لامبورگینی

لامبورگینی آونتادور افسانه‌ای: چه بود و چه شد!

لامبورگینی سوپراسپورت‌سازی است که به خاطر تولید محصولات سفارشی و تک ساخت مشهور شده و آونتادور هم از این قضیه مستثنا نیست. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و از آن سال تاکنون در نسخه‌های گوناگون تولید شده است. آونتادور در زمان ورود به بازار از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۹۰ اسب بخاری استفاده کرده و می‌توانست به سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. قیمت پایه‌ی این خودرو ۳۹۳۶۹۵ دلار بود.


اما آونتادور LP700-4 به زودی شاهد تولد برادر دیگری بود. مدل تک ساخت آونتادور J در سال ۲۰۱۲ و با همان پیشرانه عرضه شد. البته این خودرو فاقد سیستم تهویه مطبوع، رادیو، سقف و شیشه جلو بود. لامبورگینی در سال ۲۰۱۳ مدل وننو را معرفی کرد. ۳ دستگاه کوپه و ۹ دستگاه رودستر از وننو با قیمت‌های ۴ و ۴.۵ میلیون دلاری تولید شد. در همین سال مدل‌های سالگرد ۵۰ سالگی هم معرفی شد که به تعداد ۲۰۰ دستگاه محدود شدند و قدرت ۷۱۰ اسب بخاری داشتند.


در سال ۲۰۱۵ بود که ایتالیایی‌ها به‌روزرسانی جدی آونتادور را در دستور کار قرار دادند و مدل سوپر ولوچه را تولید نمودند. حداکثر سرعت این خودرو همان ۳۵۰ کیلومتر در ساعت باقی مانده بود اما قدرت پیشرانه به ۷۴۰ اسب بخار رسیده بود. در سال ۲۰۱۶ هم آونتادور S با خروجی ۷۳۰ اسبی و سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب به جهانیان معرفی شد. سال پیش هم آونتادور SVJ که عنوان پیشرفته‌ترین لامبورگینی تاریخ را یدک می‌کشد پرده‌برداری شد. قدرت این خودرو به ۷۵۹ اسب بخار رسیده است.


آونتادور از سال ۲۰۱۱ تاکنون تغییرات زیادی داشته اما کمی بیش از حد در خط تولید باقی مانده است. نسخه‌های سفارشی و تولید محدود می‌توانند این سوپرکار را در سرخط خبرها نگه دارند اما لامبورگینی باید یک خانه‌تکانی اساسی در این بخش انجام دهد. البته شایعاتی مبنی بر طول کشیدن این فرایند به گوش رسیده است. صرف‌نظر از زمان رونمایی جانشین آونتادور، لامبورگینی یک سورپرایز بزرگ برای نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ تدارک دیده که خبر آن را حتماً منتشر خواهیم کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    چه زود گذشت هیییییییییییی ?

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. حسین دهمرد

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    نمیدونم چرا به هوراکان حس بهتری دارم.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      فکر کنم چون تقریبا نصف اونتادور قیمتشه و تقریبا چیزی ام ازش کم نداره

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. مهدی ۹۱۱

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    اونتادور جزابتر ولی هوراکان با عملکرد بهتر البته معمولا

    موافقم 0
    مخالفم 3
  4. car lover

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    خوب وننو رو که حساب کردین مگه سنتناریو بر پایه اونتادور نبود خب اینم میزاشتین دیگ

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      سنتناریو پیست محوره…اینا مدل مردمی هستن…البته svj هم پیست محوره…نمیدونم شاید واقعا یادشون رفته

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. OMID

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    همه عالی
    هنوزم ماشین مورد علاقه خیلیاس
    ارزش کلکسیونی پیدا می‌کنه در آینده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Behrouz. anzali

    ۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    سنتناریو چرا نیست ؟؟ مگه بر پایه اونتادور ساخته نشده ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. سورنا

    ۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    لامبورگینی دمپایی هم بزنه من دوسش دارم
    از همون اول که لامبورگینیو شناختم هنوز نتونستم کوچیکترین ایرادی ازش پیدا کنم
    عاشقشم همین !

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا