بی ام ولامبورگینیمرسدس بنز

درگ سوپراسپرت‌های قدبلند، اوروس، ب‌ام‌و X6 M، مرسدس GLE63

لامبورگینی یکی از معدود سوپراسپرت‌سازانی است که روی به ساخت یک کراس‌اوور آورده است. این خودرو که اوروس نام دارد، یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا محسوب می‌شود و می‌توان آن‌را یک سوپراسپرت قدبلند دانست؛ اما اوروس در بازار تنها نبوده و با رقبایی مثل ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن و مرسدس GLE63 S AMG مواجه است. بلکه این کراس‌اوورهای آلمانی توسط یک سوپراسپرت‌ساز تولید نشده‌اند اما شایستهٔ رقابت با اوروس هستند زیرا ب‌ام‌و و مرسدس بنز در زمینهٔ خودروهای پرفورمنس سابقه‌ای اثبات‌شده دارند. علاوه بر این، سال‌ها پیش از ساخت پروتوتایپ یا کانسپت اوروس، نسخه‌های پرفورمنس X6 M و ML63 عملکرد چشمگیری را به دنیای شاسی‌بلندها آوردن بودند.

بنابراین جدال میان این دو آلمانی و گاو خشمگین ایتالیایی می‌تواند جذاب باشد؛ اما پیش از آنکه سراغ تماشای ویدئوی درگ این سه کراس‌اوور پرفورمنس برویم، بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم. مهم‌ترین عضو این جمع یعنی اوروس، به لطف پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی خود که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، قوی‌ترین خودروی رقابت هم محسوب می‌شود. رقیب بعدی ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ضعیف‌ترین عضو جمع هم مرسدس GLE63 S است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ بنابراین، مرسدس کمی ضعیف‌تر از ب‌ام‌و است اما گشتاور بسیار بیشتری دارد که هم‌سطح اوروس قرار می‌گیرد.

مسابقهٔ درگی که بین این سه خودرو توسط تراتل هاوس برگزار شده تقریباً همان‌طوری پیش می‌رود که انتظار داشتیم. X6 M کامپتیشن تقریباً به سریعی اوروس است اما در پایان این گاو خشمگین سنت آگاتا است که پیروز می‌شود و رقیب باواریایی با اختلاف اندکی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. اینجا اما یکی از ویدئوهای نادری است که در آن یک مرسدس ۶۰۰ اسب بخاری خیلی کُند به نظر می‌رسد و آخر می‌شود. پس‌ازاین، درگ دوم بدون استفاده از لانچ کنترل برگزار می‌شود که در اینجا جای لامبورگینی و ب‌ام‌و عوض می‌شود اما به حال مرسدس فرقی ندارد. در آخر هم خودروها در یک مسابقهٔ رولینگ به مصاف هم می‌روند که می‌توانید نتیجهٔ آن‌را خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن

لامبورگینی اوروس

مرسدس GLE63 S AMG

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۳۰۰ کیلوگرم ۲۲۰۰ کیلوگرم ۲۴۷۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۱۷,۶۰۰ دلار ۲۲۲,۰۰۴ دلار ۱۱۳,۹۵۰ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    قبلا درگ carwow رو که دیدم ، x6 برد
    به نظرتون کدوم درسته؟

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. محمد مختاری آذر

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      به نظرم این درسته باید لامبورگینی ببره بی ام و دوم بشه و بنز سوم
      تو این درگ ریس بنز از بین رفت

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. محمد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (272 ديدگاه)

      توی کار واو درگ توی زمین خیس بود
      این قابل قبول تره…گرچه اینجا هم توی درگ اول راننده ی اوروس ری اکشن تایم بدتری نسبت به بیمر داشت

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        به هیچ وجه نمیشه گفت کدوم سریع تره، چون تایم هایی که در مسیر 400 متر ثبت کردن دقیقا مساوی بوده در مجلات مختلف، چند درگ هم داشتن که نتیجه یک بار پیروزی اوروس بوده و یک بار پیروزی X6M
        X6‌M با قدرت کمتر و گشتاور خیلی کمتر و وزن سنگین تر چنین عملکرد شگفت انگیزی داره، و الا مرسدس GLE63s رو دیدیم عملکردشون.

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. MAHDI

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اون درگ CARWOW چند بار تکرار شد که در همشون X6M کامپتیشن پیروز شد، یک باز که نبود!!!
      لامبورگینی اوروس و X6M کامپتیشن چندین درگ باهم داشتن در کانال های مختلف که نتیجه بینشون تغیر کرده یعنی عملکرد بسیار نزدیکی دارن، این در حالی هستش که X6M دقیقا 100 کیلو سنگین تر و 25 اسب بخار ضعیف تر و 100 نیوتن گشتاور کمتری داره. حالا قیمت دیگه هیچ

      موافقم 3
      مخالفم 2
    4. Audi s8

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      من اوروس را ترجیح می دهم ولی اوروس اختلاف قیمتش زیاد تر است برای این شاید بین این ۳ تا اوروس انتخاب به صرفه ای نباشد ولی باز انتخاب من لامبورگینی اوروس است

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    انواع ماشینای سوپراسپرت از کمپانیای مختلف تو بازار هستن، مارک های معتبری مثل فراری و پورشه و مک لارن و لامبورگینی و … که سالها تولید ماشینای سوپراسپرت رو در انحصار خودشون داشتن ولی الآن با چالشایی مثل لکسوس LFA مواجه هستن ….. همه ی خودروسازایی که این ابر خودرو ها را تولید میکنن تگ های قیمتی سرسام آوری رو هم واسه این ماشینا در نظر میگیرن ولی در عوض این مبالغ زیاد به مالکای این ماشینا هیجانو آدرنالین سرسام آوری رو وارد میکنن و سرنشین خودش رو از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فقط ۲ تا ۳ ثانیه منتظر میذارن تا جایی که لذت بردن از این سوپراسپرتا حتی واسه کسایی که نمیتونن باهاشون رانندگی کنن هم قابل مشاهده هستش

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. احمدرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    جای لامبورگینی و اوروس عوض می شود لطفا اصلاح شود به جای لامبورگینی و بی ام و عوض می شود.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. new Ramin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    تو این مدت که نبودم نظراتم عوض شده
    البته هنوز هیچ ماشینی در کره زمین رو با محصولات CHANGAN عوض نمیکنم!
    ( منظورم cs35 نیستا منظورم cs95 ,cs85 uni k , uni t و … هست. مدل های جدید. ) اما…

    نظراتم به کلی درباره خودرو اروپایی عوض شده. در باره آمریکایی ها هم عوض شده و فقط 3 کمپانی آمریکایی رو قبولش دارم.

    ژاپنی ها هم… هنوز قبولشون ندارم. شاید گذر زمان تایین میکنه. در کل در این 2 هفته ای که مریض بودم. نظراتم حتی درباره هستی (کائنات) هم عوض شده ! فعلا زیاد حال خوبی ندارم. ولی قطعا در اینده بیشتر با new ramin آشنا خواهید شد !!
    .
    در اینجا هم از بین این 3 خودرو انتخابم خودرو چهارم هست ! یعنی آئودی Q8 RS!!

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. RezaRs

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اگر فورد یا کرایسلر رو قبول نداری محکوم به اعدامی من قاضیم ? نمی دونم چرا از کامارو از اول اندازه چارجر و ماستنگ خوشم نیومده البته z28 رو نوکرشم هستیم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        شما نوکر z28 هستی
        من هم نوکر مدل 1969
        واقعا 1969 اسطوره بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Amir

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (237 ديدگاه)

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Angus_812

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (100 ديدگاه)

      رامین جان
      بنظرم پایه و اساس فکر های شما کلن ضعیفه
      که سریع رنگ عوض میکنن
      واقعا میخوام‌بدونم بین X5 m و cs85 واقعا چانگان برمیداری؟؟
      الان با افتخار نیا بگو نظراتم عوض شد
      ژاپنی رو آمریکایی ها قبول دارن بعد شما استاد چرا قبول نداری
      شما فقط تو این سایت امدی که بحث درست کنی
      بود و نبودت اصلا فرقی نداره چون واقعا نظم و سطح سایت امده پایین

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. new Ramin

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        گفتم هنوز معتقدم changan در نوع خود بی نظیره و هیچ خودرویی رو باهاش عوض نمیکنم اما گفتم نظراتم عوض شده. یعنی به هر برندی احترام میگذارم و به سلیقه دیگران احترام
        قدیم به اروپایی ها میگفتم پول برند گیر اما الان نظراتم عوض شده.

        درضمن چرا اون مقایسه رو اون جوری گفتی !! اختلاف قیمت اون 2 تا 3 برابر هم دیگس. باز میگفتی X1 باز یه چیزی… X5 m که اختلاف قیمتشون 3 برابر هم دیگس. با تفکر کامنت بده
        نه روی هوا.

        سطح سایت به خاطر من نیومده پایین. 3 سالی هست که پدال حضور دارم. سطح سایت اومده پایین چون لایک دیس لایک دست کاری شده و سطح کامنت اومده پایین چون جز اینکه بگیم کپی هست و آشغال هست چیز دیگ ای یاد نگرفتیم.

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        موافقم 0
        مخالفم 2
      2. new Ramin

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        گفتم هنوز معتقدم changan در نوع خود بی نظیره و هیچ خودرویی رو باهاش عوض نمیکنم اما گفتم نظراتم عوض شده. یعنی به هر برندی احترام میگذارم و به سلیقه دیگران احترام میگذارم
        قدیم به اروپایی ها میگفتم پول برند گیر اما الان نظراتم عوض شده.

        درضمن چرا اون مقایسه رو اون جوری گفتی !! اختلاف قیمت اون 2 تا 3 برابر هم دیگس. باز میگفتی X1 باز یه چیزی… X5 m که اختلاف قیمتشون 3 برابر هم دیگس. با تفکر کامنت بده نه روی هوا.

        سطح سایت به خاطر من نیومده پایین. 3 سالی هست که پدال حضور دارم. سطح سایت اومده پایین چون لایک دیس لایک دست کاری شده و سطح کامنت اومده پایین چون جز اینکه بگیم کپی هست و آشغال هست چیز دیگ ای یاد نگرفتیم.

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Angus_812

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (100 ديدگاه)

          عزیز دل برادر
          شما همیشه معیارتون قیمته نه همه
          من از لحاظ کلاس و ابعاد مقایسه کردم
          تا دیروز که میگفتی از تابستون پارسال امدی
          الان میگی ۳ ساله هستی؟؟؟؟
          خوبه ۸۰ درصد خودرو سازان جهان معتقدن که چین و برند های چینی تو کار کپی کاری هستن
          چانگان یه برند تازه بدوران رسیدس
          و هنوزم ۵۰ سال کار داره تا بخواد حتی در نوع خودش حرف برای گفتن داشته باشه
          اون ۱۳۰ سالی که میگی فقط برندش بوده و خودرویی تولید نمیکرده
          پژو ۲۱۵ ساله هست ولی ۸۰ ساله خودرو میسازه
          شما رو هوا نظر میدی نه من

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. Kf

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    یعنی بعضیا با لایک فیک زدن ک میخواستن دیده بشن خراب کردن نظر سنجیو

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. new Ramin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    Angus 812
    پژو 215 سال ؟؟ پژو سال 1896 تاسیس شد
    الان سال 2111 هستیم ؟ چه جالب من خبر نداشتم.
    .
    درضمن ch سال 1864 تاسیس شد. سال 1957 اولین خودرو چین رو تولید کرد با اجازه جیپ بر پلتفرم جیپ دهه 50
    ( به علت جنگ جهانی دوم این خودرو ساخته شد برای جنگ ) سال 1985 هم اولین مینی ون شو ساخت. و سال 2006 هم به طور رسمی وارد صنعت خودرو شد
    درضمن بزرگترین جوینت ونچر چین برای CH هست ( منظورم از CH همون CHANGAN هست )

    چه جالب. تازه به دوران رسیده …
    حالا خوبه 3 رکورد گینس داره.
    حالا جالب اینجاس برند تازه به دوران رسیده سال 2019 ( سال 1398 ) پدال مطلب گذاشت در باره تست خودرو چینی که از سایت بین المللی موتور 1 ترجمه کرده بود.
    خدارا شکر ایادو 2018 بود. الان دقیقا همون مطلب رو اینجا بهتون میگم.

    (( بر خلاف دیگر خودرو های موجود در تست ما ، ایادو یه خودرو سدان میان سایز بود. من هیچ وقت سواری تویوتا کرولا را در پیست فراموش نمیکنم پس از چند دور رانندگی فهمیدم ایادو نزدیک سواری رو به کرولا دارد. این خودرو سواری کمی خشک دارد اما نا امید کننده نیست. فرمان نرم ولی تیزی دارد اما میتوان اسلالوم را باهاش رفت طراحی آن هم بسیار محافظه کارانه دارد و غیر ممکن هست ان را ببینید و یاد محصولات لکسس نیفتید. طراحی داخلی ان هم اگر بخواهید از روی عکس نظر بدهید باید با خودرو های کره ای و ژاپنی فول مورد مقایسه قرار بگیرد ! اما از نزدیک میبینید کیفیت متریال چوب و چرم به کار رفته کمی از خودرو های آمریکایی در این کلاس پایین تر است . در صورتی که ایادو در آمریکا عرضه بشود باید قیمتی کمتر هرضه شود و با رقبایی همچون نیسان و مزدا مورد مقایسه قرار گرفته شود. در کل ایادو در مسیر درستی قرار گرفته است ))
    Motor 1
    Pedal.ir
    عجب برند تازه به دوران رسیده ای که خودرو متوسطش نظر کارشناسان بریتانیایی رو جلب کرد !!! دستش درد نکنه. امان از برند های تازه به دوران رسیده!!!
    .
    راستی من در مورد تغییر نظرم سخن گفتم.
    و همچنین گفتم انتخابم Q8 RS هست.
    چرا موضوع تا تست رانندگی 2019 اومدش ؟ امان از دست افرادی که من رو وادار میکنن برم حاشیه !!

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا