لامبورگینی

رکورد تولید لامبورگینی آونتادور و اوراکان

لامبورگینی این روزها بیش از هر زمان دیگر در تاریخ خود به ساخت سوپرکارها مشغول است؛ و با معرفی شاسی بلند اوروس نیز ظرفیت تولید و فروش خود را دو برابر خواهد کرد؛ اما به سختی می‌توان گاو خشمگین سنت آگاتا را تولید کننده انبوه خودرو دانست.


به همین دلیل بر جای گذاشتن رکوردهای تولید برای این کمپانی نسبتاً کوچک که در سال ۱۹۶۳ میلادی توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شده موضوعی مهم بوده و این بار دو خودروی شرکت توانسته‌اند به چنین رکوردی دست یابند.


رکورد بزرگ‌تر به مدل اوراکان مربوط می‌شود که در عرض سه سال از زمان معرفی به تولید ۹ هزار دستگاهی رسیده است.


اوراکان با فاصله بسیار زیادی مدل محبوب گالاردو را از نظر میزان و زمان تولید پشت سر گذاشته است. این خودرو بیشترین میزان تولید شرکت تا به امروز را داشته زیرا لامبورگینی تا رسیدن به تولید ۹ هزار دستگاهی دیگر محصولات خود بیش از ۶ سال زمان صرف کرده است. لامبورگینی ۱۱ سال پس از تولید خودرو در سال ۲۰۱۴ به رکورد تولید ۱۴ هزار دستگاه خودرو رسیده است.


علاوه بر اوراکان، لامبورگینی جشن تولید ۷ هزارمین دستگاه از آونتادور را نیز برگزار می‌کند. این خودرو ۶ سال پیش معرفی شده و قبلاً از رکورد تولید ۴ هزار دستگاهی مورسیه لگو عبور کرده است.

۷ هزارمین آونتادور تولیدی یک نسخه S رودستر بوده که به آمریکا خواهد رفت. ۹ هزارمین اوراکان تولیدی نیز رنگ بدنه آبی داشته و تحویل مالک متمول خود در دوبی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا