لامبورگینی

رکوردهای تولید جدید لامبورگینی اوراکان و آونتادور

لامبورگینی رکوردهای مهمی را برای تولید محصولات خود ثبت کرده است. آونتادور مرز تولید ۸ هزار دستگاهی را رد کرده و هشت هزارمین نمونه تولیدی از این سوپرکار محبوب مدل آونتادور S رودستر با رنگ بدنه خاکستری بوده که به ژاپن حمل خواهد شد تا به دست مشتری خوش‌شانس و پولدارش برسد. این کمپانی ایتالیایی همچنین یازده هزارمین دستگاه از اوراکان را ساخته که این مدل ویژه رنگ بدنه آبی را داشته و در همان وطن خود یعنی ایتالیا باقی خواهد ماند.


با تردد ۸ هزار آونتادور در جاده‌ها، تولید این خودرو در مقایسه با پدر خود یعنی مورسیه لگو حدود دو برابر شده است. تولید مورسیه لگو در ۱۱ می ۲۰۱۰ و پس از تولید ۴۰۹۹ دستگاه از این خودرو متوقف شده است.


اما اوضاع درباره اوراکان فرق کرده و این خودرو هنوز نتوانسته به میزان تولید گالاردو برسد. ایتالیایی‌ها تا زمان اتمام تولید گالاردو در نوامبر سال ۲۰۱۳ تعداد ۱۴۰۲۲ دستگاه از این خودرو را مونتاژ کرده بودند. در آن زمان گالاردوها حدود نیمی از تولیدات لامبورگینی از زمان شروع به کار کارخانه در سال ۱۹۶۳ را تشکیل می‌دادند.


لامبورگینی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و در نیمه اول سال ۲۰۱۸ فروش ۲۳۲۷ دستگاهی داشته که حاکی از رشد ۱۱ درصدی در مقایسه با سال قبل است. از میان این خودروها تعداد ۱۶۰۴ دستگاه از نوع اوراکان بوده و ۶۷۳ دستگاه نیز از نوع آونتادور بوده‌اند. ۵۰ دستگاه باقی مانده نیز از نوع شاسی‌بلند جدید اوروس هستند.


سوپرکارهای جدید لامبورگینی نیز در راه هستند. این خودروساز تأیید کرده جانشین آونتادور در حالت توسعه قرار دارد. جزئیات زیادی دراین‌باره منتشر نشده اما قطعاً جانشین آونتادور از پیشرانه ۱۲ سیلندر هیبریدی سود خواهد برد. لامبورگینی پیش از تولید این خودرو اقدام به معرفی نسخه SVJ خواهد کرد.


به نظر می‌رسد اوراکان هنوز تا پایان خط راه زیادی را پیش رو داشته اما لامبورگینی قبلاً ایده‌هایی درباره جانشین این خودرو داشته است. جانشین اوراکان کماکان به پیشرانه ۱۰ سیلندر وفادار خواهد بود اما احتمال استفاده از سیستمی هیبریدی وجود دارد. ایتالیایی‌ها می‌توانند نسخه‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک این خودرو را عرضه کنند زیرا ترکیب هر دو سیستم در یک خودرو همانند نسل جدید ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای ام جی E63 S باعث افزایش وزن یک سوپرکار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    دوستان کمک کنن :
    مکی لارن ++++++
    لامبورگینی———-

    با تچکر با صداقت رآی دهیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. f35

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      حتما تعداد تولید یه ماشین خودش گویای خیلی چیزاست یعنی اینکه 11 هزارتا ازش تولید شده از هر بحثش که بگذریم دیگه نمیشه بهش گفت خاص یا مثلا هایپر کار حتی دیگه سوپر کارم شاید نشه بهش گفت و بره تو رده پایین تر ( بازم کاری به کانسپت ها نداریم که فلان و …) بابا خدایی مکلارن همه جوره قدر تره لامبور گینی هیچ برتری از رقبا نداره حتی اگر یه عده دنبال صدا و سیلندر باشن ( برتری از نظر ما ایرانیا !!!) بازم فراری و مخصوصا پاگانی( تافته جدا بافته ) این عنوانو ازش پس میگیرن فقط میمونه ظاهر که اونم کاملا سلیقه ای هست گیریم 720 رو زدن میخوان با سنا یا p1 یا با جانشینا چیکار کنند ؟؟ از 720 پایه گرونترهستن ولی کاربردی تر نیستتند والبته به سلیقه من زیباتر هم نیستند و حتی از فراری هم با ارزش تر نیستند کلا جلو هم رده وهم صنفاش لامبورگینی خیلی کمتره ولی الان میبینی بیشتر رای میاره چون تو ایران از هرکی بپرسی چه ماشینی بهتره از پیر مرد و دختر بچه میگند لامبور گینی وهنوزم بپرسی کی سریع تره میگن بوگاتی این به خاطر تاریخچه ذهنی هست که تو پستر ها و لباس و …. لامبور و دیدن فقط 4 تا پیگیر مثل من وتو میدونیم کونیک زگ و مک لارن هستند !!! و تازه از رقباشونم بهتر عمل میکنند خیلی کم ؛ خیلی کم حتی اسمی از کونیک زگ یا مکلارن و استون مارتین و…. به گوشششون خورده و تو این مملکت لامبورگینی بهترینه و بوگاتی سریعترینه و مازراتی هم لوکسترینه حتی رولس رویسم خیلی ها نمیشناسن برند صد و چند ساله !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. LAMB,O

        ۳۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (32 ديدگاه)

        دقیقا به خاطر همین چیزایی که گفتید و هندلینگش لامبورگینی دوست داشتنی هست و در ضمن سوپرکار بودن ربطی به تعداد تولید نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهین

        ۳۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1166 ديدگاه)

        لامبورگینی هیچی نداره اما تکنولوژی ساخت داره
        کانسپت میسازه درحد کهکشان راه شیری. تکنولوژی هایی که توی کانسپ ها به کار میبره هیچ کدوم از خودروسازا بهش پی نبردن.فقط دنبال هیبریدی و تویین توربو و بای توربو و … هستن همین کارای لامبو هست که طرفداراش زیادن وگرنه با دو تا درگ کردن سورن توربو هم طرفدار پیدا میکنه!!!!
        یادمون باشه لامبو روی اصالتش داره کار میکنه و روزی که اصالت معنی نده و بخواد تنفس مصنوعی بشه و مثل مکلارن با ساده ترین دیزاین داخلی ماشیناشو بسازه هم سریع و خشن میشه هم سبک و ارزون!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۳۰ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          کانسپت میسازه در حد کهکشان راه شیری!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
          عزیز مک لارن هم کانسپت x2 رو داره خیلی فضایی در حد خارج از منظومه شمسی هم هست!!!!!!!
          منتها لامبو، فولکس و پولش رو داره میسازه مک لارن به صورت دیجیتالی معرفی میکنه.
          12 سیلندر از کی شده اصالت؟؟
          فراری هم 8 سیلندر میسازه ولی اصالتش از بین نرفته!!
          لامبو زمانی اصالتش از بین رفت که اوروس رو ساخت که اکثرش آلمانیه((مثل بنتایگا)) از پلتفرمش بگیر تا سیستم اطلاعات سرگرمی و….
          بعدشم کانسپت ساختن هنر نیست،هر وقت تونست تکنولوژی هیبریدی و..رو به صورت مستقل ((یا حداقلی)) خودشون توسعه بدن بعد از تکنولوژی فضایی حرف بزنید.
          مک لارن داره رویه سیستم هیبریدی خودش کار میکنه،ممکنه با خیلی ها همکاری کنن ولی ماله مک لارنه،برخلا لامبو که سیستم هیبردیش رو باید از پورشه و…قرض بگیره.
          تو طراحی داخلی هم برای مثال شما چیزی تو مثلا پرفورمانته میبینید که تو 720 مشاهده نمیشه؟؟؟
          فقط طراحی های داخلی لامبو شلوغ تره همین.
          فقط بدون کار بزرگ رو مک لارن کرده که ظرف 8 سال مشتری های خودش رو پیدا کرده-حفظشون کرده -سودآوری داشته_فروش چند برابری داشته_خودشو به سطح فراری پورشه رسونده و تکنولوژی های خودشو داره.
          ______
          فن های لامبو ناراحت نشن ایشون مک لارن رو با سورن مقایسه کردن ولی من توهینی نکردم فقط انتقاد بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۳۱ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          شاهین
          دوست عزیز از کی تا حالا موتور تنفس طبیعی شده اصالت؟؟ یه عمر فراری موتور تنفس طبیعی ساخت ما نگفتیم اصالت داره.
          اینجا که دوئل نیست شما برای انتخابت دلیل میاری طرفدار هرچیزی که دوستدارید باشید ولی دلیل الکی براش نیارین کسی به شما نگفته چرا طرفدار لامبو یا پورشه یا مکلارن یا ….هستین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۳۱ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1166 ديدگاه)

          خوبه این فولکس و آئودی هم هستن که شماها سریع لامبورگینی رو بچسبونید به ژرمن ها!!! انگار قبل اینا لامبو شل دست بوده و هیچی نداشته برای رقابت. پس بریم در تاسیسات لامبو تو سنت اگاتا رو ببندیم بگیم تو که فولکسو داری اینجا برای چته این همه دم و دستگاه چیه؟!!!!!
          اون زمانی هم که لامبو استریون رو معرفی کرد خیلی خوب نشون داد بلده با رقبا بازی کنه
          من کاری به فراری ندارم چون وقتی 488 رو توربو کرد معلوم شد که نمیتونه با تنفس طبیعی به ماشیناش حال بده. بلد نیست مث لامبو باشه
          در ضمن متریال لامبو رو با مکلارن مقایسه نکن. بارها گفتم بازم میگم اونجا اروپاس و روال قانونی داره وقتی لامبو گرونه الکی گرون نیست یعنی هیچ مسئول ایرانی روش قیمت نزاشته و دلالی وجود نداره. از خودتون بپرسید چرا مکلارن انقدر ارزونه نسبت به فراری و لامبو؟! همون دزاین داخلیشو هرکی ببینه به دلیل ارزون قیمتی و سبک بودنش پی میبره
          و شما فراری عزیز عمریه دارید مسابقات لمانز و فرمول یک فراری رو تو سر ملت میکوبید و ازش اصالت ساختین. ماهم میگیم لامبو به خاطر طراحی خاص و تنفس طبیعی بودن اصالت داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. akrh78

        ۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        قطعا طرز فکرت و جملاتت گویای خیلی چیزاست
        الان بوگاتی 450تا ویرون و 500تا شیرون تولید کرده دیگه هایپرکار نیستن؟حتما ویرون و شیرون رو سدان میدسایز اقتصادی حساب میکنی شما با این نوع تفکر
        با اینکه مکلارن رو دوست دارم ولی طراحی 720 و سنا یه افتضاح محضه.حیف از تاریخچه طراحی که توش f1 و 12c وp1 بودن و الان این شده
        لامببورگینی مشتری خودشو داره فراری همینطور پورشه همینطور مکلارن همینطور استون مارتین هم همینطور
        مکلارن داره با “عدد” ماشین میفروشه و شاید عقده ای ها بخرنش تا کمبوداشون جبران بشه با 4 تا درگ گذاشتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد علی فردین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (24 ديدگاه)

      فقط مک لارن
      ببین یه دل میگه مک لارن یه دل میگه لامبورگینی واقعا جفتشون بدرد بخورند ولی در اخر عقل سلیم میگه برتره رو انتخاب کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. s.h

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      قطعا مک لارن ولی به قول این اقای f35 لامبورگینی تو ایران بیشتر برش داره اما اصلا توانایی مکلارنو نداره و با وجود سنا هیچ ماشینی از لامبو تو پیستم دیگه حریف مکلارن نیست البته به دور از قیمت هاشون ؛ البته تاریخچه ذهنی افراده که اینجا تعیین کننده هست و ضعف لامبورگینی رو جلوی مکلارن نمیبینند و حتی وقتی میگی هم تعصبشو میکشن !! فقط یه سوال از دوستان کسایی که به لامبورگینی رای دادن میشه معیار ها و برتری هارو که مد نظرشون بوده ذکر کنند؟ فقط نگید لامصب عجب رخی داره یا مثلا این رنگش قشنگه یا مثلا V12 اخه اینجا به جای اینکه معیار مسابقات و درگ معتبر و قیمت و مشخصات و چیزای دیگه باشه صدای موتور میشه همه چیز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱۱۱

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. LAMB,O

        ۳۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (32 ديدگاه)

        رکورد نوربرگ رینگ و قیمت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. LAMB,O

        ۳۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (32 ديدگاه)

        یه نگاه به قیمت سنا هم بیندازید لطفا و رخ لامبورگینی رو با رخ سنا مقایسه کنید(الان یه سریا میان میگن زیبایی سلیقه ای هست و … اما شما خودتون کدوم رو ترجیح میدید؟)
        +++واسه رخ اونتادور
        ___رخ سنا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. akrh78

          ۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          خدایی برا یه لامبو افت داره که رخشو با طراحی چپر چلاغ سنا مقایسه کنن
          لامبورگینی برا بدست آوردن ایرودینامیک و برتری تو پیست سیستم پیشرفته و زیرپوستی ALA رو توسعه میده، مکلارن طراحیشو کج و کوله میکنه و یه بال میندازه ته ماشین قد گاوآهن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. مهدی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      لامبو تو روح آدمه با روانت بازی بازی میکنه درسته مکلارن عالی اما فراری و لامبو تو یه سیاره دیگن ایکاش رقابتو بین فراری و لامبو میذاشتی تا هیجان و تعداد رای بره بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    چرا اینقدر لامبورگینی جذابه؟هر موقع می بینم عکسشو کیف می کنم از صبح تا شب هم بشینم نگاهش کنم خسته نمی شم
    شاید تو زندگی بعدی کسی چه میدونه منم لامبو سوار بشم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      بخاطر اینکه عشق کودکی هر آدمی هست که ماشین دوست داره
      یعنی امکان نداره بچه باشی و اسم لامبو به گوش بخوره و کیف نکنی! البته الان دیگه اینطور نیست و ماشالله سوپر اسپرت زیاد شده و لامبو زیاد به چشم نمیاد متاسفانه
      تقریبا 15 سال پیش لامبو گالاردو و مورسیه لاگو تو اکثر رسانه ها به چشم میخورد از آهنگ های هیپ هاپ و رپ خارجی بگیر تا فیلم و سریال ها حتی بازی های ویدیویی! من خودم وقتی 7 8 سالم بود توی بازی نید فور اسپید ماست وانتد کشفش کردم و بعدش فیلم ها عکساشو میدیدم ذوق میکردم. اسمشم خاصه لعنتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۳۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        دقیقا شاهین جان.از بچگی پوستر های لامبو و فراری رو می چسبوندیم رو در و دیوار اتاقامون یادم میاد ساعت ها می نشستم خیال بافی می کردم با پوسترها.عجب دورانی بود…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ساسان

        ۳۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1039 ديدگاه)

        من اولین بار مورسیه لاگو رو تویه موزیک ویدیو ایرانی دیدم که تو کیش ضبط شده بود.یه مورسیه لاگو سبز.سال 84 فک کنم…هنگ کرده بودم.انگار سفینه بود.قفل دراش بودم با دست دنده ی فلزی خوشفرمش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ساسان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    لامبورگینی درپست اینستاگرامی خودش به رکورد شکنی SVJدرنوربرینگ واکنش نشون داده.و درچند روزآینده به طور رسمی اطلاعاتش منتشر میشه.هم بابت تولد این نره گاو خشن خوشحالم هم بابت اتمام تولیدش ناراحت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. omid622

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    صدای غرش موتور میخوای باید تو تابستون های اروپا همین نسخه آبی اوداکان پورفامانته اسپایدر ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی تکنولوژی آیرودینامیک مخصوص لامبوALA دیگه چی از لذت رانندگی میخوای که این نداره تنها چیزی که میمونه زنگ خارجی ماشینه که اونم سلیقیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا