لامبورگینی

جانشین اسپادا، چهارمین محصول لامبورگینی خواهد بود

در حال حاضر سبد محصولات لامبورگینی شامل سه مدل اوراکان، اونتادور و اوروس می‌شود. حال اما صحبت‌هایی مبنی بر ساخت محصول چهارم مطرح شده است که می‌تواند فروش سالیانهٔ لامبورگینی را به بیش از ۱۰ هزار دستگاه افزایش دهد. مدیرعامل لامبورگینی آقای «استفانو دومنیکالی» در مصاحبه با اتونیوز گفته است که محصول چهارم این شرکت می‌تواند یک گرند تورر ۲+۲ باشد. بااین‌حال او اشاره کرده که لامبورگینی عجله‌ای برای معرفی این خودرو ندارد زیرا ارائهٔ ترکیبی از عملکرد بالا با راحتی و فضای داخلی یک چالش خواهد بود.

وی در ادامه گفته است:

«ما برای ترکیب عملکرد بالا با فضای داخلی و راحتی رانندگی در یک پکیج، سخت در حال کار هستیم. همچنین طراحی این خودرو هم باید چشمگیر و از لحاظ آئرودینامیکی کارآمد باشد. هدف ما برای عرضهٔ این محصول جدید به بازار بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ است و بنابراین عجله‌ای نداریم. این سگمنتی است که ما بیش از ۴۰ سال است در آن حضور نداریم و باید با دقت و احتیاط به آن وارد شویم. از سوی دیگر، باید تصمیم بگیریم که آیا قوای محرکهٔ الکتریکی برای آن زمان مناسب خواهد بود یا نه».

پیشینهٔ ساخت گرند تورر توسط لامبورگینی به سال ۱۹۶۸ و مدل اسپادا بازمی‌گردد. این خودرو یک گرند تورر موتور جلوی دوازده سیلندر بود که تا سال ۱۹۷۸ روی خط تولید قرار داشت و مجموعاً ۱۲۱۷ دستگاه از آن ساخته شد. پس از خاتمهٔ تولید اسپادا، لامبورگینی از بخش خودروهای گرند تورر خارج شد و حالا این محصول جدید می‌تواند جانشین معنوی اسپادا باشد. با توجه به اینکه جانشین اسپادا بین ۷ تا ۹ سال دیگری به بازار خواهد آمد، استفاده از الکتریسیته در قوای محرکهٔ آن ضروری خواهد بود. البته لامبورگینی می‌تواند این تکنولوژی را از گروه فولکس‌واگن بگیرد.

دومنیکالی دراین‌باره گفته است:

«تصمیم نهایی ما به ترکیبی از آنچه که گروه فولکس‌واگن در بخش تکنولوژی می‌تواند در اختیارمان قرار دهد با آنچه که خریداران لامبورگینی خواستار آن هستند بستگی دارد. این سخت‌ترین تصمیم ما در لامبورگینی محسوب می‌شود اما خوشبختانه هنوز زمان برای بررسی تمامی گزینه‌ها داریم. امروزه خریداران لامبورگینی خواستار محصول الکتریکی نیستند اما شاید در هفت تا نُه سال آینده این قوای محرکه را تقاضا کنند؛ بنابراین ما باید آماده باشیم».

جانشین اونتادور، اولین محصول پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی خواهد بود که انتظار می‌رود در حدود سال ۲۰۲۱ معرفی شود. در این خودرو همچنان پیشرانهٔ V12 به‌عنوان امضای لامبورگینی حفظ خواهد شد اما یک موتور الکتریکی هم به آن اضافه می‌شود. این راهی مناسب برای حفظ DNA لامبورگینی و کمک به کاهش تولید آلایندگی محسوب می‌شود. همین فرمول برای جانشین اوراکان هم اعمال خواهد شد با این تفاوت که در این مدل موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ V10 قرار می‌گیرد.

ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اوروس اما به زمان دیگری موکول شده است زیرا تقاضای جهانی برای این خودرو فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده و لامبورگینی در ابتدا باید تولید نسخهٔ کنونی اوروس را افزایش دهد؛ بنابراین فعلاً ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی در اولویت نیست. به گفتهٔ دومنیکالی، قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی V6 گزینهٔ مناسبی برای اوروس نیست و به همین دلیل لامبورگینی هم‌اکنون روی یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی V8 کار می‌کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    آیا میخواد یه ماشین موتور جلو بده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      چه اشکالی داره اگه ماشین موتور جلو بسازند
      ماشین های موتور جلو از طراحی عامه پسند تر زیبا تر
      برخوردارند
      ولی موتور وسط ها طراحی زیبا رو قربانی اعداد و ارقام داخل پیست میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (752 ديدگاه)

        فراری هم موتور جلو داره خیلی هم خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    امیدوارم طراحیش زیادی خط کشی شده نشه مثل محصولات الانش
    یه محصول با طراحی نیمه کلاسیک و مدرن باشه
    طرح های فعلی لامبو فقط روح خشن رو دارند
    امید وارم نرمی و لطافت در طرحشون دیده شه در محصول جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اوروس که فوق العاده ست این هم فوق العاده میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    یعنی یه جورایی رقیب GTC4 ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mopar or No Car

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      یه جورایی نه
      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد مهدی

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    منتظرشم به شدت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina7

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    50 سال از طراحیش میگذره ولی حس خشن بودنش از بین نرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. kurdishlambo

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (80 ديدگاه)

    فولکس چیکار میکنه با لامبو متاسفم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. SS

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    برای سال 2027 برنامه ریزی کردن
    ایران خودرو حتی نمیدونه تا سال 2027 قراره چند تا پلاس جلوی اسم دنا بذاره
    یعنی تا اون موقع به +++++ میرسیم یا ++++++++

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا