لامبورگینی

حراج تنها نمونهٔ ساخته‌شده از لامبورگینی کانسپت S

مطمئناً لامبورگینی‌هایی که در حراجی‌ها به فروش می‌روند، حساب‌های بانکی خریداران را خالی می‌کنند که این موضوع در مورد نمونه‌های کمیاب بیشتر صدق می‌کند اما در مورد یک کانسپت آمادهٔ تولید چطور؟ این خودرو که کانسپت S نام دارد، در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و اگر به نظرتان آشنا می‌رسد به این خاطر است که این کانسپت در اصل یک گالاردوی بدون سقف است. البته کانسپت S یک گالاردو اسپایدر معمولی نیست. این خودرویی منحصربه‌فرد با شیشه‌های کوتاه و دو صندلی است که با بخشی فلزی که از جلو تا عقب کشیده شده است از یکدیگر جدا شده‌اند.

کانسپت S در ابتدا در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان یک طرح مطالعاتی مطرح شد. قصد لامبورگینی از ساخت این خودرو ادای احترامی به خودروهای مسابقه‌ای تک‌نفرهٔ کابین بازی بود که در زمانی که این شرکت به تولید تراکتور مشغول بود ساخته می‌شدند. ستون مرکزی در کانسپت S به‌غیراز اینکه قسمت‌های راننده و سرنشین را از هم جدا می‌کند، یک ورودی هوای اضافی را هم برای پیشرانهٔ V10 خودرو که در میانهٔ شاسی نصب شده فراهم می‌کرد. در جلو و عقب این کانسپت نیز برای ایجاد داون‌فورس بهتر، اصطلاحات آئرودینامیکی صورت گرفت.

پس از ارائهٔ طرح‌های مطالعاتی این خودرو، لامبورگینی تصمیم گرفت آن‌را بسازد یا دقیق‌تر بگوییم لامبورگینی تصمیم داشت درمجموع صد دستگاه از این گالاردوی ویژه را برای مشتریان وفادار خود تولید کند. بدین ترتیب کار بر روی پروژهٔ تولید کانسپت S آغاز شد اما هزینه‌ها و زمان تولید بیش از آن چیزی بود که لامبورگینی انتظار داشت. به همین دلیل پس از ساخت اولین دستگاه، پروژهٔ تولید آن لغو شد و بنابراین بدیهی است که خودروی معرفی‌شده در این مطلب اولین و تنها نمونهٔ ساخته شده از کانسپت S است.

این خودرو بعداً به یک مجموعهٔ خصوصی فروخته شد اما با دعوت لامبورگینی در رویدادهای سراسر جهان حضور یافت. در حال حاضر نیز کیلومتر شمار کانسپت S رقم تنها ۱۸۰ کیلومتر را نشان می‌دهد. هرچند این خودرو از لحاظ فنی یک کانسپت است اما این در اصل گالاردویی با قابلیت تولید بوده و به‌طور کامل یک خودروی جاده‌ای بشمار می‌رود. با توجه به تاریخچه و نادر بودن کانسپت S، انتظار می‌رود مالک جدید آن، کارکرد خودرو را به همین میزان کنونی حفظ کند.

اما کسی که در آینده مالک این لامبورگینی نادر خواهد شد باید چه مبلغی را برای خرید آن پرداخت کند؟ این خودرو در دسامبر سال ۲۰۱۵ به حراج گذاشته شده و قیمت آن بین ۲.۴ تا ۳ میلیون دلار تخمین زده شد اما به دلایل نامشخصی به فروش نرسید؛ اما خودروهای تکی مثل این، از قوانین فروش پیروی نمی‌کنند و بنابراین ممکن است حالا کانسپت S با قیمتی بسیار بالایی به فروش برسد. درهرحال باید تا زمان برگزاری حراجی RM Sotheby’s Monterery در ماه آینده صبر کنیم تا بفهمیم چه اتفاقی روی خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یادش بخیر، قیافه خاصی داره اما باب میل هر کسی نیست. اگر لامبورگینی اینو تو گالریش نگه‌ داره، بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اقا فرشاد شما با قیمت این که مشکلی نداری ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو گالری نگه داره دیگه ؟؟؟؟به نظرت قیمت این مناسبه؟؟؟ به نظرت قیمت اینو شیرون یکی باشه انصافه ؟؟؟یا لامبو داره قیمتو دولا پهنا میده به مشتری ؟؟؟یاشایدم نویسنده داره تو نوشته هاش مبالغه میکنه ؟؟؟؟
      خوشم میاد فقط پورشه همیشه محکوم میشه ………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        من در مورد قیمت حرفی نزدم، تاییدشم نکردم و نمی‌کنم، فقط می‌گم چون کانسپته، خود لامبورگینی تو موزش نگهش داره، بهتر از اینه که بفروشتش. ضمنا من خودم به برند پورشه علاقه دارم، مخصوصا Cayman GT4، انتقاد کردنم رو به پای نفرتم از این برند نذار.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918 (محمدرضا)

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          فرشاد داش میدونی چی نوشتم بیخیال خلاصه ….
          فرشاد با توجه به تعداد دیدگاهت شمارو یادم نمیاد قبلا یه اسم دیگه داشتی؟؟؟//

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir Machine

        ۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        اگه متن رو خونده باشین میبینین که نوشته این ماشین قبلا به یک مجموعه خصوصی فروخته شده، یعنی اصلا دست خود لامبورگینی نیست که بخواد روش قیمت بذاره.
        این ماشین به حراج گذاشته میشه و خریدارها قیمتش رو تعیین میکنن و این قیمت میلیون دلاری بخاطر ارزش بالای اونه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرشاد

          ۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          لامبورگینی باید بخرتش، تو موزه ازش نگهداری کنه، نه که دست هر کسی بیوفته. این ماشین میتونه یکی از خودروهای دیدنی گالری لامبورگینی باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محمد رضا

        ۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (804 ديدگاه)

        یارو فراری میخره ۴٠ میلون دلار که هیچ برتری نسبت به کاماروی ۴٠ هزار دلاری یا ١٠٠ تا ماشین ۴٠ هزار دلاری دیگه نداره بعد شما میگی سه میلون دلار زیاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. فرشاد

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        میدونم منظورت چیه عزیز، مشکلت سر انتقادم از قیمت رینگ فیبر کربی و رنگ خاص پورشست. در هر صورت من خیلی ارادت دارم به جنابعالی ❤
        قبلا فامیلیمم پشت اسمم بود، فرشاد سجادیان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. FXXK

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      تک هست ولی زیبا نیست!
      اگر گالاردو رو به یه ادم سالم تشبیه کنیم.
      این میشه یه ادم شیرین عقل!??
      (طنز)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. benz

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    شما وقتی یک فراری می خرید که می خواهید کسی باشید اما وقتی یک لامبورگینی را می خرید که کسی هستید!☺☺☺☺☺☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اون مرحوم (رههههه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      نزاشتن حرف طرف کامل بشه
      شما وقتی یک فراری میخرید که میخواهید کسی باشید.اما وقتی لامبورگینی میخرید که کسی هستید و میخواهید خودتان را به همان ناکس سابق تغییر دهید.
      شوخی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. FXXK

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      دو برابر یک لافراری و هم قیمت یک فراری FXX K افسانه ای!
      واقعا ارزششو داره؟
      فقط بخاطر تک بودن همچین قیمتی داشته باشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سعید اسماعیلی

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام
    این مدل چند اسب بخاره ‌…
    بعدش دوستان معذرت با اینکه ربطی به این مطلب نداره شورات بلیزر قدیمی که تو جاده ها میبینم یه مدل داره سابربن …. کسی میدونه اونا چند تسب بخارن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      درود. فکر میکنم ۲۴۰ اسب بخار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (314 ديدگاه)

        6سیلندر ۴۲۰۰ داره حدودا ۱۲۰ تا ۴۰ بسته به سال تولید ،۸سیلندر ۵۷۰۰ سی سی هم داره ۱۶۵ اسب بخار اما گشتاور بالای دارن این موتورها

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرشاد

          ۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          تو ویکیپدیا قدرت نسخه هشت سیلندر نسل هفتم که فکر میکنم تو ایران هم از همین نسله، ۲۴۰ اسب بخار نوشته، اشتباهه یا اون مدلش فرق داره احسان جان؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرشاد

        ۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        منظورم از ۲۴۰ اسب بخار، جواب سوال دوم بود (اگر درست باشه البته)، این مدل گالاردو هم بین ۵۱۳ تا ۵۲۰ اسب بخار قدرتشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      lp520-gallardo

      520 اسب بخاره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. PaRHaM

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      بلیزر و سابربن مدل های مختلفی دارن با موتور های مختلف با قدرت های مختلف
      باید دید چ موتوری داره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علی

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (203 ديدگاه)

    ای جان به دریچه ورود هواش :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali a

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    لامبورگینی گالاردو زمان خودش عجب ابهتی داشت…پوسترش رو در و دیوار خیلی از پسرا بود…یادش بخیر.. همچنان هم طراحی زیبای داره بین سوپر اسپرت ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا