لامبورگینی

لامبورگینی اوروس منهارت، غول 812 اسب بخاری!

منهارت پرفورمنس بیشتر به خاطر ارتقای محصولات ب ام و، آئودی و مرسدس شناخته می‌شود. البته هر از گاهی پروژه‌ی متفاوتی توسط این تیونر معرفی می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پورشه ۹۱۱ توربو اشاره کرد. جدیدترین پروژه‌ی خاص این شرکت هم لامبورگینی اوروس است.


سوپر شاسی‌بلند ایتالیایی در حالت استاندارد از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری استفاده می‌کند که باعث می‌شود این خودرو عنوان قوی‌ترین شاسی‌بلند دنیا را یدک بکشد. البته این لقب به جیپ گرند چروکی تراک هاوک ۷۰۷ اسب بخاری تعلق دارد اما خب بازار هدف دو شرکت کاملاً متفاوت است و بهتر است از این مطلب بگذریم.

به هر حال، منهارت قدرت پیشرانه را به عدد قابل‌توجه ۸۱۲ اسب بخار و گشتاور ۹۸۰ نیوتون متر رسانده که چند دهم ثانیه‌ای از شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای اوروس استاندارد را کم می‌کند.


به یاد داشته باشید که قدرت اوروس تیون شده بیشتر از آونتادور SVJ با قلب آهنین ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ۷۷۰ اسبی می‌باشد.

خب این قدرت عظیم چگونه به دست آمده است؟ با برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU و استفاده از توربوهای بهبود یافته و سیستم اگزوز اسپورت می‌توان چنین قدرتی را تولید کرد. البته به منظور هماهنگی بهتر با این قدرت زیاد، گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک اوروس هم بهبود یافته است.


همچون سایر محصولات تیون شده توسط منهارت، اوروس در بدنه هم برخی تغییرات را تجربه کرده است. آپرون جلو، کاپوت، رکاب‌های جانبی، قوس‌های چرخ، اسپویلر و دیفیوزر عقب از فیبر کربن ساخته شده‌اند. روی بدنه هم نوارهای مشکی دیده می‌شوند.

تغییر نهایی این خودرو رینگ‌های ۲۱ اینچی با الگوی Y و لاستیک‌های پیرلی پی زیرو می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    عکس اخر گویاست / قناص – ناموزون / لاستیک با این فاق روی شاسی؟ / فقط دنبال پول باشی میشه این ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      در مورد لاستیک و گلا چرخای عقب باهات موافقم ولی خب خیلی بدم نشده
      با گلگیراشم حال نکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    اوروس به هیچ وجح نیاز به تیون نداره…مدل استاندار حد قایت یک سوپر شاسی بلند هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مدل معمولی خودش جذاب تربود.این رینگ ولاستیک بااین سایز بهش نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina7

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    باید به تیونرا بگن هرکاری میکنید فقط دست به رینگا نزنید
    رینگای خودش زیباترین رینگ ممکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    عقبش خیلی خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    خیلی وحشی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا