لامبورگینیمازراتی

دوئل لامبورگینی اوروس و مازراتی لوانته تروفئو

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وهشتم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

لامبورگینی اوروس

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MLBevo گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۵ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۳۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: توانایی‌های فوق‌العاده، ترکیبی منحصربفرد از خوی آلمانی و احساس ایتالیایی، ظاهر بی‌نظیر، قدرت نفسگیر، هندلینگ باورنکردنی، سرعتی مثل یک لامبورگینی

نقاط منفی: پیچیده، سنگین، سواری خشک، هزینه‌های نگهداری وحشتناک، برچسب قیمتی مثل یک لامبورگینی

 

مازراتی لوانته تروفئو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: M156 مازراتی

امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۷۳۳ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۴,۱۷۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵,۴۶۰ دستگاه

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین شیک، جذاب و لوکس، پیشرانهٔ V8 قدرتمند (چیزی که دنیا به آن نیاز دارد)، طراحی زیبا، هندلینگ خوب

نقاط منفی: قیمت گران، اشتراک برخی قطعات با کرایسلر، حجم صندوق بار کم، قابلیت اطمینان پایین در درازمدت

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

لامبورگینی اوروس

لوانته تروفئو

پیشرانه ۴ لیتری V8 ۳.۸ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۹۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه ۳.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۲۹۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۸۵ لیتر ۸۰ لیتر
وزن ۲۴۱۰ کیلوگرم ۲۳۱۵ کیلوگرم
طول ۵.۱۱ متر ۵.۰۲ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۰ متر ۳.۰۰ متر
حجم صندوق بار ۶۱۵ لیتر ۵۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت بریتانیا ۱۵۹,۹۲۵ پوند
قیمت آمریکا ۲۰۰,۰۰۰ دلار ۱۷۱,۴۷۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10211681]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    صد در صد اوروس
    الان بعضیا میان میگن گرونه و فلانه و نمیارزه نسبت به لوانته . اما هر چقدر پول بدی آش میخوری برای کسی که میخواد اینارو بخره براش ۳۰هزار دلار مهم نیست

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. sina7

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (435 ديدگاه)

      هیچکس حق نداره بگه گرونه و نمی ارزه?
      با این پولی که میدی هم اس یو وی سوار میشی هم فوق العاده لوکسه و هم پرفورمنس هیولایی داره
      و ازون مهم تر اسم لامبورگینی روشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Reza.M

        ۲۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (309 ديدگاه)

        به نظرم منصفانه نیست…لامبورگینی پشتوانه صنعتیه قدرتمنده ایودی و فولکس واگن رو داره..در صورتی که مازراتی درسته که بخشی از سهامش مال فیات کرایسلر هست ولی عملا داره خودش جداگانه عمل می کنه…همیشه ارزوشو داشتم که فراری و الفارومیو و مازراتی به عنوان یه تشکیلات مستقل عمل کنن…

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دوئل دو شاهزاده!
      انتخاب توی هیچ دوئلی تا اینجا اینقدر منو آزار نداد
      لامبورگینی رو انتخاب کردم
      اما هر دو رو شدیدا دوست دارم
      توی بازار پر از شاسی بلندها و شاسی بلند نماها، اینها از معدود انتخابهایی هستن که هموز هم خاص هستن و پرستیژ کلاسشونو حفظ کردن
      و البته برچسب قیمتی کمی هم ندارن
      و البته غیر قابل دسترس هم نبودن
      چرا؟
      اگه تعرفه واردات صفر بود و بازار رقابتی بود الان مثلا این دو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون در میومد
      الان دارن بهتون تو بازار سورنتو قالب میکنن این قیمت!!!
      حیف ایکاش اینجوری نبود بازار خودروی ما حداقل

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. یانکی

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      لامبویی که صدای لامبو نده دو زار.لامبو باید گوش فلک رو کر کنه.من عاشق lm2لامبو هستم که در دوران زیر مجموعه بودن کرایسلر ساختن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mآsكvيch

        ۲۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        https://www.youtube.com/watch?v=e_NSaNuXLoM
        صدای لامبو نمیده!؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یانکی

          ۲۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          مشتی نمیده دیگه.برا من آدرس پیزاری.بارها شنیدم.صدایه لامبو دلیل داره.پیشرانه دور بالا موتور عقب که طول اگزوز رو کوتاه میکنه.سبک بودن متعلقات پیشرانه و سریع دور گرفتن.واقعن مثل صدایه یه گاو وحشیه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Mآsكvيch

        ۲۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        اوکی صدا نمیده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (952 ديدگاه)

      جالبه
      یکی از نکات منفی مازراتی ، اشتراک برخی قطعات با کرایسلر هست.
      آخر ما نفهمیدیم که اشتراک قطعات خوبه یا بد؟!؟
      حس میکنم منظوری داشته؟؟!؟!؟!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mآsكvيch

        ۲۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        بستگی داره اشتراک قطعات با کدوم برند باشه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. شاهين

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      آش که هیچی چلوکباب سلطانی میخوری، با عرض پوزش خدمت تمامی طرفداران مازراتی که خودم هم طرفدارشم اما کلا از هیچ نظری نمیشه این دو تا رو مقایسه کرد و اوروس ١٠٠ هیچ برندست، از نظر من در حال حاضر کامل ترین ماشین دنیا بعد از بوگاتی که پادشاهه ،الان نایب السلطنه جناب اوروس میباشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. یانکی

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      ددستان وا ویلا.چند تا عکس تز داشبورد کوروت c8 اومده چیچی ریزون.تمام سوپر کارها باید جلوش سجده کنن.باور کردنی نیست 160 هزار چوب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. Car Lover

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      فک کنم ازاخرین تصمیمات عجیب مرحوم مارکیونه فقید قیمت گذاری این ماشین بوده
      170 هزار تا مرد؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    فاتح اول و آخراین کلاس لامبورگینی یوروس هستش
    نیازی هم به نظرسنجی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ali.usa

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      باشه تو راست میگی
      چیپ رو اون بالا نگا کن
      SRT8 میشناسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۲۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        آخه پسر چطور میتونی یوروس یا حتی همین مازراتی رو با یه چیپ مقایسه کنی؟
        من هلاک قدرت تجزیه و تحلیلت شدم واقعا ???
        خدا رو خوش نمیاد ، اینقدر مارو نخندون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali.usa

          ۲۳ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (335 ديدگاه)

          از قبل تو همین سایت مقایسه شدن ولی مثل اینکه شما یادتون نیست حق دارین
          جیپ هم کاملا برتر بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. joojoo

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (272 ديدگاه)

    تنها دوئلی بود که یه طرفش لامبورگینی بود و من سر رای دادن بهش دچار شک شدم……
    لوانته تروفی فراتر از انتظارات من بود…..طراحی کابین….قوای محرکه….اصالت مازراتی…همه ی اینا منو به شک انداخت…..
    ولی در نهایت رخ اوروس و قوای فنی و اعتبار برندش به مازراتی میچربه…..
    و اختلاف قیمتیش رو توجیه میکنه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    با اینکه عاشق مازراتیم و متعقدم خیلی خاصه ولی هرچی دارم به مشخصات نگا میکنم و همینطور قیمت،هیچ برتری نمیبینم تو مازراتی نسبت به لامبو
    لامبو!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. شاهین

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    وزن اوروس مگه 2.2 تن نیست؟
    اشتباه شده انگار
    در هر صورت اوروس بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. The notorious critic

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    لامبورگینی برتری واضحی داره و لوانته هم واقعا شیکه ولی نباید فراموش کرد که اوروس یک لامبورگینیهB-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mآsكvيch

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    لوانته خوبه ولی اورئوس بی نظیر هست تو کلاس خودش ? لوکس،قوی،هندلینگ عالی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر هر دو خوبن حیف که یکی حذف میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. OMID

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    لامبو کلا تو تین دوئل ها برنده میشه
    همیشه دوست داشتم برم ایتالیا ،برم مارنللو
    برم سنت اگاتا و ونیز و … هعییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    اوروس یه چیز دیگه ست
    اصلا قابل مقایسه نیستند
    مازاراتی کجا لامبورگینی کجا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. emad1990

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    پیشرانهٔ V8 قدرتمند (چیزی که دنیا به آن نیاز دارد)،
    به به چه نویسنده فهیمی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Abbas

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    بی برو برگرد سلطان لامبو،اون پولی هم که بابتش میدی بزن به حساب این که دوتا ماشین خریدی،یه سوپر اسپورت و یه اس یو وی.
    بعد تو نقاط منفی لامبو زده قیمت در حد لامبورگینی!!!خو برادر من خودش لامبورگینیه دیگه ما که اینجا داریم پول اس کلاس برا پارس میدیم:))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Maserati

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    اقا من تسلیم?خودتون یکی رو انتخاب کنید من تسلیمم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا