لامبورگینی

شاخ‌به‌شاخ متفاوت لامبورگینی اوروس و اوراکان

ورود لامبورگینی به بازی شاسی بلندها و کراس اوورها دور از انتظار نبود. پورشه با این کار به موفقیت عظیمی دست یافت و از سود حاصل از تولید کاین اقدام به تولید خودروهای اسپورت دیوانه‌واری کرد. ایتالیایی‌ها نیز می‌خواهند با اوروس این کار را شبیه‌سازی نمایند. اوروس بیش از آنکه شاسی‌بلندی آفرودر باشد خودرویی لوکس است و از طراحی تیز و متمایز خاص لامبورگینی سود برده است.


اوروس خودرویی بزرگ و لوکس بوده و البته از پیشرانه‌ای قدرتمند هم سود می‌برد. قلب آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت ۶۵۰ اسب بخاری دارد. این خودرو با توجه به ابعاد خود در لیگی کاملاً متفاوت نسبت به اوراکان توپ می‌زند.

البته اوراکان قدرت کمتری در مقایسه با برادر قدبلند خود دارد. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی اوراکان LP 610-4 خروجی ۶۰۲ اسب بخاری دارد. اوروس در روی کاغذ می‌تواند ظرف مدت ۳.۵ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که این رکورد برای اوراکان برابر با ۳.۴ ثانیه می‌باشد؛ بنابراین تفاوت‌ها جزئی می‌باشد.

اما در دنیای واقعی این تفاوت کوچک همین‌گونه باقی نمی‌ماند. اوراکان سبک‌تر بوده و وزن آن حدود ۱۵۴۲ کیلوگرم است درحالی‌که اوروس خودرویی ۲۱۷۷ کیلویی می‌باشد؛ و این تفاوت در پیست کاملاً قابل‌توجه می‌باشد.


اوروس و اوراکان در چهار مسابقه به مصاف هم رفته‌اند که یکی از آن‌ها با لانچ کنترل و دیگری بدون لانچ کنترل می‌باشد. دو مسابقه دیگری نیز درگ‌های رولینگ متفاوت بوده است. اوروس در اولین مسابقه از نظر فنی برنده می‌شود. اوراکان لانچ خوبی نداشته و همین باعث می‌شود اوروس از همان ابتدا فاصله قابل‌توجهی ایجاد کند. البته سه مسابقه‌ی بعدی را اوراکان برنده می‌شود و برای انجام آن نیز کار سختی ندارد.


شاید طرفداران سرسخت لامبورگینی ورود این برند به بازار کراس اوورها را دوست نداشته باشند اما ایتالیایی‌ها می‌توانند سود زیادی از فروش این قدبلند زیبا به جیب بزنند. اوروس از پلتفرم MLB فولکس‌واگن استفاده کرده و معماری مشترکی با بنتلی بنتایگا، آئودی Q7 و پورشه کاین دارد. این امر باعث کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه می‌شود. صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارزش‌افزوده‌ی به دست آمده باعث می‌شود لامبورگینی در تولید سوپرکارهای جدید و هیجان‌انگیز دست بازتری داشته باشد. شاید اوروس جذاب‌ترین محصول لامبورگینی نباشد اما فروش بالایی خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    اوروس چجوری انقدر جذابه؟به نظرم زیبا ترین و کاریزماتیک ترین شاسی بلندیه که تا حالا ساخته شده.اوراکان هم حرفی برای گفتن باقی نمی گذاره سیستم ایرودینامیکی اش که ALA نام داره نبوغ آمیزترین طراحی ممکنه.منم هنوز گاهی اوقات خواب می بینم که دارم لامبورگینی میخرم،رویای شیرینیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اوروس دقیقا همینقدر جذابه
      خصوصا در ویدیوها بیشتر از عکسها طراحی خاص و جذاب خودشو به رخ میکشه
      البته شخصا علاقه داشتم طراحیش کمی غلیظ‌تر و رادیکال‌تر میبود
      کمی تیزتر ،
      کشیده تر
      با پنجره های چشم بادامی
      و کاپوت با قوس بیشتر
      به سبک و سنت لامبورگینیهای دیوانه کننده
      .
      اما هنوز هم همین طراحی جزو خاص ترین طراحی های شاسی بلندهاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        لامبورگینی همینه،دیوانه کننده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Reza

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      آقا امیر ALA مال هوراکان پرفورمانته هستش .
      این نسخه 4-610 هستش که خبری از سیستم ائرودینامیک ALA توش نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      اون که معلومه
      من زندگیم با لامبورگینی آمیخته شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    اولش تو حالت لانچ من نفهمیدم چی شد که اوروس شوت شد! هوراکان لانچشو خراب کرد یا قضیه یه چیز دیگه بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا