افزایش قدرت به کنار، آخه این شرکتا چه تکنولوژی دارن که میان گیربکس رو تقویت میکنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با استانداردش خیلی فرق داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. 1989

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دیگه هزار اسب که اینقدر تعجب نداره. این روزا معمولیه. وقتی از 2JZ و SR20 هزار اسب میگیرن. از V10 لامبورگینی 1000 اسب گرفتن تعجب نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا